bed op klossen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Missprincesa, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een boxspring en die is 74cm hoog. In het boekje dat ik van de kraamzorg heb gekregen staat dat het bed tussen 70 en 90 cm hoog moet zijn. Daar voldoet hij dus net aan.

Maar is het handig om bed alsnog op klossen te zetten of wordt dat dan echt te hoog? Weet ook niet hoe hoog die klossen zijn?
    Ik krijg de klossen over een paar weken gewoon gratis thuis gestuurd, dus dat is het probleem niet.
    Kraamvrouw zelf zei dat 80cm het beste was (ik beval trouwens in het ziekenhuis)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn bed is ongeveer 75 centimeter hoog en de kraamzorg adviseerde mij om er gewoon een extra matras op te doen. Het minimum is hier 80 centimeter hoog, dus daar baalde ik wel van!

3. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Wij hebben dat ook had nog 1 persoons bed staan pak gewoon dat matras en leg die er bovenop was prima zei de VK

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, mijn boxspring is eigenlijk al 2 matrassen op elkaar, dus nog een matras bovenop lijkt me ook niet echt fijn.

5. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Ik heb zelf ook een boxspring en had hem bij me eerste ook niet op klossen gezet en eigelijk ook niet opgemeten heb de kraamhulp er nooit over horen klagen en beviel in het ziekenhuis en bij deze ga ik presies het zelfde doen

6. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Ik heb een waterbed en die kan niet op klossen. Vandaag intake gehad met de kraamzorg en zij zei dat een matras los erop voldoende was. Gelukkig heb me er behoorlijk druk over gemaakt.

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wij hadden onze boxspring op kratjes bier gezet. Ook in beviel niet thuis, maar ik vond het voor de laatste weken van de zwangerschap achteraf gezien wel erg fijn dat hij zo hoog stond. Ik moest er even aan wennen, maar kon echt makkelijker in en uit bed komen.

Nu hebben we een aanschuifwiegje (colsleeper) en heb dan denk ik het bed liever niet te hoog, omdat dit anders niet meer past. Ik twijfel nog of ik het bed wel zal verhogen en weet ook niet of dit voor de kraamzorg noodzakelijk is. Onze vorige kraamverzorgster zei de eerste dag al dat het bed wel naar beneden kon, voor haar was het niet nodig, maar dat is natuurlijk persoonlijk (zij was zelf ook niet zo groot:D)

8. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Hier ook een boxspring, en bij eerdere bevallingen wel omhoog gedaan, ik vond het erg prettig met in- en uitstappen. Wij hebben trouwens ook een co-sleeper die ook gewoon op klossen gaat (gewoon 4 klossen extra besteld) en daardoor gaat het prima!

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier bij de 2e ook niet op klossen gezet, ze gaven wel aan van het kraamzorg bureau dat ze dan niet verplicht om de bedden op te maken en verschonen enzo... i.o.m de kraamverzorgster een extra matras erop gelegd en toen was het goed en heeft ze ook gewoon alles gedaan. Ze zei wel dat niet iedereen dit gedaan zou hebben omdat het officieel niet volgens de regels is.

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Denk ook echt niet dat ze het opmeten hoor... Ze helpen je toch wel! 3 kindjes gehad en heb het bij alle 3 niet gedaan! En mn bed staat heeeeel laag aan de grond... Hebben ze nooit iets van gezegd...

11. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Hier ook een boxspring. Ik haal de minimum aantal cm niet. Was bij de eerste geen probleem, dus ga er vanuit dat dat nu ook weer geen probleem is.. Bed krijgen we samen namelijk niet op klossen/kratjes oid en ben zelf maar 1.56!

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    vorige bed was ook een boxspring en die voldeed er net niet aan.
    we moestten wel klossen eronder doen omdat ze je kunnen weigeren ivm werkhouding

vond die klossen persoonlijk onhandig had een kleine buik en kwam juist moeilijker uit bed ook na de bevalling (kz) in overleg met.kraamzorg hebben we ze ook weggehaald omdat ik mezelf goed kon redde en het enigste wat ze meost doen was bed verschonen..keus was makkelijk bed verschonen zelf doen en klossen de deur uit.

ze kunnen je weigeren als het te laag is

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die 74 cm voldoet dus wel aan de arbo wet, dus volgens mij kunnen ze niet weigeren. Vind het bed ook al best hoog zo (als ik erop zit raken mijn voeten net de grond aan).
    Mijn vraag is dan ook meer: wat is handig/fijn (voor zowel mij als kraamvrouw). Ik kan me toch niet voorstellen dat het fijn is als je bed net zo hoog is als de commode? Aan de andere kant, ben ik nu nog maar 31 weken en nog nooit bevallen, dus ik weet niet wat dan fijner is?

14. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    ik vond zowel voor als na bevalling en laag bed fijner omdat ik zo makkelijker bed uitkon door eerst met me voeten op de grond te staan en met name na kz vond ik het heel fijn dat ze weg waren

15. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ik maak me ook wel zorgen over het bed, de onze kan niet omhoog en minimale hier was 60cm, dat is die van ons. Maar op klossen zetten heeft ook weinig zin, ben zelf maar 1.65m en kom zo al amper uit bed omdat mijn voeten niet bij de grond kunnen!! Dus ze kunnen hem wel hoger zetten maar dan moet ik via een krukje uit mijn bed met bolle buik straks :$

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    ,
    Dat is ook een idee!!! Alleen kon er onder ons bed geen klussen dus hadden er kratjes bier onder gezet. Om daar de cosleeper op te zetten lijkt me eigenlijk waar te eng. Klussen zijn hoger, dus een combi wordt lastig Maar even puzzelen denk ik, het matrasje is wel in hoogte verstelbaar dus ik denk dat weer een heel eind komen

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ach, en zodra de kraamzorg de deur uit gaat haal je het bed weer naar beneden.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze kunnen inderdaad weigeren. Bed moet voor thuisbevalling sowieso op goede hoogte zijn. Daarnaast voor de kraam voor de onderzoeken en het bed verschonen.
    Tijdens vorige zwangerschap had ik mijn bed al met 37 weken op klossen. Wat een hel was dat. Ikea kruk ernaast om erin te komen. In de hoop dat je die midden in de nacht niet mist met je slaapdronken kop... ik vond het ook niet prettig slapen. Voelde echht dat ik hoog lag. Enigste voordeel, kon nu eindelijk eens goed onder mn bed schoonmaken:)
    Klossen er dus onderuit. Toen ik na bevalling thuis kwam, zijn ze er weer onder gegaan. Na een dag er weer onderuit. Was met hechtingen echt zeer pijnlijk om bed in en uit te komen. Kraam vond het best.

En bij deze zwangerschap doe ik ze er niet onder. Mag toch niet boven bevallen dus bed in de kamer die op klossen komt. Dan kan ze weigeren om mn bed te verschonen boven. Jammer dan. Dat kan een familielid ook doen. Checkup van hechtingen doen ze dan maar niet of desnoods op de eettafel.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hadden bij de eerste het bed op klossen gezet.
    Bij de bevalling die thuis begon, kwam de vk. Oh ships.. dat is hoog (was een ukkie:p)
    En de kraamverzorgster die later kwam was ook niet al te groot.
    Is wel allemaal goed gekomen hoor.

Ons bed is ook redelijk hoog. Nog niet gemeten, maar als het 70 cm is, dan ga ik ook niet meer lopen klooien met klossen. Lijkt me neit fijn voor onze zoon van 4 als hij niet meer zelf op bed kan klimmen.

En ja.. Je zult vast geholpen worden. De dames die aan je bed komen zijn meestal verzorgende types die eerder aan de ander denken dan aan zichzelf. Je laat je patient niet zomaar liggen!

Maar het is wel hun rug die eraan gaat als er veel mensen zijn die zo denken.

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij hebben een boxspring achtig bed, is 50 cm vanaf vloer tot bovenkant matras.. In boekje van de kraam staat min 70 cm.. Maar bij de Intake zij de kraam dat het gezien het gewicht van het bed niet op klossen hoeft (ze zag zelf ook al in dat het niet te doen is)
    Maar dat is per kraamzorg verschillend, ik zou het echt navragen bij je kraam als ik jou was ;)

Deel Deze Pagina