vaginisme

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kiddie, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi, ik had even een vraagje. Zit ik er hier goed mee? Anders kunnen jullie hem misschien verplaatsen? Mijn vraag is deze.Ik heb nl. een lichte vorm van vaginisme. Niet voor naar de HA geweest ofzo, ik kwam er achter door te googelen. We hebben ons eerste kindje nu, (het gaat dus ook vaak wel goed ;)) Maar.. nu na de bevalling (kleine 5 mnd terug) is het nog erger geworden.. Wel te begrijpen natuurlijk. Ik heb al veel tips van de mamas hier gehad maar ja.. Als je niet durft gebeurd er niets.. Ik vroeg me af hoe ik hier mee om moet gaan. (Vooral ook voor m'n man.. ) Ik voel me schuldig, hoewel hij vind dat dat niet hoeft..

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

prima om hier je vraag te stellen. Ik kan je geruststellen, je bent niet de enige! Heel goed dat je het bespreekbaar maakt. Ook fijn dat je man meelevend is. Het is wel iets waar je iets mee moet doen denk ik, het gaat meestal niet vanzelf over. Ik zou toch contact opnemen met je huisarts en vragen om een verwijzing naar een bekkenbodemfysiotherapeut of een seksuoloog. Dit zijn ook vrouwen ( vraag hier anders specifiek naar!). Veel succes en als ik je nog meer kan helpen hoor ik het graag!

Mirjam

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hmm.. Bedankt voor je antwoord iig maar dat durf ik dus echt niet... Het is niet zo dat het niet kan maar dat ik niet durf.. Dat heeft niet met je bekkenbodemspier te maken. Hoewel.. het lijkt nu ook echt niet meer te gaan, maar dat zal wel komen na de hechtingen.

Deel Deze Pagina