Jeetje monkey dat was even schrikken, wel goed dat ze je goed onderzocht hebben. En inderdaad goed luisteren en dus echt rustig aan doen! Zijn er meiden die medicijnen hebben voor hun ontlasting? Heb alle huis tuin en keukenmiddeltjes al geprobeerd, maar helpt niets. Ik zit echt huilend op het toilet... En kan nu erg lastig zitten. (Sorry probeer niet onsmakelijk te doen)
@papa: Dat weet ik niet hoe dat zit. Sorry kan ik je niet mee helpen. @monkey: Gelukkig is alles goed. Nu dus flink rust nemen. @Anique: Lactulose, helpt bij mij idd erg goed. Heb dit ooit voor mijn zwangerschap via de huisarts gekregen.
Anique als ik er erg last van heb dan neem ik op de nuchtere maag sochtens 2 kiwi`s en 2 grote glazen lactose roosvisie met lauw water. Dit helpt bij mij goed.
Papa, hmm geen idee hoe dat eigenlijk zit. Kon het volgende vinden (maar is echt voor een oproepkracht): Je wilt weten of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering. Als oproepkracht heb je in veel gevallen recht op loondoorbetaling van je werkgever. Dit is wel afhankelijk van je contract. Is je werkgever niet verplicht om je door te betalen? Je komt dan mogelijk in aanmerking voor een Ziektewet-uitkering. Je kunt dan hiervoor een schriftelijk verzoek doen bij UWV. Je kunt dit doen door een brief te sturen naar ons centrale postbusnummer waarin je aangeeft: - de reden waarom je je zelf ziek meldt en je werkgever je niet betaalt - de eerste ziektedag - indien van toepassing ook de datum van herstel - het rekeningnummer waarop je uitkering gestort moet worden Daarnaast moet je de volgende bijlagen meesturen met je aanvraag: - kopie arbeidsovereenkomst - kopie ontslagbrief (indien van toepassing) - kopie legitimatie (ID / paspoort) - alle overige zaken die met de ziekmelding samenhangen Vergeet niet je adres, telefoonnummer en BSN in de brief (en op iedere bijlage) te vermelden. Het postadres van Ziektewet UWV is: UWV, Uitvoering ZW Postbus 57015 1040 CT Amsterdam
Ik heb geen idee papa. Jeeej fijn monkey en nu braaf luisteren naar de gyn en echt rustig aan doen meid!!
@monkey, gelukkig... nu rustig aan doen dan! @anique... hier ook goede ervaringen met lactulose... hielp echt binnen een dag of 2 al...
Monkey, Fijn dat er nog niks aan baby aan komt Wel rustig aan doen hoor. Sorry dat ik vandaag zo afwezig was. En misschien nog ben. Vandaag bij de vk geweest op zich gaat alles goed. Met mij en met baby, alleen blijft baby te groot! Dit houd in dat ik niet alleen op suiker moet prikken maar ook dat ranzige drankje moet gaan drinken om toch zeker te zijn dat ik niet te hoge suikers heb waardoor baby groot is. Mijn moeder was vandaag mee en zei vertelde mijn vk dat zij dit ook had en ik normaal ter wereld ben gekomen. Het gewicht is prima maar mag niet boven een gewicht komen want dan moet ik of beneden bevallen of in het ziekenhuis en blijkt kindje te groot dan alsnog medisch waarschijnlijk. Ik heb erg gemengde gevoelens en was blij dat mama mee was. Ik moet nu dus nog meer rust gaan nemen en dan een extra echo en die test. En vandaag der achter komen dat ze een babyshower regelen en dan op de dag dat mijn zusje er niet bij kan zijn wegens koop zondag, vind dat dus helemaal niet leuk. Voor mij is mijn zusje heel belangrijk!!
Parelbloesem. Dat is geen fijn nieuws vandaag. Maar gelukkig houden ze je in de gaten. En zoals je moeder al zij bij jou is het ook goed gekomen. Ik merk dat ze tegenwoordig sneller alarm slaan. Soms terecht maar soms zorgt het alleen maar voor onnodig paniek en stres. Doe lekker rustig aan, hopelijk kan je zusje misschien iets op werk regelen of is er en lieve collega die begrip voor de situatie heeft en voor haar wil werken? Wel lief dat je ondanks alles dit nog even voor me uit zocht. Als goed is moet mijn baas mij inderdaad gewoon doorbetalen. Maar ik zal even afwachten en anders op tijd aan de bel trekken.
Mijn BM ligt sowieso heel hoog, zit nu al tussen de ribben. Dus ze wil echt voor de zekerheid checken. En dat is mijn zusjes eerste werkdag op een nieuwe afdeling, ze kan moeilijk zeggen, uhm die kom ik al meteen niet. Ze gaat van 12 naar 30 uur in de week contract. Haha graag gedaan, even mijn gedachten verzetten is ook wel fijn
Gelukkig dat alles goed was monkey! Hopelijk kun je genoeg rust gaan pakken met nog 2 kindjes in huis. Parel wat vervelend zeg! Hoop dat je geen suiker hebt... En ook niet leuk dat ze de babyshower precies regelen wanneer je zus er niet bij kan zijn
Nee ben daar echt gruwelijk boos om echt waar!! Heb der zo gezegd dat mijn zusje werkt iedere eerste zondag van de maand.
@parel toch ff balen zeg. Gelukkig word je inderdaad in de gaten gehouden. En wat super niet leuk (ik hou het netjes) dat ze geen rekening houden met je zusje!! Voor jou en haar ook!! kunnen ze het echt niet op een andere dag doen ?
He parel zou het niet kunnen dat het een verrassing voor je moet blijven en je zusje misschien vrij geregeld heeft? Ik zou haar het uitleggen dat je er heel erg mee zit dat het je ter oren is gekomen dat ze juist iets organiseren op een dag dat zij er niet bij kan zijn.
Probleem is mijm beste vriendin heeft zo wat alles verraden dag en al. Toen werd mijn zusje heel boos want die moest al de hele tijd haar mond houden en uiteindelijk heeft vriendin van alles gezegd waardoor ik veel al weet. Waar wanneer etc. Mijn zusje en moeder hebben gisteren zelf verteld dat mijn zusje moet werken en niet kan ruilen. En na bepaalde dingen uit het verleden betekent mijn 4 jaar jongere zusje nog meer. Maar mijn zusje vind het lullig voor alle mensen die vriendin al uit had genodigd. Ben nog steeds in staat om het af te blazen. Sowieso wil ik klein alleen moeders en zussen en dan beste vriendin maar hoor dat er veel meer komen en daar heb ik geen zin in! Vooral niet omdat ik niet weet hoe ik mij voel is midden tussen twee weken dat ik onderzoeken krijg naar mijn ukkie
Parel wat een vervelend nieuws!!! hoop dat het allemaal meevalt en laat ze het maar goed in de gaten houden. Het is JOUW babyshower en jouw zusje is super belangrijk voor je dus ik zou dat toch heel duidelijk maken! Het is lief dat ze het regelt maar het gaat er uiteindelijk toch om dat jij het naar je zin hebt met de mensen die jij er bij wilt hebben.
Ja heb der nu dus al gen zin meer in. Ik kan alleen maar huilen als ik er aan denk, is voor mij heel belangrijk dat zij erbij is, is mijn alles. Door de thuis situatie heb ik mijn zusje toen ik 19 was 2 jaar soort van opgevoed. Zusje is 4 jaar jonger en we hebben een hele speciale band hierdoor. Zou eigenlijk nog een broertje en zusje hebben, maar deze zijn beide overleden en toen kwam mijn zusje dus zoveel later dan ik. Mijn moeder zegt ja maar dat zijn nou eenmaal werk tijden, mijn schoonmoeder werkt in de zorg dus ja die kan misschien een andere dag niet, maar ja die betekend ook nauwelijks tot gewoon niks voor mij. Heb daar een hele slechte band mee en laat die alleen komen uit goed fatsoen en die is er dan wel en mijn belangrijke zusje niet Heb al een appje klaar staan om te zeggen ik kan die dag niet, maar wil mijn moeder en zusje niet voor het hoofd stoten. Die willen het door laten gaan, want mijn vriendin heeft zoveel geregeld en al geregeld bij mijn moeder omdat ik dan niks op hoef te ruimen, maar mijn moeder, ja hallo ik heb een vaatwasser, mijn moeder moet alles met handje af wassen enz
Op deze manier heeft jouw babyshower wel een hele bittere nasmaak. Als jij er op deze manier geen zin in hebt is het toch een No Go? Dan zit je er ook niet leuk en gezellig bij op zo'n manier terwijl het juist een vrolijke en gezellige bedoeling zou moeten zijn.