Ik ben nu 22 weken zwanger van ons tweede kindje. Helaas ook deze zwangerschap gaat niet alles even vlot. Gelukkig doet de kleine het goed maar moeders is het beu zeg maar... Al gehele zwangerschap, vanaf ongeveer week 6 veel last van misselijkheid. Nu mag ik nog niet klagen want ik kan nog steeds blijven werken en redelijk mijn ding doen. Het is vervelend maar het is niet anders.. Het enige wat er nu bij is gekomen, en dit is begonnen in week 17 ongeveer is enorme pijn in mijn maagstreek. Het lijkt wel alsof er een broekriem om mijn maagstreek strak word aangetrokken. Er waren momenten bij dat ik op handen en knieën door de woonkamer kroop. Eten ging niet of nauwelijks en anders was het toilet mijn beste vriend. Hierop naar de vk geweest en geen eiwitten in mijn urine of abnormale hoge bloeddruk. Haar advies was om naar de ha te gaan. Hij kon het op dat moment niet plaatsen en heeft mij een maagbeschermer gegeven, omezaprol. Het duurde een aantal dagen maar uiteindelijk verzachte dit wel en de pijn trok zelfs weg. Na de vakantie moest ik hiermee stoppen en als de klachten terug zouden komen moest ik me direct melden bij mijn ha. Nu een kleine 5 weken later gaat op zich wel tot vandaag. Weer diezelfde pijn en het is niet uit te houden! Ik word gek ervan. Die riem word steeds strakker aangetrokken.... Diep ademhalen is niet prettig en mijn maag is heel gevoelig. Morgenochtend ga ik gelijk bellen en een afspraak maken. Vroeg me af of er meer dames zijn die hier bekend mee zijn of iets herkennen in mijn verhaal?
Zou weer je VK bellen en op eiwitten laten checken... Liever een keer te veel dan een keer te weinig in zulke gevallen!! Overigens kan het heel goed zijn dat je kleintje er flink tegenaan schopt ofzo!
Bedankt voor je reactie! Ga vandaag zeker even contact opnemen, idd beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig. Heb zelf niet het idee dat de kleine tegen mijn maag ligt te trappen, vooral omdat toen de klachten begonnen mijn baarmoeder lang nog niet zo hoog zat als nu.
Heb je nog gebeld? Ben je nog langs kunnen gaan? Misschien voor de zekerheid bloed laten prikken? Bij mij was er namelijk een normale bloeddruk en maar en klein beetje eiwitten aanwezig. Succes! Hopelijk is er niks aan de hand!
Hoi, Ben vanmiddag nog langs geweest. Gelukkig was alles in orde met de kleine. De huisarts gaf aan dat door de groei alles zo in de verdrukking komt dat mijn maag dit niet prettig vind. Vooral toen hij bij mijn maag voelde klapte ik dubbel van de pijn. Ik heb nu weer omezaprol voorgeschreven gekregen zodat die maag rustig wordt en blijft. Dit zal ik wel moeten blijven slikken tot na de bevalling, hij verwacht namelijk dat de klachten niet vanzelf zullen verminderen omdat de kleine blijft groeien natuurlijk en waarschijnlijk alleen maar toe zullen nemen. Ik hoop dat dat laatste meevalt en wachten het nu maar af in de hoop dat die tabletten snel hun werk gaan doen.