16 weken zwanger en al harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loki09, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #1 Loki09, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Sinds zondag heb ik geregeld 'harde buiken', voor zover je dat al zo noemt op 16 weken zwangerschap.
    Op de plek waar mijn baarmoeder ligt wordt het ineens keihard, alsof er een pingpong bal inzit. Dit houdt eventjes aan (varierend tussen de 5 seconden en een minuutje ofzo) en dan zakt het weer wat af. Het doet geen pijn ofzo.
    Ik merk het alleen in rust (liggend op mijn rug), als ik sta of loop voel ik niets (al weet ik natuurlijk niet of ze er dan ook niet zijn).

Omdat ik me er zorgen over maakte vanochtend de vk gebeld nadat ik het gisteravond en vanacht weer een paar keer gevoeld heb en die zei dat het waarschijnlijk door de groeispurt komt.

Wie herkent dit of heeft dit ook gehad? En hebben jullie er iets aan gedaan? Ik werk gewoon 40 uur dus 'rustig aan doen' valt niet mee, mits ik nu al (deels) de ziektewet in ga natuurlijk...

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik herken dat gevoel ook inderdaad!

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Komt gewoon door de groei van je baarmoeder, ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Als het aan het eind van je zwangerschap gebeurd omdat je te druk bent kun je inderdaad overwegen om minder te gaan werken, maar dat lijkt me nu niet echt nodig, toch?

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Liever niet nee :). Ben geen watje en zou het liefste tot 36 weken gewoon aan het werk blijven maar na 2 miskramen slaat de angst vlug toe en wil ik mezelf iig nooit kunnen verwijten dat ik aan een teken geen aandacht geschonken heb.

Hoop op nog wat meer reacties van menzen die het ook (gehad) hebben en dan het gewoon de groei is, dan kan ik weer rustig slapen ;)

Ben overigens vrij tenger van postuur (mt 34/36 en buikomtrek is 'pas' 82 cm) dus wellicht zie/voel ik het daardoor ook wat sneller/duidelijker?

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    kan ook je kindje zijn die zich omdraait! heb ik ook weleens..da voel ik ineens een bolling heel even en volgens mij is dat gewoon het ruggetje of het kontje van het kindje..omdat je zegt dat je het alleen voelt als je rustig ligt...

6. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Je bent geen watje als je deels in de ziektewet gaat hoor! Dat heeft niets met watje-zijn te maken, maar met hoeveel je lichaam aankan naast de zwangerschap.

Ik herken wat je schrijft, denk ook dat het door de groei komt, mijn buik is de laatste week veel dikker geworden.

7. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb t ook vrij vroeg gehad.....mn door drukte op t werk. in mn verlof veel minder last van

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mmm, ik zou me in dit geval niet zoveel zorgen maken...
    ik wil nog wel even een andere opmerking geven:
    jij zegt ik ben geen watje, dus wil niet de ziektewet in... pas hier aub mee op... ik was ook zo ingesteld van ik ben geen watje dus ik ga niet de ziektewet in (ik had met 18 weken heel veel harde buiken) maar jij bent misschien geen watje, maar het gaat wel om een kindje in je buik... ik ben door blijven werken en belandde met 22 weken in het ziekenhuis!! en dat allemaal omdat ik geen watje wilde zijn.
    wat ik hiermee wil zeggen is luister naar je lichaam. als jij het niet vertrouwd denk dan aan je kindje en niet aan wat andere van jou zouden denken!
    maar nogmaals als de vk zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken zou ik dat vooralsnog ook niet doen!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik wil zeker niemand beledigen die eerder de ziektewet ingegaan is met mijn mietje-naamkeuze ;) Ik had alleen voor mezelf 'in gedachten' dat ik het prima zou trekken, zwanger zijn en fulltime werken. Maar zoals er al gezegd werd, het is wat je lichaam aangeeft en daar ga ik ook zéker aan toegeven. Na 2 miskramen kan ik wel zeggen dat ik liever iets te fel luister naar adviezen dan er tegen te blijven vechten.

Ik kijk het tot het weekend aan en dan denk ik dat ik terug ga naar 30 uur ipv 38 en al wat meer nodig is dat moet dan maar.

Voor nu ben ik iig weer gerust gesteld en ga ik er gewoon vanuit dat het de harde groei is. Morgen zien we uk weer, dat scheeld vast al een hoop ;)

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    heb het ook regelmatig al wel vanaf 13 weken denk ik. Ik ben ook heel dun aatje 34 :) en een buik heb ik dan eigenlijk ook nog niet.

Ik heb het vaak in de ochtend als ik op mijn rug wakker word. Er zit dan echt een soort bobbel. Ik vermoed dat het ook wel eens met een volle blaas te maken kan hebben,dat je baarmoeder daar op reageert. Ik maak me er verder geen zorgen over.

11. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    @Loki; Heel herkenbaar hoor. Heb het ook, en ook als ik flink doorloop merk ik dat ik een harde buik krijg.. Wat de opmerking van je vk betreft over een groeispurt, dat is hier ook het geval en ik meen het me ook te herinneren van mijn 1e zwangerschap.
    Ik twijfel ook toch of ik af en toe niet te hard van stapel loop en wat meer rust moet nemen. Lastig is dat he?
    Hoop dat je weer wat gerustgesteld bent doordat je je uk gezien hebt vandaag!

@ Beagle, heb het ook 's ochtends met een volle blaas. Daar schijnt je bm inderdaad op te reageren.

12. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik heb het vanaf 18 weken in erge mate. Werkte ook gewoon door, want dacht: stel je niet aan. Maar kon op gegeven moment echt niet meer. Kan nu eigenlijk niets doen zonder meteen harde buik te krijgen die best pijn doet. Zelfs zitten en rechtopstaan is meteen harde buik. Schijnt bij sommigen te komen door gevoelige baarmoeder. Hoeft verder niet ernstig te zijn, alleen vervelend voor jezelf. Ben wel nagekeken of het geen voortijdige weeen waren, maar dat is het gelukkig niet. Mag van de vk en gyn en bedrijfsarts niet meer werken. Nu dus volledig de ziektewet in tot mijn verlof en liggen op de bank. Neem het aub wel serieus en neem geen risico. Zeker niet omdat je denkt dat je een watje bent als je minder gaat werken. Daar had ik zelf ook veel moeite mee hoor, het liefst was ik gewoon doorgegaan, maar kon echt niet meer. Eigenlijk ben ik al te lang toch gaan werken. Succes....

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt meiden. Ik heb na een vrije dag gemerkt dat het voor een groot deel werk rerelateerd is. Het weekend ga ik dit nog even bevestigen voor mezelf en dan neem ik maandag contact op met de vlos en denk ik dat ik toch al wat uren in ga leveren. Vind het echt heel rot voor mijn werk maar de gezondheid van ons kleintje is me zoveel meer waard!

14. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    goede beslissing!
    als je er achter komt dat je er met rust veel minder last van hebt, betekend dit toch dat je idd het wat rustiger aan moet doen.
    ik vond het ook heel vervelend voor mijn werk en ben daarom bij de 1e in het ziekenhuis beland (zoals eerder beschreven) en heb dan ook nu met de 2e optijd naar mijn lichaam geluisterd!
    je werk red zich wel, maar jij niet als je teveel hooi op je vork neemt.
    succes!

Deel Deze Pagina