De titel zegt het eigenlijk al.... Heb al 3 keer gehad dat ik na een dag werken met veel lichamelijke arbeid, een pijnlijk gevoel helemaal onderin mn buik had en dat mijn buik vrij hard aanvoelde. Heb er niet zo op gelet totdat een vriendin zei dat dat bij haar harde buiken waren..... Vanaf wanneer kun je harde buiken hebben? en hoe voelt dit? Hoor graag jullie ervaringen! maak me niet echt zorgen, maar ben dus niet zo onoverwinnelijk als voor mijn zwangerschap en moet het misschien toch iets rustiger aan doen...
ik had ook al vroeg harde buiken op zich kunnen ze geen kwaad, het is een teken van het lichaam dat je het wat rustiger aan moet doen. mochten ze veel vaker komen dan zou ik wel even vk bellen!
Rust nemen bij harde buiken. Wel als er enige regelmaat in komt of als het er veel worden contact opnamen met je v.k. Het kunnen ook al heel vroeg weeen zijn en dan mag je helemaal niets meer doen.
harde buiken heb je ook wanneer je niet zwanger bent. dit is een normaal proces van de baarmoeder. zodra je baarmoeder groeit zul je vaker merken dat je een harde buik krijgt doordat je baarmoeder groter is. het zit namelijk niet meer achter je schaambeen waardoor je het eerst niet voelde. op zich kan dit helemaal geen kwaad tenzij er een regelmaat in zit.