kassa rij ergenissen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flipper2288, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Pfff.... moet ff mijn hart luchten

was vandaag aan het winkelen. Leuk, maar vermoeiend met 36 weken. Maar moest nog wat dingetjes in huis halen.
    Sta in de rij om af te rekenen maar was een lange rij. Er wordt gebeld voor een extra kassa. Dus ik dacht nog heel naief: oh, dan kan die oudere mevrouw voor me eerst en dan ik.
    Maar... wat gebeurt er: die andere kassa gaat open en achter ons sprinten mensen langs ons heen om hun spulletjes af te rekenen.

Maakt niet uit dat er een oudere dame en een hoogzwangere vrouw staan te wachten...
    Dat is toch niet normaal? Normaal zou ik het denk ik wel laten gaan maar ik ben er gewoon heen gelopen om te zeggen dat ik dat heel onbeleefd vind. Daar was ze natuurlijk boos om maar mijn zwangere hormoontjes hebben helemaal geen zin om over zich heen te laten lopen.

Ik dacht eigenlijk altijd dat mensen wel veel rekening hielden met zwangere vrouwen, vooral met wachten in een rij enzo... maar daar merk ik helemaal niets van.
    Jullie?
    Ik hoop eigenlijk ook op positieve verhalen (wil mijn geloof in de mensheid terug.... hahaha :D)

2. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    nou dan heb ik er nog 1!!
    Ik werd gewoon haast onder de voet gelopen door een of andere body builder!! Ik dus met mijn felle hormonen gevraagt of ie niet uit zn doppen kon kijken of dat hij meteen maar een afspraak moest maken maken met een opticien!!!
    Nou ik kreeg te horen dat ik een bijdehand was en als mijn man me niet had weggetrokken denk ik dat hij me zelfs wel wat aangedaan had!
    Dus ik denk niet meer dat het van deze tijd is dat mensen je voor laten en voor je opstaan! helaas!! iedereen vind zn eigen haast belangrijker lijkt wel... :(
    Maar meid ik had je voor laten gaan hor! :D ik ben dr nog wel zo 1......:D ( we zijn niet uitgestorven)

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Helaas zie ik het ook heel vaak gebeuren (ben cassiere) dat mensen gewoon geen fatsoen hebben en de achterste in de rij een sprintje trekt en als eerste aan de 'nieuwe' kassa geholpen word...

Mensen houden tegenwoordig geen rekening meer met anderen...

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb ook een keer zo'n situatie gehad. Was nog niet hoog zwanger ca. 28 weken. (was al wel gestopt met werken) Mijn zus had destijds net een huis gekocht en mijn vriend en nog meer vrienden van haar waren daar aan het klussen. (mijn vriend en ik waren 's ochtends nog in het z-huis omdat ik maar zo weinig leven voelde) Tussen de middag gingen we daar ook heen om een broodje te doen. Nou had ze niet zoveel stoelen. Maar dacht je dat er iemand voor mij op stond??? No way!!
    Ik ben maar in de vensterbank gaan zitten. Maar heb niks gezegd omdat ik nog een beetje van slag was van de ochtend.

Het valt mij ook op dat mensen steeds minder rekening houden met de medemens. En dan met name ouderen, gehandicapten enzo.
    Zoals zo'n tv-spotje: onbewust worden we/ze steeds asocialer!!

Jammer dat dat nodig is om mensen weer 'normaal' te laten doen.

5. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Er is inderdaad niemand die voor je opzij gaat of zijn/haar stoel opgeeft tegenwoordig. Hoe komt het toch dat iedereen steeds meer met zichzelf bezig is?

Misschien moeten wij "de volgende generatie" dan maar eens wat manieren leren?

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het viel mij op toen ik onderweg was naar de 9 maandenbeurs in de trein. Mijn moeder stond netjes op voor een zwangere vrouw. Er stonden nog een hoop zwangere vrouwen in het gangpad en we hadden nog best wel een eindje te gaan. Maar er stond toch echt niemand op voor die dames hoor!

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    Zo stond ik een keer in een overvolle bus, 38 weken zwanger. Niemand die maar ook even het fatsoen had om op te staan. Bij de volgende halte stapten er 2 mensen uit en ik wilde net naar een vrije plaats toe lopen totdat er vanuit het 'niets' een klein mormel van een jaar of 10 langs me heen sprintte en daarbij me in mijn buik stompte, niet expres maar me opzettelijk aan de kant duwen. Nou je raad het al? WOEST was ik!:x Toen ik zn moeder ook nog eens hoorde roepen (die het hele voorval heeft zien gebeuren) "toe maar Dennis, snel en hou die andere voor me bezet' had ik even 2 sec zoiets van waaaaaaaat zegt u me daar???:$:$..2 sec maar want ben er daarna als een giftige slang op afgestapt, netjes op zn moeder gewacht en toen die er eenmaal was dat joch van zn stoel getrokken en, zijn moeder strak aankijkend, gezegd: heb je van je moeder geen manieren geleerd?? Je weet wel, opstaan voor ouderen en zwangeren vrouwen niet in de buik stompen? Nee? Dan doe ik het wel even voor" en ben zo gaan zitten. Die vrouw wilde nog wat zeggen maar blijkbaar zag ze iets in mn blik wat haar heeft laten besluiten toch maar te zwijgen:D

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik vind daar ook een rol voor ciassières trouwens, die moeten aangeven dat de eerstvolgende bij de nieuwe kassa mag komen of iets dergelijks en mogen soms best wel wat assertiever zijn in zulke gevallen.

Maar inderdaad, mensen lijken steeds minder om zich heen te kijken en rekening te houden met anderen jammer genoeg...

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wow Jessy wat een gave actie!!

idd is er voor zwangere vrouwen alles behalve begrip. hoewel ik een keer een bus instapte en toen er niemand opstond een oudere dame dat wel deed! vond ik erg lief van haar, maar ze was echt al oud dus ik heb geweigerd. hoefde gelukkig maar 2 haltes.

op de 9 maanden beurs werd ik giftig aangekeken toen ik niet opstond voor een vrouw van een jaar of 50, dus niet superoud. ik kreeg toen al bekkenklachten én was zichtbaar zwanger dus voelde me toen alles behalve schuldig :D

in het zwembad kreeg ik een paar weken terug te horen dat ik buiten maar op het gras moest gaan zitten, nadat ik gevraagd had of ik een stoel mee naar buiten mocht nemen omdat ik van de ligstoelen niet meer overeind kom.
    alsof ik dan wel op gras kan zitten??? zo onbeschoft!!!

over kassa rijen begin ik maar niet, heb echt met enige regelmaat mensen die voordringen en ik zeg daar altijd wat van. nu ik zwanger ben wel iets feller dan anders ;)

10. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Bij de kassa heb ik het nog niet meegemaakt. Op een of andere manier tref ik dat.
    Maar in de bus wel. Ik heb al een "mankement" dat ik niet lang kan lopen, staan etc, laat staan nu ik zwanger ben. (zit ook af en toe in rolstoel normaal gesproken). Als ik dan met de bus ga, dan ga ik dus op de invalideplaat zitten, die zitten net iets beter. Maar hoe mensen dan naar je kijken joh... Tja, ik kan er ook niets aan doen dat je van de buitenkant niets ziet. Er was eens een oudere vrouw die begon: "Deze stoelen zijn voor mindervalide en voor oudere mensen." Toen zei ik: "moet ik mijn invalidenparkeerkaart tonen of zo, en trouwens, ik ben ook zwanger" (was ik net, maar dat maakt niet uit).

Ik vind inderdaad die nieuwe reclames over het steeds asocialer worden heel goed. Hoop dat mensen zich daar wat van aantrekken en er wat van leren.

11. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Dan zijn ze in andere landen toch wat netter.
    Ik was een aantal weken geleden op vakantie naar Corfu/Griekendland. wij gingen met de bus naar een plaatsje en de bus was over vol.

Ik was met m,n zoontje van 3 want m,n man moest achter instappen vanwege de wagen.
    zonder dat ik het al door had stonden er 2 jongens op van een jaar of 19 en gebaarde mij dat k daar mocht gaan zitten met m,n zoontje.

Aangezien ik dat in nederland dus niet gewend ben volede ik me zelfs een beetje opgelaten. (vooral omdat ik nog niet eens zover was) het was overigens wel te zien dat ik zwanger ben.

Ik was echt onder de indruk hoor!!!!

12. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik stond vroeger altijd op voor ouderen en zwangeren enz. in de bus. Nu reis ik eigenlijk nooit meer met de bus, maar toen ik een week of 20 zwanger was, was het eigenlijk nog niet echt te zien dat ik zwanger was. (Vooral niet met mijn jas aan) En omdat ik hele erge last had van mijn bekken moest ik wel blijven zitten. En toen stapte er een vrouw (middelbare leeftijd ongeveer) in de bus, en die zei: "Ja, ik kan niet staan, maarja, dat ziet niemand!" Mij verwijtend aankijkend. Ik voelde me echt beledigd! Ze heeft er kennelijk nog niet aan gedacht dat iets jongere vrouwen ook wel dingen hebben waardoor ze beter niet een heel uur in een overvolle bus kunnen staan!:x
    Ik ben blij dat het nu allemaal wel heel goed zichtbaar is! Hoewel ik niet meer met de bus ga haha! Ik merk trouwens ook wel dat ik wat assertiever wordt! In een restaurant accepteer ik bijvoorbeeld echt geen eten meer wat een beetje aangebrand is;). Want ja, je wilt geen kankerverwekkende stoffen binnen krijgen als er ook nog zo'n lief klein wezentje in je groeit!

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik lees altijd in de boeken dat je als zwangere zoveel te hulp wordt geschoten, maar daar heb ik werkelijk nog niks van gemerkt nee!
    Ik heb dan de mazzel dat ik alles best goed alleen kan, maar het is wel absurt ja, dat niemand meer voor een zwangere opstaat, of in de rij je netjes voor laten gaan.

Wat de kassa rij betreft heb ik gelukkig nog niet zoiets mee gemaakt.

Maar ik ga bijv. dus echt niet met het OV nu hoor, want dan weet ik wel dat iedereen je aan de kant duwt en je geen plekje gunt in de metro. Nee dat ga ik mezelf mooi niet aan doen. Belachelijk eigenlijk, dat ik al bij voorbaad niet met de metro ga...

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het zla wel vloeken in de kerk zijn maar misschien is het ook maar net hoe mensen er tegenaan kijken.... ik heb een zwangerschap oid nooit als een ziekte of beperking gezien en dus ben ik niet zo voorzichtig met zwangeren. Ik ben 2x zwanger geweest en had nergens last van en tuurlijk weet ik dat sommige wel pijntjes hebben maar dat zie je aan de buitenkant niet. Om ze dan allemaal als halve invalide te behandellen gaat mij echt te ver... als een zwangere beleefd zou vragen of ze mag zitten omdat ze ergens last van heeft zou ik zo mn plek afstaan hoor maar bij voorbaat al? nou nee.... ik ben er na een dag achter 2 kleintjes aan rennen vaak slechter aan toe dan tijdens beide zwangerschappen en dolblij dat ik ff zit.

Bij de kassa net zoiets... ik ga niet voorpiepen want er zijn idd ongeschreven regels dat mensen voor jou ook voor gaan als je opschuift naar een net geopende kassa maar ze voorlaten OMDAT ze zwanger zijn? Nee, misschien als ik heel veel heb en die achter mij heel weinig maar dan maakt het niet uit of die zwanger is of niet.

15. Maia

Maia Niet meer actief

mag ik dan een positief verhaal vertellen?

ik ging een maand geleden ongeveer naar een vriendinnetje. Op de terugweg, in het bushokje, zat een groepje jongeren. Een meisje dat op het bankje zat stond meteen op toen ze me zag aankomen. Jaar of 16.

Vervolgens ging ik even met die bus naar het dorp. Daar rondje gedaan en toen weer naar de bushalte. Het was een van de bloedhete dagen dus ik had daar echt moeite mee. Kom ik bij het bushokje (het zijn er 3 naast elkaar), zijn de eerste paar de bankjes al bezet, in het laatste was nog 1 plekje vrij dus ik denk, loop daar wel heen. Maar in hokje 1 was er weer zo'n jongen, stoer, muziek op, telefoon, ook jaartje of 16 denk ik, die meteen voor me opstond.

Ik was die dag echt helemaal gelukkig ;)

Verder heb ik tot nu toe mijn zwanger zijn niet "nodig" gehad om een zitplaats te krijgen ;) maar toen wel en ik hoefde er niet eens om te vragen :D

maar ik kan me heel goed voorstellen dat het heel vervelend is in dit soort situaties. Ik sta ook wel eens in de rij voor de kassa ofzo en het schiet niet op maar meestal is manlief dan bij me en dan zeg ik toedels, ik ga buiten een bankje zoeken :D

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik heb ook een positief verhaal ik was van de week in de stadt en moest zoooooooooooooow nodig plassen...maar tis altijd nogal lastig om te vragen of het ergens mag in de stadt zijn zr dr altijd beetje moeilijk mee maar t meiske keek naar mn buik en zei gelijk ga maar gauw!!dus dat was wel heel leuk!!

ben voor paar weken terug op vakantie geweest in spanje veel met de bus en die zaten daar vaak vol met jonge schoolkinderen nouw die staan echt niet op......nou ging t staan me makkelijk af hoor maar er kwamen ook ouderen binnen.....ze hebben daar wel speciaal gereseveerde plekken voor ouderen invaliden en zwangeren kheb daar toen ook geen gebruik van gemaakt...omdat ik vondt dat andere mensen daar meer echt op hadden!!maar de een is anders zwanger als de ander....maargoed ik zit zelf achter de kassa en zeg het dus WEL als er mensen voorkruipen....kan er slecht tegen.....

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Je ziet het toch vaak wel of een zwangere zich nog fluitend voortbeweegt of dat het gewoon allemaal wat zwaarder wordt? Ik herinner me van mijn zwangerschappen nog wel dat als er een keer iemand opstond voor mij met mijn hoogzwangere buik, ik daar heel blij mee was hoor! En ik heb nu 2 kleintjes en dat is inderdaad vermoeiend, maar fysiek gezien was ik er tijdens mijn zwangerschappen toch wat minder aan toe hoor. Jij hebt misschien topzwangerschappen gehad maar dat heeft dus lang niet iedereen. (en dan heb ik het dus over overduidelijke hoogzwangere buiken, ben nu zelf dus ook weer zwanger maar verwacht heus niet dat iedereen nu al voor me opstaat ofzo)

18. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    haha ik heb sowieso de laatste tijd al een hekel aan boodschappen doen mja vandaag moest ik toch echt ff anders had ik niks te eten :) er stonden niet eens zoveel mensen voor mij mja natuurlijk had er weer één zo'n onmogelijk product wat weer niet goed aangegeven stond in de kassa dus moest er eerst vanalles opnieuw nagevraagd en ingevoerd worden FOEI... ging die cassiere ook nog eens op haar dooie gemak een bonnetje zitten schrijven :x kortom wat dus 2 min. had kunnen duren duurde dus wel 15 min. en het staan gaat al zo makkelijk heh... GRRRR

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    #19 Kimmeding, 27 jul 2009
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
    Oh heel herkenbaar hoor dames.

Op de 9 maanden beurs nog zelf meegemaakt.
    Ik was toen net 15 weken zwanger en wilde gewoon lekker neuzen zonder hele aankopen te doen.
    Nou elke dikke buik dacht dat ze meer recht hadden om kraampjes te bekijken dan ik.
    Ik werd zo aan de kant geschoven door een toeter.

Nou na een keer of 5 dat bij 1 kraam te hebben meegemaakt heb ik mijn scheur eens open gedaan.
    Heb gewoon op haar schouder getikt en gevraagt of zij meer recht had om te kijken omdat haar buik dikker was dan die van mij.
    Ze zat me een partij dom aan te kijken, ja zei ik toen ook ik ben zwanger en wil graag kijken en je zet me zonder pardon opzij met die buik en nu moven want het is nu mijn beurt.

Je ziet ook zwangere denken soms alleen aan hunzelf hoor.

20. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb voor beide kanten een verhaaltje.
    Ik reed met een winkelwagen over een 'tijdelijk' gelegd pad. Helaas was de kar vrij zwaar en ik kreeg hem het heuveltje niet op met als gevolg dat het stuur in mijn buik ging. Een man met zoontje kwam meteen aangesneld en heeft de kar over het hele pad getrokken.

Helaas heb ik ook al meegemaakt dat ik in de hitte gewoon mocht staan wachten naast een bankje. En dat wanneer ik op een vertraagde trein stond te wachten en wanneer ik op de bus stond te wachten. Ik ga elke dag nog met de trein en ik heb al meer malen meegemaakt dat ik vooraan sta bij de deur maar toch opzij geduwd word zodat in ieder geval degene een plekje heeft. En die mensen zijn er echt in alle soorten en maten hoor... Ongelofelijk. Ik sta nu niet meer op voor ouderen omdat het simpelweg niet gaat om 45 min te blijven staan, maar ik zal het zeker na mijn zwangerschap weer gaan doen en dat geldt ook voor opstaan voor zwangere vrouwen. Ik geloof dat als ik maar goed blijf doen, het vanzelf terug komt.

Deel Deze Pagina