Hallo dames, Ik heb een zoontje van 17 maanden bijna. Vanaf zijn geboorte altijd al problemen gehad met melk drinken uit de borst en speentje hij hield het gewoon niet vast en begon met duimen. Op zich niet zo erg en hij duimt niet de hele dag dus alleen als hij moe is of slaap heeft maar hij duimt zo hard dat zijn duimpje zo paars word en het een wond word! Ik weet echt geen raad ik heb vieze smaakjes geprobeerd maar hij ligt er niet wakker van blijft erop zuigen tot dat die smaak weg ik en gaat gewoon verder....... Weet echt niet hoe ik het duimen kan afleren want ze tandjes worden er ook niet mooi van... Hoop dat iemand mij advies kan geven.... PS: pleister en verband helpt niet want hij denkt dat hij alles kan opeten
Je zou krabhandschoentjes kunnen proberen (of een shirt met hele lange mouwen en die op het uiteinde dicht maken). Of het zo laten en er op vertrouwen dat hij wel een keer gaat stoppen als hij de zuigbehoefte niet meer zo heeft - het kan ook echt een troost voor ze zijn. Mijn dochters duimden hun duimen ook kapot, maar de huid lijkt er steeds beter tegen te kunnen, nu nergens last meer van (behalve dan raar bobbelige nagels doordat die veel heel zacht zijn van ht duimen). Succes!
Dankje wel voor je reactie! ben wel zo een beetje gerustgesteld dacht straks gaat het niet goed met de wond ofzo! Ik ga maar idd een trui met lange mouwen proberen en anders afwachten.... Bedankt nogmaals
Hier ook eentje die duimde tot haar duim kapot was, ze is nu 2,5 jaar en er zit een eeltbobbeltje op haar duim. Niet echt mooi, maar het duimen krijgen we haar niet afgeleerd...