4 maanden of 6 maanden is altijd een discussie. Maar 16 weken is gewoon geen 4 maanden dus ja dat is te vroeg. En zeker vreemd aangezien je jezelf er totaal niet in verdiept blijkbaar.
Als hier een topic over geopend wordt ontstaan er aaltijd van die heftige, denigrerende reacties. Jammer vind ik dat. De opmerkingen over "er niet in verdiept hebben" vind ik ook wat ver gaan. Zowel het voedingscentrum als het cb zegt dat het met 4 mnd kan. En in de literatuur lees je ook verschillende verhalen.
Bijzonder dat jij twee kindjes hebt... Ik had niet verwacht dat je ooit aan seks toe zou zijn gekomen, want hoe kan je ergens aan toe zijn wat je nog niet kent?!
Het valt me trouwens echt tegen van BV-moeders dat jullie altijd zo normerend doen over anderen. Ik lees altijd van die jank-berichten over dat jullie je niet begrepen voelen en belachelijk gemaakt voelen, tegengewerkt voelen en dat mensen rot-opmerkingen maken omdat je te lang doorgaat met borstvoeding volgens hun... Maar als iemand anders een andere keuze maakt dan jullie qua moment dat je start met bijvoeden, dan is het blijkbaar wél normaal en toegestaan om die persoon belachelijk te maken?!
Jeetje ik weet niet wat jij (wilt?) lezen, maar waarom nu weer zo'n opmerking? Volgens mij hebben er juist vooral moeders gereageerd die fv hebben gegeven..
Het cb neemt het voedingscentrum over, dus dat zijn geen twee bronnen. En ja, ik vind dat je je erin moet verdiepen, dat je dat aan kind verplicht bent. Ik vind dat niet te ver gaan.
Ik zie hier weinig normerends, behalve jouw post. "Jankberichten"? Dat kan wel wat vriendelijker hoor. Sjonge jonge. Ja, er staan wat sarcastische opmerkingen bij, mea culpa, maar die gaan vooral over het interpreteren van signalen wanneer je kind er klaar voor is, niet zozeer over al dan niet met vier maanden starten. Het intereseert me geen barst wanneer iemand begint en hoe ze het aanpakken, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen zich inlezen en een mening vormen.
dat is meer de conclusie die men ( en ik) trekt uit de redenen van ts of wat ze daarover zegt. Daaruit blijkt dat. En het cb volgen is nou ook niet een manier van je inlezen over voeding
Ik hou geen score bij, maar laat ik dan iig maar één van de namen noemen, degene die begon met denigrerende opmerkingen: Arya. Hoe zou jij het vinden als mensen zo denigrerend op jou reageren omdat je bv geeft? Ook niet leuk, toch? Hou het dan ook netjes en respectvol tegen mensen die fv op bijvoeding geven... Stap eens uit je slachtofferrol van "iedereen moet mij hebben omdat ik bv geef" en kijk ook eens naar hoe je zélf reageert op andere mensen.
denigrerende opmerkingen??? Zij stelde dat men meer onderzoek naar de aanschaf van de kinderwagen doet dan naar de voeding van de kinderen, nou dat is ook de enige conclusie die ik kan trekken als ik dagelijks voedingstopics lees hier....
Ik vind de opmerking dat TS zich niet zou hebben verdiept denigrerend. Ik vind het denigrerend om alcohol geven aan een klein kind gelijk te stellen met te vroeg beginnen met bijvoeding. Ja, dat vind ik denigrerend en normerend. Nogmaals: als iemand iets onaardigs of lelijks zegt over bv dan kruipen sommige bv-moeders direct bij elkaar in een hoekje om bij elkaar uit te huilen over hoe bv-onvriendelijk de wereld is, maar waarom doen bv-moeders dan precies hetzelfde als het om bijvoeding, potjes etc gaat?! Waarom niet gewoon allemaal elkaar in de waarde laten?!
Het gaat hier helemaal niet over bv-fv Frustratie-puntje van jezelf denk ik. Het gaat hier over bijvoeding met 16 weken.. Persoonlijke dingen die je dwarszitten lekker via pb doen zou ik zeggen.