35,5 week zwanger: Zijn dit normale klachten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by duimelotje, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duimelotje

Nov 29, 2009
    23
    0
    0
    Hallo allemaal!

Inmiddels alweer 35,5 week zwanger. De tijd ging tot nu toe snel. Maar nu lijken de dagen wel weken... :$

Sinds ongeveer een week voel ik mij echt futloos. Ik heb de hele zwangerschap bijna geen klachten en kwaaltjes gehad, alleen wat last van mijn bekken. 's Nachts veel plassen, maar ook daarmee had ik weinig moeite, want ik viel ook zo weer in slaap.

Nu heb ik sinds een paar dagen extreem veel last van harde buiken, de hele dag door. Ik doe overdag vrij weinig, laat de hond een keer uit, zit een beetje te computeren, doe af en toe wat in het huishouden en voor de rest slaap ik lekker lang uit! De harde buiken beginnen nu vervelend te worden en ik heb nu ook af en toe buikkrampen. Voornamelijk 's nachts als ik op bed lig. Ik ben ook heel erg misselijk en heb steeds het gevoel dat ik moet spugen. De misselijkheid houdt echt de hele nacht en ochtend aan. Overdag trekt het wel wat weg. Ik ben ook heel snel moe. Soms als ik opsta na lang uitslapen, tot een uur of 11, ga ik eten en daarna kak ik alweer helemaal in. Mijn benen voelen zo zwaar aan en mijn oogleden helemaal! Ik kan ze amper open houden. Soms voel ik mij ook wat duizelig.

Nou hoor ik veel dat harde buiken en moe zijn enzo wel veel voor komen rond deze tijd. Maar over misselijkheid kan ik niks vinden! Herkent iemand dit? Woensdag moet ik naar de verloskundige en dan zal ik het natuurlijk ook even vragen. Maar ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt.

Groeten,
    duimelotje

2. loesk

loesk Actief lid

Mar 1, 2010
    286
    1
    0
    Hoi duimelotje,

Ik vroeg me af wat de verloskundige hier over gezegd heeft. Ik herken het namelijk heel erg! Overmorgen ben ik 35 weken.
    Ben dus erg benieuwd wat de vk gezegd heeft bij jou!

Liefs Loes

3. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    Duimelotje,

Ja ik herken het allemaal bij mijn zoontje was ik vanaf week 35 ook helemaal zwak ziek en misselijk en heel erg moe ..
    de misselijkheid kwam ook omdat meneer overal tegen aan zat te trappen.. en ik was zo duizelig dat ik af en toe wel dronken leek maar dat komt omdat je lichaam zoveel bloed en heel snel door je lijf heen moet pompen dat je daar gewoon duizelig kan worden..

Maar ja meid nog maar heel even en dan ben je er vanaf..

veel liefs,

xx

4. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    Duimelotje,

Ja ik herken het allemaal bij mijn zoontje was ik vanaf week 35 ook helemaal zwak ziek en misselijk en heel erg moe ..
    de misselijkheid kwam ook omdat meneer overal tegen aan zat te trappen.. en ik was zo duizelig dat ik af en toe wel dronken leek maar dat komt omdat je lichaam zoveel bloed en heel snel door je lijf heen moet pompen dat je daar gewoon duizelig kan worden..

Maar ja meid nog maar heel even en dan ben je er vanaf.. ;)

veel liefs,

xx

5. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    oeps hij kwam 2 keer sorry ..

6. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik ben ook weer erg misselijk. S ochtends om 5.30 (wanneer mn kereltje opstaat) brengt hij mij een schaaltje vla met glas melk en dan ga ik weer slapen. Om 8.00 wordt ik weer wakker en dan MOET ik ook eten, want dan begint de misselijkheid. Uitslapen zit er bij mij daardoor helaas niet meer in. Ik ben ook wel misselijk van de maagzuur. Bij mij is het een combi van...

Maar jij bent dus ook zo moe en futloos??? vervelend he!!! ben ook zo geneigd om helemaal niets meer te doen maar daar wordt het alleen maar erger van..

Heb je ook pijnlijke harde buiken of is je buik gewoon de hele dag door hard?? Mijn buik is ook hele dag en nacht eigenlijk hard maar doet (nog) geen pijn.

Succes bij de vk. Ben benieuwd wat ze er van zegt. Wou je misschien ook willen laten weten wat ze van je harde buiken zegt??? Alvast bedankt...

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wil even reageren op je misselijkheid verhaal. Het schijnt in dit stadium van de zwangerschap vaker voor te komen. Dat heeft met je hormoonhuishouding te maken. die maakt dan weer een behoorlijke omslag. Dat zou het kunnen verklaren. Maar je vk heeft daar natuurlijk meer kijk op.

Hoop dat je je snel beter voelt.

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hier ook moe en futloos! Ook bij vlagen 's ochtends weer misselijk. Bah! De krampen en harde buiken zijn hier ook orde van de dag. Het zal er idd allemaal wel bij horen... Nog even volhouden met z'n allen! Over niet al te lange tijd mogen we ons kleintje verwelkomen! :)

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    dat had ik rond dat aantal weken ook, zeer moe en enorm futloos. gelukkig gaat het nu weer goed, heb geen klachten meer op regelmatig harde buiken na. ben nog wel moe, maar niet meer zo erg als toen. voel me wel (heel) goed eigenlijk

10. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Inderdaad wel herkenbare klachten. Alleen de misselijkheid ontbreekt bij mij. Ben ook dagen enorm futloos sinds ongeveer de 35e week. Waarbij ik ook vaak duizelig ben en even een boodschapje doen al te veel kan zijn. Daarin tegen heb ik ook af en toe een dag dat ik overloop van de energie, misschien dat ik op dat soort dagen net een stapje te veel doe en hierdoor de volgende dag weer extreem moe ben. Ook slaap ik sinds een aantal nachten erg slecht. Ik lig klaar wakker in bed, zonder eigenlijk enige aanleiding.

Duimelotje, heeft de vk er bij jou nog wat over gezegd?

Share This Page