16 weken is dat 4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stef82, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    ik snap dat jullie denken is die blond ofzo.. haha nee maar wil graag met de nutrix beginnen en ze is morgen 16 weken mag ik dat ook als 4 maanden rekenen? die pap mag namelijk pas bij 4 maanden maar ze is de 30e 4 maanden.. moet ik die datum aanhouden of is 16 weken ook een beetje 4 maanden?... ;)

groetjes

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    nou vier maanden is echt vier maanden, dus 30ste is ze vier maanden. :D 16 weken zijn niet volle 4 maanden.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    13 weken = 3 maanden precies
    + 13 weken = 26 weken dus 6maanden precies
    + 13 weken = 39 weken dus 9 maanden precies
    + 13 weken = 52 weken dus 12 maanden precies
    ;) is een rekensommetje hoe ik het in mijn hoofd heb zitten :idea:
    grtz Ramona

4. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    13 weken is 3 maanden, dus 16 weken is 3 maand en 3 weken toch?

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Haha, als we zo doorgaan wordt het heel verwarrend terwijl het zo simpel is.

TS zegt dat haar baby 30 november precies 4 maanden is en vandaag 16 weken en of 16 weken ook 4 maanden is.
    Daar is geen rekensommetje voor nodig Je zegt dat ze 30 november vier maanden is? Dan is ze pas 30 november 4 maanden en niet eerder ook niet bij 16 weken :D

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    kijk gewoon naar je banner zou ik zeggen

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en ze is dan morgen toch pas 15 weken?

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik geef eerlijk toe..ben er mee begonnen
    En ik hou me banner aan kwam maanden en weken

Maar doe maar 2 schepjes er in.. dus niet wat ze mag hebben... gewoon iets.
    En overdag krijgt ze 3 a 5 schepjes fruithapje... heel iets..

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en houdt ze dat binnen?

Fae is ook met fruit begonnen sinds gisteren. Ik weet dat het beter is te wachten, maar ik had nu voor mezelf een geldig excuus: Ze heeft aften helemaal achterin haar mondje, op haar huig.. en die doen pijn. En er is niets verzachtends tot nog toe, behalve een koud (uit de koelkast) speentje. Dus nu krijgt ze haar fruithap ook (vrij) koud.
    Als volwassene zou je waarschijnlijk ook aan wat verkoelends zitten, ijs, of koud drinken ofzo. Dus ik hoop dat dit haar een beetje helpt.
    Maar ik moet bekennen, van die paar lepeltjes, blijft er maar heeeeeel weinig binnen ;) .

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben benieuwd waarom sommigen haast hebben met het geven van fruithapjes? Zelfs voor 4 maanden!
    Persoonlijk kiezen wij ervoor om voor 6 maanden geen vast voedsel te geven simpelweg omdat de darmpjes dan meer klaar voor zijn dus ik zie ook persoonlijk verder geen reden om eerder te beginnen en baby's hebben het ook eerder niet nodig.
    Het lijkt me trouwens een ontzettende klierenzooi! hahaha. Dus we wachten hier gewoon lekker tot 6 maanden. Maar ik ben gewoon heel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn.

11. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    mijn uk krijgt sinds gister pap omdat hij op bv te mager blijft.

12. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij moesten van het CB beginnen omdat tim niet aankomt in gewicht !
    zijn begonnen bij 4 mnd niet eerder maar gelijk in volle vaart moeten gaan
    zelf had ik ook willen wachten tot 6 mnd maar nu hij iets ouder is hebben we er wel voordeel bij .. tim eet ook bijna alleen van een lepel af of stukjes brood maar de fles heeft hij vanaf 3,5 mnd niet meer gewild
    is een heel werk om daar genoeg in te krijgen op een dag ! maar met pap en fruit en warme hap lukt het wel
    tim krijgt ook fruit uit de koelkast vraag me niet waarom maar dan vind hij het SUPER lekker....

13. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Athina:::
    Ja ze houd alles binnen... en het eten gaat er goed...al zeg ik het zelf.. vandaag een extra hapje gedaan en die ging er super in.

Kiwi1::
    Sommige mensen krijg het advies mee om te beginnen... En het is de keuze van elke ouder wanneer ze beginnen. En kliederen valt echt wel mee.. is maar net hoe je het zelf aanbied...

Deel Deze Pagina