Mijn zoontje van 12 weken krijgt nu 5 flessen van 180/6 waarvan 2 Comfort en 4 scheppen Extra voeding. Hij is echter nog steeds hongerig en we kunnen het nauwelijks rekken om tot de volgende fles te komen. Ik durf niet goed over te stappen op alleen maar Extra voeding omdat hij nogal last heeft van spugen en oprispingen. Nou lees ik vaak dat er dan Nutriton aan de melk toegevoegd kan worden. Maar gebruik je dit dan bij de Comfort voeding of bij de Extra voeding? En wat kan ik het beste gebruiken ivm zijn spugen? Ik heb het op het CB aangegeven dat hij zo hongerig is, maar zij wilden uberhaupt dat ik pas met 12 weken op Extra over zou stappen en niet mengen, maar na advies van jullie heb ik het de afgelopen weken toch gemengd en op het feit dat hij hongerig blijft heeft hij verder nergens last van. Ik maak af en toe wel eens een klein flesje met maar 1 schepje voeding erbij om de honger weg te nemen en het tot de volgende fles te redden, maar hij komt steeds sneller en vreet z'n handen en z'n t-shirt erbij op!! Hij weegt overigens ruim 6 kilo en is 63 cm lang.
Hoi, Nutriton is een verdikkingsmiddel dat je aan alle voedingen toe kunt voegen. Je kunt proberen om volledig frisoextra te gaan geven met nutriton. Het is belangrijk dat je de voeding zo dik maakt dat je kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt. Groetjes Eveline
Maar als een kind veel spuugt, kan ik dan de nutriton beter aan de comfort of aan de Extra toevoegen? Hij krijgt nu een mix van beiden, dus ik kan alles kanten op! Hij doet trouwens sowieso al redelijk lang 20-25 min over een fles, dus dat is het probleem niet. Hij heeft gewoon echt niet genoeg aan de hoeveelheid...
Hallo, De nutriton is een los johannesbroodpitmeel wat aan verschillende voedingen toegevoegd kan worden. Je kunt dan het beste 180 ml water met 6 schepjes Friso Extra maken en daar de nutriton aan toevoegen. De Friso Extra werkt het beste tegen de honger dus die kun je dan volledig geven. Groetjes Sanne