Hol. Garnalen eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Mag je die met coctailsaus?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

In cocktailsaus zit wel een inieminie beetje alcohol (zou het persoonlijk wel eten, het is volgens mij ook verhit geweest overigens), maar garnalen mag je gewoon eten hoor, waarom niet?

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hollandse garnalen zijn gekookte garnalen.
    Onbereide garnalen zijn glazig/doorzichtig.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( volgens mij zijn hollandse garnalen, garnalen uit Holland :D

Gekookte garnalen zijn gekookte garnalen, grijs of roze, en rauwe garnalen worden volgens mij nooit zo gegeten.

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dat ook zeker hahaha
    Maar de hollandse garnaal word eigenlijk alleen maar gekookt verkocht.

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit er in cocktailsaus alcohol? Misschien als je 'm zelf maakt maar anders volgens mij niet hoor. En die garnalen zijn inderdaad niet rauw, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Zit een klein scheutje whiskey in cocktailsaus. Op 1 batch is het te verwaarlozen vind ik.
    Ik heb tot op heden nog niet gegeten, maar ik zou dat beetje saus wat je een keer eet niet laten staan. Lekker ook bij mosselen.

Hollandse garnalen is natuurlijk helemaal geen probleem, lekker!

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Er zit echt geen alcohol in cocktail saus dus daar zou ik het niet voor laten. Ja misschien als je hem zelf maakt of er whiskey aan toevoegt maar zo zit er echt geen alcohol in. Garnalen eet je altijd gekookt dus ook lekker van genieten.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik verzin dat niet hoor ;)

Remia Whisky Cocktailsaus is een zacht romige saus. Lekker bij een garnalencocktail, kip of gegrild vlees.
    Inhoud
    250 ml
    Ingrediënten
    water, plantaardige olie 29%, tomatenpuree (28g verse tomaten per 100g saus), azijn, glucose-fructosestroop, suiker, gemodificeerd zetmeel, zout, scharreleigeel, maiszetmeel, aroma (vis, melk, ei), whisky 0,5%, mosterdmeel, kruiden, voedingszuur (citroenzuur), bouillon (zout, maiszetmeel, smaakversterker [E621, E631], gist extract, suiker, palmolie, specerijen, groenten [wortel, ui], maltodextrine, caramel), verdikkingsmiddel (xanthaangom), conserveermiddel (E 202), specerijen (mosterd, selderij), kleurstof (paprikaextract), anti-oxydant (E 385).

REMIA - Consument - Producten - Feestsauzen - Whisky Cocktailsaus

Calve Whisky Cocktailsaus
    Zacht en Romig

Inhoud:

250ml

Vegetarisch: Nee

Voedingswaarde:
    Voedingswaarde per 100ml:

Energie 1360 kJ (330kcal)
    Eiwitten 0,7g
    Koolhydraten 11g; waarvan suikers 6,8g
    Vet 31g; waarvan verzadigd 2,7g
    Voedingsvezel 0,3g
    Natrium 0,47g

Ingrediënten:
    tomaten (31%), water, plantaardige olie, azijn, glucosestroop, suiker, eigeel, gemodificeerd maïszetmeel, mosterd (water, mosterdzaad, azijn, zout, kruiden), zout, worcestersauce (water, moutazijn (met gerst), melasse, suiker, azijn, ansjovis, zout, uien, tamarinde, kruiden, piment, rode pepers, knoflook, aroma's, limoensap), whisky (0,5%), paprika, kleurstof E160c, conserveermiddel E200, aroma (met melk-bestanddelen), antioxidant E385

Calvé - Partysauzen

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het is te verwaarlozen... dit vind je echt niet terug in je bloedbaan. Ook niet als je het hele potje leeg hebt gegeten.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mag je eten hoor die garnalen, alleen niet uit de vacuum verpakking onbereid eten.. Dus of dan verhitten of verse halen bij de visboer.. Heeft met de verpakkingsmanier te maken net als bij de gerookte zalm en de kant en klare maaltijden..

En die cocktail saus..Tsja ik zou het voor die minimalen hoeveelheid niet laten staan..

12. misa

misa Niet meer actief

Een garnaal is een schaaldier en kan beter niet gegeten worden zoals ik weet.

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ja hoor, mag je gewoon eten! Rauwe schaaldieren mag niet...zoals oesters.

14. misa

misa Niet meer actief

Oooohh! Echt..? Dus ook als die grote garnalen gebakken zijn mag het?
    Jamjam!

Kun je me nu ook even vertellen dat carpaccio en filet ook mogen? ;)

Oja over hollandse of anderen: er is een tijdje geleden iets op tv over geweest dat het allemaal een beetje onzin is en dat de grootte al helemaal niet ligt aan waar ze vandaan komen.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Thans meiden. Die vd ah zijn toch niet vacuüm verpakt?

16. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    schaaldieren mogen niet rauw maar wel als je ze bakt of kookt.

gerookte zalm mag ook, maar dan vers van de visboer, want het gaat idd om de verpakking, daar kan een bacterie van komen.

maar ook rauwe haring mag! daar heb ik heel veel van gegeten in mijn zwangerschap!

17. Moon28

Moon28 Niet meer actief

denk dat je het zelf bij de ingredienten hebt toegevoegd :p
    Komt met een hele lijst aan om te bewijzen hihi, moest hier even om grinniken :D

18. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Heb ik ook gekeken. Leuke namen allemaal maar garnaal, gamba, tijgergamba, 1 pot nat blijkt. Met kop heeft ook zo zijn naam als verpakt zonder kop. Ach ze blijven lekker!

En carpaccio en of filet mag, op eigen risico net als rauwe schaaldieren, sushi name it. Geduld meid;)

19. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit vacuüm verpakte garnalen ben tegen gekomen.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Er is ook gerookte zalmsnippers te koop bij de ah, zijn niet vacuüm verpakt. Is dan toch gewoon ok?

Deel Deze Pagina