Bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by pamela1203, Mar 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo

Ik heb vanaf afgelopen maandag bloedverlies. We hebben zondagavond wel gemeenschap gehad.
    Eerst heel rozig daarna oud bloed. Sinds Dinsdagavond rood.
    Woensdagmiddag niets meer daarna weer bruin.
    Dondermorgen een echo gehad. Er was een vruchtzakje met dooierzakje te zien. Dat hoorde bij 5 weken zwangerschap.
    Sinds vanmiddag weer bruin en daar straks iets meer maar wel nog bruin.
    Kan het kwaad?

Groetjes Pamela.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Pamela,

Heb je bij de echo aangegeven dat je bloedverlies hebt? Zoja dan kijkenze of het bloed afkomstig is van binnen je baarmoeder of niet. Vaak is het bloedverlies afkomstig van de strek doorbloede baarmoedermond die nu ook wat kwetsbaarder is. Even een weekeje geen gemeenschap dan kan het wondje op de baarmoedermond mooi genezen anders gaat het steeds weer open. Word het helder rood zoveel als een menstruatie en krijg je daarbij krampen dan mag je altijd contact opnemen met je verloskudnige

Imke

3. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ja, dat heb ik aangegeven, maar daar heeft ze niks over gezegd.
    Ik heb sinds vanmiddag veel rood bloedverlies. Heb contact gehad met de verloskundige maar kan niks anders doen dan afwachten. Ik krijg wel over twee weken een echo om te kijken hoe het ervoor staat.
    Hebben meer vrouwen dit, onverklaarbaar bloedverlies?
    Wanneer zou ik buikpijn moeten krijgen als het echt een miskraam is?

Alvast bedankt.

Groetjes Pamela.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Pamela1203,

er zijn inderdaad veel vrouwen die in het begin van de zwangerschap wat bloedverlies hebben, da's op zich niet vreemd. Dat je nu wel weer rood bloedverlies hebt, hoeft ook niet erg te zijn, maar het kan op een niet vitale zwangerschap duiden. Je kunt inderdaadn iets anders doen dan afwachten. Als het echt een miskraam wordt krijg je wel buikkrampen hoor, een miskraam gaat eignelijk nooit zonder voorbij. Dus duimen dat je dit niet krijgt!

Groetjes Brigitte

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo

Het bloedverlies is niet meer geworden. Ook geen buikkrampen gehad, nu is het nagenoeg weg, alleen een beetje bruine afscheiding bij het afvegen.
    Kan dit nog van de gemeenschap zijn geweest?
    Kan het ook zijn dat het alsnog een miskraam word, ook al is het bloedverlies nu nihil.

Groetjes Pamela.

Share This Page