Ik ben 35 weken en 1 dag en ons meisje ligt in de stuit. Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn om uitwendig te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?? Doet het pijn en is er ook weer een kans dat ze terug schiet. Volgens de VK was ze ook al iets ingedaald met haar billen. Een stuitbevalling lijkt me geen pretje maar een keizersnede is natuurlijk ook niet super. Dan is de herstelperiode weer vrij lang. Ik neem aan dat de gyn ook een advies zal geven, de VK raadde aan om het iig vaginaal te proberen... Krijg het er wel een beetje benauwd van
Nee geen ervaring mee maar ik zit misschien wel in hetzelfde schuitje als jij. Ben nu 35w4d dagen en heb vanmiddag een liggingsecho omdat de vk twijfelt over de ligging van het kindje. Ik hoop echt niet in stuit, maar heb zelf het idee dat kindje gewoon nog veel ruimte heeft om te bewegen en dus soms goed, en soms in stuit ligt. Heb jij dat ook?
ja ik heb ervaring onze kleine lag met 36 weken nog in stuit en hebben toen de draaipoging gedaan de pijn vond ik nog wel meevallen al zijn er genoeg die zeggen dat het heel erg zeer doet je krijgt weeenremmers(als je het in ziekenhuis laat doen) en dan beginnen ze te draaien ze hebben mij gezegt hoe moeilijker het gaat het minder snel je kindje terug draait dit was bij mij ook het geval, ze hebben 3 pogingen gedaan en uiteindelijk gelukt kan nu op de normale manier bevallen gelukkig. ben overmorgen 38 weken je moet er wel rekening mee houden dat er kans inzit dat je kindje eerder geboren word, door gebroken vliezen of een te snelle hartslag maar als goed is krijg je daar alle info van je gyn wens je succes met de keuze die je maakt groetjes babs
@rus05, ze heeft tot de 25e week altijd 'goed' gelegen. Ze draait wel veel maar dan meer van links naar rechts . Ze blijft wel met het hoofdje omhoog. Ik heb vanavond nog moxa therapie. Baat het niet dan schaadt het niet... dus afwachten.
@babs, fijn dat het bij jou gelukt is. Ik hoop dat het bij mij gaat lukken. Wil eigenlijk geen keizersnede maar gewoon normaal bevallen. Had jij anders gekozen voor een stuitbevalling of toch voor keizersnede?
Ik zou gaan voor een ks ben als de dood dat er wat zou gebeuren met de kleine heb drie miskramen gehad dus we zijn zo dankbaar dat we nu zover zijn dat we niks geen risico;s nemen
Wat is moxa therapie? Ben benieuwd naar je ervaringen en inderdaad: baat het niet dan schaadt het niet! Mijn kindje heeft ook de meeste tijd 'goed' gelegen, tot 30 weken, toen lag hij/zij in stuit bij de echo maar een week later bij de vk weer goed. Persoonlijk moet ik echt niet aan een keizersnee denken nou ja, hopen dat de echo vanmiddag laat zien dat de kleine goed ligt. Hou jullie op de hoogte!
Mijn dochtertje is ook gedraaid door een gynaecoloog (was nog niet ingedaald) en mij is het heel erg meegevallen. Geen pijn gehad, was zo klaar. Wel had ik met de gyn afgesproken dat ik zelf aan kon geven als het voor mij niet meer prettig voelde, dan zou ze stoppen. Dat gaf me een goed gevoel alsof ik het nog een beetje zelf in de hand had. Als de draaipoging niet was gelukt zou ik voor een keizersnee zijn gegaan. Succes alvast volgende week!
Moon, mij stond hetzelfde te wachten maar ik had wel eens gehoord van acupunctuur bij een stuitligging. Ik heb dit 4 dagen van te voren gedaan en bij mij is de kleine nog gedraaid. Kan toeval zijn maar het is het proberen waard. Je krijgt het ook vergoed van de zorgverzekering. Ik kwam dus in het ziekenhuis om te draaien en toen lag ie dus wel weer goed . Mocht het niet meer lukken, succes!
@babs, mocht het draaien niet lukken ga ik waarschijnlijk ook toch maar voor een keizersnede. Het heeft al zo lang geduurd voordat ik überhaupt zwanger was. Alle behandelingen etc... dat ik ook geen risico wil lopen. @rus05, ik ga naar een voetreflextherapeut die deze behandeling uitvoert, zie linkje Stuitlig.nl | Stuitligging.nl - De acupunctuur behandeling bij stuitliggingen Het is altijd het proberen waard. @kimmie, bij welke week is er bij jou gedraaid? @baby9, dat is goed nieuws! Hoop dat het bij mij ook zo gaat. Zit persoonlijk best wel op tegen een keizersnede.
Helaas, echo liet zien dat kindje in onvolkomen stuit ligt. VK probeert zo snel mogelijk een versie te plannen (ben nu bijna 36 weken). Aan de dames die al een versie hebben gehad, hoeveel weken waren jullie toen? En is het gelukt? Ben een beetje angstig nu, moet echt niet aan ks enzo denken
oh jeetje, dat is echt balen! ik heb er geen ervaring mee, het draaien op zich lijkt me al eng, ik zou dan zo'n gevoel krijgen van "blijf van mijn kind". maar een ks zit je ook niet op te wachten! ik kan me je angst goed voorstellen, sterkte!
mijnes lag in volkomen stuit... de draaipoging is niet gelukt maar bleek achter af een schotje in me baarmoeder te hebben weet niet of het daardoor kwam en bij mij kwamen ze der met 36 en 37 weken achter
Hier een draaipoging gehad bij 37 weken, tuurlijk was het gevoelig maar viel me op zich best mee...helaas wel mislukt. Ik ging voor een keizersnee en ook die is me meegevallen moet ik zeggen. Succes!
ik was precies 36 weken en heb dit laten doen in ziekenhuis, jij bent bij verloskundige?? en bij mij is het dus gelukt. succes met je beslissing ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het mij 100% is meegevallen en zo weer zou doen maar ja dat is per persoon verschillend groetjes babs
Ikheb bij de eerste zs ook een draaipoging gehad , niet gelukt en heb toen gekozen voor een kz ...Ik vond het niet prettig en heel erg onnatuurlijk ..........Maar dat is ieder zijn eigen gevoel en mening daarbij ....
Weet je ik heb zelf bewust gekozen voor een keizersnede , maar bij mij was de rede omdat mijn kindje een groot hoofdje had , net op de grens .....maar vergeet niet dat je met een stuitligging een keuze hebt he , ze kunnen je een advies geven maar als je een stuitbevalling niet wil aangaan , moeten ze je een keizersnede aanbieden ..vergeet dat niet ..
Ja loop bij verloskundige maar de versie zal uitgevoerd worden in het ziekenhuis. Ik hou me maar aan jouw positieve verhaal vast. Het kindje beweegt nog hartstikke veel dus ik hoop dat dat een teken is dat hij/zij vrij makkelijk zal meedraaien als de gynaecoloog de draaipoging doet. Zo, en nu even op handen en knieen door de kamer
hier net zo hoor, nog mooi bewegelijk. nog 2 weken tot de datum en dan hoop i dat we de kleine mogen verwelkomen ik blijf je volgen om te zien wat je gaat doen succes