Zwangerschapslijst 16 t/m 31 januari 2014 Mama's Bevallingslijst 16 januari - Meemee - 26 jaar - 1e kindje 16 januari - Debbie2007 - 36 jaar - 2e kindje 17 januari - Woelmuisje - 31 jaar - 1e kindje 18 januari - Fressie - ?? jaar - ?? kindje 19 januari - Hatsie - 26 jaar - 2e kindje 20 januari - MM1981 - 32 jaar - 2e kindje 20 januari - Fiona1983 - 29 jaar - 1e kindje 20 januari - Lotte30 - 32 jaar - 2e kindje 20 januari - NdNk - 27 jaar - 1e kindje 21 januari - Jozefien85 - 28 jaar - 1e kindje 21 januari - Dehi - 23 jaar - 1e kindje 21 januari - Aardbeitje - 25 jaar - 1e kindje 22 januari - Abi - 28 jaar - 1e kindje 22 januari - Roosenzo - 30 jaar - 4e kindje 22 januari - Littleone - 23 jaar - 1e kindje 23 januari - Kaatje1603 - 31 jaar - 1e kindje 23 januari - 1612 - 28 jaar - 1e kindje 24 januari - Gogogo - 31 jaar - 2e kindje 24 januari - Hyacintje - 29 jaar - 1e kindje 24 januari - Deesdees - 28 jaar - 3e kindje 25 januari - Pindaatje - 30 jaar - 3e kindje 25 januari - Jeshiro - 29 jaar - 2e kindje 26 januari - Blueberry - 24 jaar - 1e kindje 26 januari - Parelbloesem - 25 jaar - 1e kindje 27 januari - Poco - 25 jaar - 2e kindje 27 januari - Anique2008 - 26 jaar - 1e kindje 28 januari - Annet1985 - 27 jaar - 2e kindje 28 januari - Pip84 - 28 jaar - 1e kindje 28 januari - Reb - 26 jaar - 1e kindje 28 januari - Lotus560 - 33 jaar - 1e kindje 29 januari - Sabrinab1986 - 27 jaar - 3e kindje 29 januari - Mtr1982 - 30 jaar - 1e kindje 31 januari - Chantal09121987 - ? - ? 2 februari - I wish - 29 jaar - 3e kindje Afspraken, controle's en echo's 19 juni - Pip84 - intake 19 juni - Hatsie - echo 20 juni - Kaatje - 1e echo 24 juni - MM1981 - 1e termijnecho 24 juni - Aardbeitje - termijnecho 24 juni - Reb - intake 26 juni - Fiona1983 - 2e echo en afspraak gyn 27 juni - Reb - 1e echo 27 juni - jozefien85 - 1e echo 27 juni - Abi - 2e echo 27 juni - Parelbloesem - 3e echo 28 juni - Mtr1982 - 1e echo 2 juli - Hyacintje - 1e echo 3 juli - Parelbloesem - intake vk 9 juli - Pindaatje - Combinatietest 15 juli - Pindaatje - Vk en termijnecho Vlindertjes Noor88 PoppetjeN Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!
Ik heb er wel minder last van dan voorheen!! Want als je obstipatie hebt word je ook misselijker Was blij met de tip van mijn gyn
Ja inderdaad ik merk dat als mijn darmen "vol" zitten ik veel misselijker ben dan normaal. Ik heb trouwens helemaal geen trek in avondeten de gedachte alleen al maakt me misselijk... in plaats van ochtend misselijk lijkt het bij mij wel of ik avond misselijk ben haha hoe is dat bij jullie?
Ik ben in de ochtend bijna niet meer misselijk. Maar richting de avond wel idd. Hebben de laatste dagen erg gemakkelijk gegeten daardoor. Heb wel eetlust dus dat scheelt. Zondag toastjes maandag uit eten en gister BBQ. Nu nog bedenken wat vandaag te eten
Nou dat we trek hebben scheelt inderdaad want als ik vanmorgen zo bij de vk mijn vorige zwangerschappen aan het bespreken ben is het verre van ideaal geweest. Ben bij beide zwangerschappen opgenomen geweest voor ondervoeding en uitdroging. Dan mag ik nu "voorlopig" nog wel even in mijn handjes klappen. ik was net in de drogist maar die hadden die roosvice niet moet ik die bij de apotheek halen ?
De Albert heijn en jumbo hebben hem ook. Apotheek overigens ook. Bij ah en jumbo staat hij of bij de kinderkoekjes of bij de zonnatura spulletjes
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 januari 2014 Mama's Bevallingslijst 16 januari - Meemee - 26 jaar - 1e kindje 16 januari - Debbie2007 - 36 jaar - 2e kindje 17 januari - Woelmuisje - 31 jaar - 1e kindje 19 januari - Hatsie - 26 jaar - 2e kindje 20 januari - MM1981 - 32 jaar - 2e kindje 20 januari - Fiona1983 - 29 jaar - 1e kindje 20 januari - Lotte30 - 32 jaar - 2e kindje 20 januari - NdNk - 27 jaar - 1e kindje 21 januari - Jozefien85 - 28 jaar - 1e kindje 21 januari - Dehi - 23 jaar - 1e kindje 21 januari - Aardbeitje - 25 jaar - 1e kindje 22 januari - Abi - 28 jaar - 1e kindje 22 januari - Roosenzo - 30 jaar - 4e kindje 22 januari - Littleone - 23 jaar - 1e kindje 23 januari - Kaatje1603 - 31 jaar - 1e kindje 23 januari - 1612 - 28 jaar - 1e kindje 24 januari - Gogogo - 31 jaar - 2e kindje 24 januari - Hyacintje - 29 jaar - 1e kindje 24 januari - Deesdees - 28 jaar - 3e kindje 25 januari - Pindaatje - 30 jaar - 3e kindje 25 januari - Jeshiro - 29 jaar - 2e kindje 26 januari - Blueberry - 24 jaar - 1e kindje 26 januari - Parelbloesem - 25 jaar - 1e kindje 27 januari - Poco - 25 jaar - 2e kindje 27 januari - Anique2008 - 26 jaar - 1e kindje 28 januari - Annet1985 - 27 jaar - 2e kindje 28 januari - Pip84 - 28 jaar - 1e kindje 28 januari - Reb - 26 jaar - 1e kindje 28 januari - Lotus560 - 33 jaar - 1e kindje 29 januari - Sabrinab1986 - 27 jaar - 3e kindje 29 januari - Mtr1982 - 30 jaar - 1e kindje 2 februari - I wish - 29 jaar - 3e kindje Afspraken, controle's en echo's 19 juni - Pip84 - intake 19 juni - Hatsie - echo 20 juni - Kaatje - 1e echo 24 juni - MM1981 - 1e termijnecho 24 juni - Aardbeitje - termijnecho 24 juni - Reb - intake 26 juni - Fiona1983 - 2e echo en afspraak gyn 27 juni - Reb - 1e echo 27 juni - jozefien85 - 1e echo 27 juni - Abi - 2e echo 27 juni - Parelbloesem - 3e echo 28 juni - Mtr1982 - 1e echo 2 juli - Hyacintje - 1e echo 3 juli - Parelbloesem - intake vk 9 juli - Pindaatje - Combinatietest 10 juli - I wish - 2e termijnecho 15 juli - Pindaatje - Vk en termijnecho Vlindertjes Noor88 PoppetjeN Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!
jeetje dames, het blijft hier druk... deesdees wat ontzettend spannend voor je! poppetje.. BAH wat rot! Sterkte meid! Dames met weer mooie leuke echo's, geniet ervan!! misselijk door obstipatie heb ik ook last van gehad! Heb nu lactulose siroop staan heb dat een aantal dagen genomen en nu nit meer nodig.. toen ik weer naar de wc kon voelde ik me sowieso snel veel beter.. nou... hier heeeeel druk, vrijdag de bruiloft, dus alle laatste dingetjes aan het regelen... verder werk ik op een SBO (speciaal basisonderwijs) en daar het schooljaar aan het afronden dus ook erg druk! maar goed, nog een weekje werken en dan lekker vakantie!
poppetjen en deesdees > jeetje meiden heel veel sterkte pindaatje> gefeliciteerd!!! alle meiden met een goede echo: gefeliciteerd lekker genieten Even een snel berichtje van mij, sorry heb niet veel bijgelezen totaal geen fut voor. alles wat erin gaat gaat er net zo hard weer uit ik ben doodmoe en slaap nauwelijks. morgen even het ziekenhuis bellen of ze de uitslag van me bloed hebben misschien dat daar iets uit blijkt. ik weet dat het er allemaal bij hoort maar dit kan toch niet goed zijn? jullie ook zoveel last? mag ik op de lijst voor 4juli 3e echo? thnx
Ok....net een lang telefoon gesprek gehad met mijn hubby... Ik dacht dat we het er beiden over eens zouden zijn de combinatietest wel te willen doen. Dus ik aan hem vertellen hoe het bij de vk was en dat ik aan haar had aangegeven de combinatietest wel te willen doen. Hij wordt door mijn verzekering immers ook vergoed Ik weet dat het voor ons beiden niet uitmaakt wat de uitkomst daarvan is. Weghalen is geen optie. Maar voor mij was en is het nog steeds fijn dat "als" het zo zou zijn ik daar op voorbereid ben. Hubby wil het nu dus niet van te voren weten en zegt gewoon heel eerlijk: " we krijgen een kindje dat is al een geschenk op zich en die test verandert voor mij niks, want je moet dankbaar zijn voor wat je krijgt" Ok helemaal mee eens...vind ik ook Alleen....ben ik daar dan wel graag op voorbereid omdat ik denk dat het voor mij wel even tijd nodig heeft om e.e.a. te verwerken. Klink ik nu heel egoïstisch? Hij geeft mij ook echt de vrijheid om de test wel te doen hoor...maar heeft wel zijn mening gegeven hahaha. Wat zouden jullie doen? En hoe is dit bij jullie? En even voor mezelf: bij de 20 weken echo kunnen ze dit toch ook uitsluiten? Ps: we hebben dit gesprek over de telefoon gevoerd omdat hubby doordeweeks buiten de stad werkt
Wat voelt goed voor jou? Als hij je vrij laat zou ik gewoon voor je zelf nagaan wat je wilt. Maar eigenlijk geef je dat al duidelijk aan
Wij hebben besloten om het niet te doen. Het is een kansberekening en als je minder risico hebt om een kindje met down te krijgen, is de kans er nog steeds dat je een kindje met down krijgt. Ik vind zo'n test het zo ingewikkeld maken. Ik wil liever van m'n zwangerschap genieten en er mee dealen op het moment dat het er is. Er zijn nog zoveel andere aandoeningen dan down waar je mee te maken kan krijgen en die je van tevoren niet kan weten. Mijn vriend is het er mee eens en we staan allebei achter onze keuze. Dit betekent niet dat ik het niet snap als mensen het wel doen, want dat doe ik wel degelijk. Het was ook een moeilijk besluit.
Wij hebben ook gekozen het niet te doen, dit vooral omdat het idd een kansberekening is en als de kansverhoogd is dat het nog maar bij 1 op de 200 ook zo is. Maar soms zien ze het zelfs niet op die nekplooimeting en beval je als nog van een kindje met down. Verder is er op de 20 weken echo net zoveel of zelfs duidelijker te zien als er iets niet goed zou zijn. Daarom hebben wij na lang beraad gekozen het niet te doen.
Dames ik moet echt afscheid van jullie nemen De echo van vanmiddag was niet goed, morgen wordt ik gecuretteerd.
Nou ik heb een beetje rond geneuzeld op het forum en andere meningen en reacties hierover gelezen en eigenlijk ben ik nu van mening dat ik het niet hoef te doen. Als het voor mij toch niet uit zou maken of we het weg zouden laten halen dan hoef ik ook de test niet te doen. Maar ik kan me herinneren dat ze bij mijn andere twee zwangerschappen bij de 20 weken echo wel de nekplooi meting deden. Hier was ik toen ook genoeg mee gerustgesteld. Klopt mijn geheugen nog?