Warmwaterkruik, schadelijk voor vruchtje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nicky1973, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dag dames,

heb zo vroeg al aardig last van krampen, gelukkig niets ernstigs, maar dit in combinatie met de kou, vind ik het lekker met een warme kruik op mijn buik te zitten. Nu voel ik mij hier een beetje schuldig over; kan het te heet worden voor de baby? Misschien een stomme vraag, maar ik stel em toch maar.;)

Alvast bedankt voor de reacties...

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kruik volgens mij niet zo.
    Maar bv een heet/ warm bad is niet goed voor het vruchtje.

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik gebruik dagelijks een kruik, volgens mij kan het geen kwaad.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Kan volgens mij geen kwaad hoor! Heb er in ieder geval nog nooit iets over gehoord/gelezen. Zou het gewoon doen.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook niet van plan om in een heet bad te gaan liggen, maar wordt zo een ww kruik niet vergelijkbaar heet als dat van warm badwater?
    Ik heb hopelijk mijn eerste afspraak bij de vk volgende week, ik zal het nog wel even navragen.

6. Maia

Maia Niet meer actief

mij werd het juist aangeraden toen ik vroeg zwanger was omdat ik enorme buikkrampen had van m'n darmen. Kon niet zoveel kwaad volgens mijn vk :) dus als je dat prettig vind gewoon doen.

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Deze antwoorden stellen mij toch gerust. Ik kan het me namelijk niet herinneren of ik een ww kruik bij de vorige zwangerschappen heb gebruikt. Bedankt voor je reactie.;)

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    volgens mij wordt(te vaak) in een warm bad afgeraden omdat dan je gehele lichaamstemperatuur omhoog gaat.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik geloof dat het op 37 graden moet blijven dan.. vinden vruchtjes fijn en heerlijk warm:)!!!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Babyhope dat is koud brrrrrrrr vandaag nog met 37 graden erin gezeten.
    Mij echt te koud hoor hahaha:p

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee hoor is niet schadelijk, wat wel schadelijk is is een elektrisch deken, ivm magnetische straling.

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb het ook lang gebruikt tegen bandenpijn, volgens mij is het zo, als het niet te warm voor jou is, is het ook niet te warm voor de kleine

13. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ik heb mega krampen gehad en de vk raadde mij aan om kruik hiervoor te gebruiken!! Dus kan geen kwaad!

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Nou ik voel me helemaal blij met jullie goedkeuring!:D
    Zeker met deze pokkekou kan ik em niet laten liggen, ik ga er eens goed gebruik van maken!
    Bedankt voor de reacties.

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Goede vraag Nicky!

Hier heb ik terug gerekend...en ben ik tijdens/rond de innesteling in de sauna geweest...wist ik veel! haha...het heeft er wel voor gezorgt dat t vruchtje goed is blijven plakken! ;)

Verder denk ik ook niet dat de kruik kwaad kan...denk dat t voor mijn buikpijn ook een goed idee is!

16. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hoi! Kon je toch ook niet weten rond je saunabezoek? De kruik koelt ook snel af, dus echt heet blijft het niet. Het is heerlijk zo met de krampjes en de kou. We lopen nu te klagen over de kou, maar zullen straks met een dikke buik klagen van de warmte!:(
    Ja, moet je ook eens proberen!

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Vanaf dat ik zwanger ben heb ik ook gewoon in bad gezeten en het bad was echt wel warmer dan 37 graden..
    Wist ik veel hehe.

Maarja met de beeb is alles goed,:D

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Gelukkig is alles goed. Gefeliciteerd nog!

19. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik de kruik net gemaakt heb, doe ik er wel altijd voor de zekerheid een handoek omheen omdat het dan nog echt heel warm is.
    Of ik leg 'm (als ik in bed lig) op de dekens op mijn buik.
    Dan vind ik het zelf toch net iets te warm om rechtstreeks op mijn buik te leggen.

20. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plaatselijke warmte is helemaal niet verkeerd, je lichaam moet alleen geen koortsgevoel krijgen omdat het dan 'dingen' gaat afstoten om jou te beschermen waaronder dus jouw ongeboren kindje. Daarom is koorts ook redelijk gevaarlijk voor je wanneer je zwanger bent.

Deel Deze Pagina