16 weken zwanger en beetje onzeker (buik)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FutureMama81, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik ben vandaag precies 16 weken zwanger van ons eerste kindje. Nu zie ik bij de februari mama's die net zo ver zijn als ik en ook hun 1e kindje verwachten al allemaal bolle buikjes. Bij mij zie je nog bijna helemaal niks en kan zelfs mijn eigen kleding nog aan, al zit het allemaal niet super lekker meer. Ik maak me hier wat zorgen om. Wat als het kindje niet goed groeit :( Misschien maak ik me wel veel te druk, maar na een miskraam en bbz is dit kindje zo welkom!!!

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Vorig jaar rond deze tijd was ik ook exact 16 weken zwanger ;) en bij mij zag je ook nog niets. Ik kon ook nog mijn eigen broeken aan etc.. Iedeeen is wat dat betreft anders. Het is deels afhankelijk van je eigen bouw etc.. Meestal rond de 20 weken begin je een mooi bolbuikje te krijgen. Voor de 20 weken zagen mensen niet aan mij dat ik zwanger was. Hoe erg ik ook mijn best deed om mijn buikje te accentueren ;)
    Mocht je je echt veel zorgen maken kan je natuurlijk ook altijd even contact met je vk opnemen.
    Probeer lekker te genieten van je zwangerschap en dat buikje komt echt wel!

3. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    Ik ben nu bijna 18 weken zwanger, en pas sinds een week is mijn buik ineens te zien. Het is nog niet heel veel. Tot vorige week had ik ook gewoon mijn eigen kleren aan. Toen we vorige week zondag een lange autorit moesten maken heb ik een positiebroek aangetrokken. Sindsdien ook aangehouden, omdat het toch erg lekker zat. Ik zou nu nog mijn eigen broeken aan kunnen, maar doe het dus niet meer.

En ik ben absoluut niet slank van mijzelf, maar een buik had ik dan niet. En dat begint nu pas te komen. Met 16 weken dus nog niets zien, is helemaal niet raar!! Bij mij zei de vk ook: de een kan haar kleren al niet meer aan zodra de test positief is, de ander loopt met de 20 weken echo nog in haar eigen kleren. Heel wisselend dus.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben ook 16 weken en hier is ook nog niet veel te zien. Lichte bolling. m'n eigen broeken zitten niet lekker meer dus draag wel positiebroeken hoewel ik die nog aardig moet aansnoeren.
    Komt vanzelf wel!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Met 16 weken zag je bij mij ook nog helemaal niets (en het is mijn 2e) Nu pas begint mijn buikje zwangere vormen aan te nemen.

6. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij begon het rond de 18 weken dat je het echt een beetje goed begon te zien. Daarvoor leek het meer alsof ik teveel gegeten had. Heb me toen ook zorgen gemaakt of het wel normaal was en of de kleine wel goed groeide. Heb ook tot aan de 22 weken mijn eigen broeken nog aangehad (wel met elastiek door het knoopsgat). Na die tijd is het opeens heel hard gegaan en krijg nu juist van mensen te horen dat ik een aardig grote buik
    heb voor 30 weken... En nu maak ik mij daar weer zorgen over....zucht....;)

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier nog een laat buikje. Toen ik ging trouwen was ik 21 weken zwanger, maar dat was niet te zien op de foto's.
    Vrienden van mij vroegen me wel eens of ik de boel voor de gek hield. Maar op de echo's was echt te zien dat er een mensje in mijn buik groeide. (en met 30 weken werd ook nog gezegd dat het aan de grote kant was!!)
    Zit inmiddels op 37 weken en heb nu echt wel een toeter hoor. En misschien niet zo'n megatoeter als sommige andere zwangere dames, maar echt wel een niet te missen buik.
    Geen zorgen, hij kan je echt nog wel in de weg gaan zitten.

Groetjes Fly :D

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik zou me niet al te veel zorgen maken over het nog niet hebben van een buikje. Hier begon mijn buik pas echt goed zichtbaar te worden rond de 25 weken.
    Het is gewoon per persoon heel verschillend en het ligt er volgens mij ook nog aan hoe je buikspieren ontwikkeld zijn, hoe je het kindje draagt e.d.

9. 4days

4days Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 10 (!) weken al een buikje, en ze roepen altijd dat je bij de tweede sneller een buikje krijgt. Nou, met 16 weken was echt nog helemaal NIKS te zien en mijn broeken maat 38 gingen nog gewoon dicht...

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier ook een laatgroeier:) Bij mij begon het pas bij 18wk te groeien en heb sinds wk 21 een groeispurt.. nu hoorde ik dit weekend van mn tante dat ik een behoorlijke buik heb voor 24wk... maak je niet teveel zorgen.. anders even je vk bellen voor de zekerheid

11. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand die zeer laat een buikje begon te krijgen. Pas rond week 25 kon je zien dat ik een mooi bol buikje aan het krijgen was. Voordien was ik echt een twijfel gevalletje, sommige mensen dachten gewoon dat ik teveel gegeten had de avond voordien! Het is echt afhankelijk van persoon tot persoon. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit een grote buik gekregen heb,toen ik op m'n einde liep vroegen veel mensen aan mij hoeveel maand ik nog moest...terwijl het een kwestie van enkele weken was.

Liefs Stephanie

12. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ik heb me daar ook druk om gemaakt ... kwam pas echt een beetje rond de 20 weken en daarna in rap tempo...
    Ze zeiden ook wel het duurt lang zat die dikke buik(geloofde ik nooit) maar moet me erbij aansluiten haha geniet er nog maar van ook al wil je graag die dikke buik!!

13. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    Ik ben nu 18 weekjes zwanger en ben ook nog best onzeker hoor zeker na een mk maar ik denk dat dat normaal is !!
    Een buikje dat is toch bij iedereen anders bij sommige zie je pas bijna tegen het einde iets dus maak je geen zorgen !!
    Bij de vk of gyn zeggen ze je ook wel als de kleine niet goed groeit !!
    Ik denk dat het echte genieten pas begint na de 20 w echo dan heb je toch wel wat meer zekerheid maar ik denk ook dat we ons er te gek over maken !!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een collega van mij is echt splinterdun, maar daar begon je pas met een week of 24/25 te zien dat ze zwanger was. Echt een grote buik heeft ze nooit gehad, maar wel een kerngezonde baby.
    En dat was haar eerste.
    Het zegt dus niet zoveel.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Hier zowel bij de eerste als bij de tweede pas rond de 24 week een zichtbare buik. Maak je daar geen zorgen om, mijn zoontje woog uiteindelijk 10 pond en dit kindje werd 2 weken geleden al op 8 pond geschat. Een kleine buik zegt niks over je kindje hoor!

16. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Maak je niet teveel zorgen, bij iedere vrouw is het weer anders.
    Ik had tot 16 weken ook nauwelijks een buik en ben pas in de 17de week aan de positiebroeken gegaan omdat mijn eigen broeken niet comfortabel meer zaten.
    Nu ben ik 21 weken en de afgelopen 5 weken is mijn buik heel erg gegroeid, nu kun je echt goed zien dat ik zwanger ben.
    Komt vanzelf goed!

Deel Deze Pagina