Hoi allemaal, ik ben net 16 weken zwanger en al iets meer dan 6 kilo aangekomen. Ik heb de hele dag honger maar probeer wel op te letten. Ik ben wel smal, maar is dit normaal? Het lijkt mij zoveel!
Nee hoor, dat is hartstikke normaal! ik heb ook veel honger, net als tijdens mijn vorige zwangerschap.. Ben pas 10 weken zwanger en ook al 3 kilo aangekomen. gaat er wel weer af hoor
Wees blij, ik ben de eerste keer 32 kilo aangekomen. Ook een deel vocht, maar heb ik toch 10 kilo extra aan overgehouden. Dus ik knijp hem nu wel met de 2e..
Ik groei ook behoorlijk. Volgend mijn vk niet erg. Ik was redelijk slank 1.78 en 61 kg. Volgens mijn vk is het logisch dat ik meer groei dan iemand die van zich zelf wat steviger is omdat ik minder reserves heb. Mijn vorige 2 zwangerschappen meer dan 20 kg aangekomen en ook die zijn er weer afgegaan
Hier net 15 weken gepasseerd en nog niks aangekomen, nog steeds op mijn startgewicht. 't Is wel zo dat ik in het begin heel veel last had van misselijkheid, slecht kon eten en dus ook minder at dan gewoonlijk. Kilo's zullen nu vast ook wel gaan komen nu het eten me wat beter lukt!
Hier met 18 weken 3,5 kilo aangekomen En het inderdaad zo dat als je slanker bent je sneller aankomst over het algemeen
Was hier ook al sowieso aangekomen hoor rond die tijd, vooral na de misselijkheid ging het hard. Kan nu snel gaan en straks minder hard ( zo gaat het hier, sta nu al een maand stil) maar wel 12 kilo erbij. Bij mijn eerste was alles er binnen 3 maanden vanaf dus komt vast wel goed. Focus je niet op de topic hierover lijkt wel of hier bijna niemand veel aankomt
Ik ben nu 3,5 kg aangekomen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in het totaal 17 kg aangekomen en dat vond ik ontzettend veel, maar uiteindelijk waren de eerste 14 kg er na 2 weken al weer af. De laatste 3 kg + 1 kg extra waren er na 6 maanden af. Maak mij er nu dus minder druk om. Let wel op wat ik eet!
Zolang je gewoon (over het algemeen genomen) gezond eet, kan het geen kwaad hoor. Ik kwam bij m'n zoontje bijna 20kg aan, waarvan 18kg na de 20 weken pas. Was de eerste periode erg misselijk, toen dat eenmaal weg was dacht ik een goed excuus te hebben om vooral lekker te kunnen eten. Gevolg is dat ik nu een start gewicht heb van 10kg meer dan toen ik zwanger raakte van m'n zoontje. Heb het er toen gewoon echt zelf aan gegeten. Dus probeer er nu wel op te letten dat ik gezonder eet en kom ik dan nog steeds wat ruim aan, dan weet ik in elk geval dat het niet door mijn ongezonde (vr)eetgedrag komt. Ben nu overigens 13 weken en net 1kg aangekomen.
Dankje voor de reacties!! Ik heb gewoon de hele dag honger.. Heb het geprobeerd met groente fruit brood maar mijn buik blijft knorren.. alleen de vettere dingen stillen de honger... Als ik niet eet super misselijk dus eet ik maar! Dokters assistent zegt dat ik gewoon moet toegeven aan de honger en wat moet eten... volgend mij is het inmiddels al 7 kilo. Ben 1.70 en woog 60 kilo...
Wat gek! Ik stuurde net een bericht maar zie het niet meer staan. Ik heb de hele dag door honger en gezond eten vult niet goed of valt niet goed. Ik ben 1.70m en woog 60 kilo.. denk nu inmiddels wel 7 kilo aangekomen zucht!
Had ik ook in het begin. Moest gewoon de hele dag eten. Havermout gaf mij langer een verzadigd gevoel trouwens. Na de 12e week werd het eten wel minder, het aankomen ook. Nu kan ik vanwege maagzuur niet meer zo veel eten, het aankomen is dan ook al 6 weken gestabiliseerd; niks er meer aan ondanks de feestdagen en vakantie.
Herken het wel hoor. Net als bij mijn zoontje smaakt ook nu weer het vettere eten het beste en vooral hartig. Dus patat, pizza, chips en lekkere hartige broodjes e.d. Ik haal nu regelmatig van die vers gebakken broodjes en doe die dan een beetje gezond beleggen. Haal dan de volkoren of een andere donkere variant, dat vult vaak wel goed. Maar ik zit daarbij ook nog snel vol en heb een uur later weer honger, erg irritant is het wel, maar ja...
Ik ben in mijn zwangerschap 24 kilo aangekomen. Door vocht maar zeker ook door alles eten wat los en vast zat... Nu ben ik nog 5kg zwaarder dan voor de tijd. Ik was 74 en ben nu 79kg bij 1.84m
Ik was met 13 weken ook al 6 kilo aangekomen. Liet me wel behoorlijk gaan en ook op vakantie geweest voor die tijd. Op zich is het niet zo erg als je gewicht gezond was. Maar als ik eerlijk ben heb ik er wel behoorlijk last van op dit moment. (Zit nu op 18 kilo!) Alles is toch wel flink zwaarder als je meer in omvang toeneemt. Veel meer dan tijdens mijn vorige zwangerschap. En de verloskundige verwacht ook een flinke baby dus ik denk dat hij het hierdoor ook wel "goed" heeft gehad. Door mijn gesnoept. Ik zou dus willen dat ik wat meer discipline had gehad (en heb) Heb deze zwangerschap veel meer last van striemen dan de vorige. Ook door het snellere groeien natuurlijk.
Ik herken net helemaal. In het begin smaakte vet eten mij een stuk beter dan groenvoer. Van broccoli kreeg ik bijvoorbeeld kotsneigingen. Uiteindelijk was de schade maar +14 kilo, dus nog best netjes.