ik ben ruim 30 weken zwanger en me kleine meid ligt bijna 3 weken achter met der groei.... ze heeft een percentiel (of p) 10-5...mij is gezegt dat het heel weinig is... dit komt waarschijnlijk door me suikerziekte er zit ook een grote kans in dat de placenta niet goed werkt ben hier alleen nog nooit op onderzocht... ik voel de kleine ook al 2 weken minder en de ctg's laten vaak geen pieken zien in der activiteiten... ik ben zo bang dat het fout gaat met de zwangerschap.. en heb het idee dat ze in het ziekenhuis er niets aan doen... het is toch niet voor niets dat er grenzen zijn met groei enzo... waarom hebben ze die dan want ik zit er ver onder en dan zeggen ze gewoon het kan geen kwaad... maar waarschuwen me wel voor alles... heeft iemand hier ervaring mee...en kan me wel of niet gerust stellen...
Tatjana, Nee, ik heb hier geen ervaring mee, maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen als jouw gevoel niet goed is en je al 2 weken minder voelt! Dring aan op onderzoek en anders ga je naar een ander ziekenhuis voor een second opinion! Dit is te belangrijk om aan te kijken! Laat je niet afschepen, laat ze meer uitleggen en je echt geruststellen óf je doorsturen! Heel veel sterkte meid! x
hallo ziezo... bedankt voor je reactie... morgen moet ik weer terug voor een ctg en een poli afspraak erna... hoop morgen een duidelijke reactie te krijgen en zo niet dan is idd een second opinion nog niet zo'n slecht idee...
Uit het subforum van de verloskundige: Ik zou dus zéker snel aan de bel trekken! Als je zelf al het idee hebt dat het niet goed voelt: gelijk gaan!
Hier zou het een p10 kindje worden, uiteindelijk bleek het toch een joekel te zijn. Echo's zijn nooit helemaal 100% nauwkeurig, dat moet je in je achterhoofd houden (en ik zeg het je om je iets gerust te stellen). Over het minder leven voelen: direct je vk/gyn bellen en laat het goed controleren. Gewoon iedere keer doen als het niet goed voelt hoor!
duidelijk laten merken dat je je zorgen maakt en als ze er 'luchtig' over doen misschien een beetje boos maken dat ze je gewoon goed moeten onderzoeken en geruststelling (indien van toepassing) en dan ook om goede argumenten vragen waarom het volgens hun allemaal oke is. echt op je strepen staan meid anders gaan het nog 10 zware weken worden voor je en dat kan ook niet goed zijn. voor jezelf en je kindje opkomen! succes morgen!