Poeh wat de anderen hier ook zeggen... Ik vind het geen toffe reactie van je vk om het zo maar eens te zeggen... Mijn vk in mijn oude woonplaats met vorige zwangerschappen was ook zo... Nu zit ik bij de gyn maar kreeg een telefoontje van de praktijk dat ik daar ook gewoon mag komen omdat ze het fijn vinden om het eerste aanspreekpunt te zijn en bij de gyn heb ik toch wat minder mogelijkheid om persoonlijke vragen te stellen... Ik heb tig echo's gehad... Als ik het niet vertrouwde of ze konden het hartje niet snel genoeg vinden gewoon even het apparaat erop...
Hier ook hele vorige zwangerschap bloedingen. Soms hele heftige waarbij het langs m'n benen liep. Er is nooit een oorzaak gevonden, het was enorm spannend. Dochter is gelukkig gezond geboren, weliswaar flink dysmatuur maar verder in orde. Ze wordt over een paar weken alweer 2
Ja gelukkig is het bloeden weer gestopt maar heb nog wel krampen maar de vk zei dat dat normaal is rond deze periode vd zwangerschap maar ik voel deze krampen nadat wat er gister was gebeurd...
Ja ik vind het ook niet echt leuk hoe ze reageerde erop het is mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet wat er kan gebeuren enzo.. ik vind het heel moeilijk ik heb ook pcos dus had nooit ged8 dat ik zwanger kon raken.. dus het is voor mij al zo moeilijk als er iets aan de hand is en ik weet cker dat als ik mijn kleine meid kan zien dat alles goed is dat dat wel geruststellend is voor mij omdat ik haar dan iig gezien heb...
Vraag echt om verder onderzoek als je het niet vertrouwt. Al die verhalen: ik had dat ook, daar heb je niks aan als er toch iets aan de hand/gang is in jouw lijf. Ik had met 28 weken bloedverlies en kijk wanneer mijn zoontje is geboren. De Vk nam mij niet serieus vond ik (eerste zwangerschap, wat weet zijn nou?). Mijn gevoel vertelde het dus wel en jij bent nog korter zwanger. Gewoon aandringen! Ik ben nu weer zwanger en wordt bij elk dingetje dat ik voel onderzocht door mn gyn. Beetje overdreven vind ik het soms, hadden ze de vorige keer maar beter geluisterd.
Ja ik heb het net weer met mijn vriend besproken en ik ga morgen gwn weer bellen ik wil gwn dat ze kijken of er evt wat aan de hand is.. en als het niet zo is dan is dat alleen maar beter.. ik ben het ook zat dat ze zo reageren het is mijn kindje waar het om gaat dus hun kunnen makkelijk praten en het boeit me niet als ik voor zo een klote echo moet betalen dan maar.. ik word er ook een btje boos van dat ze me zo behandelen terwijl bloedverlies ook echt niet goed hoeft te zijn.. ik heb sinds gister avond van die rare krampen in mijn buik wn dat had ik voor de bloeding niet en nu opeens wel.. dus ik heb het idee dat het gwn niet goed is en zo kan ik niet afwachten tot dat hun tijd hebben.. zo irritant zeg met die verloskundigen en anders ga ik wel een andere verloskundigen praktijk zoeken die wel naar mij luisterd.
Succes idd! Vraag ook of ze de baarmoedermond meten...op alleen een echo kunnen ze dat niet bekijken. Weet uit ervaring dat dat belangrijk kan zijn.....Hopelijk niks aan de hand bij je!
Goed dat je je niet laat afschepen! En weet je, als je vk niet luistert, bel/ga dan gewoon naar het zkh en vertel wat je hebt en voelt en ook je ongerustheid. Zij zullen dan vast en zeker je langs laten komen voor een echo. Hopelijk kun je wat slapen vannacht en desnoods bel je nu nog. Succes en sterkte meid! Het is idd jouw kindje, en vind het supergoed dat je doorzet. X Bee
Ik ben 24 weken zwanger vanaf week 14 bijna dagelijks bloedverlies gehad. Rond 22 weken was dit plotseling over. Allerlei onderzoeken gehad, maar niets kunnen vinden ( buiten een laagliggende placenta wat goed de oorzaak kan zijn)
Idd gewoon op je strepen staan!! Het is jou kindje plus zij moeten er voor jou zijn, ze zijn jouw hulpverleners.. Ik weet hoe rot ze je kunnen laten voelen.. Ik ben blij dat ik ben over gestapt.. Laat je weten hoe het is afgelopen?
hoi, ik werd door de vk ook niet serieus genomen en ben naar mijn eigen huisarts gegaan die dezelfde dag nog een afspraak heeft geregeld bij de gyn in het ziekenhuis!
Ik heb ook tijdens 2 goede zwangerschappen bloedingen gehad. De eerste zwangerschap bij 8 (het stroomde eruit), 11 en 13 weken en nu bij 4 weken. Nu was er achteraf (7 weken echo) iets te zien waar het bloed uit was gekomen. Ben nu 22 weken zwanger en alles gaat goed. Volgens mij is het zo boj een mk dat je gaat bloeden als het hartje niet meer klopt. Probeer je niet teveel zorgen te maken.
Hey dames ik heb toch niet gebeld naar mijn verloskundigen omdat het nu opzich goed gaat ben ook weer rustig geworden en heb het idee dat het weer goed gaat.. ik heb niet meer gebloed alleen heb ik last van een soort druk als ik moet hoesten.. maar geen bloed verder meer gehad.. als ik nog een keer ga bloeden dan ga ik cker voor een echo en die dwing ik dan echt af alleen wil nu noet zeuren als er verder niks meer is.. ik weet wel dat als ze mij weer niet helpen dat ik naar een andere verloskundigen ga!! Dat staat vast.. en als ik het niet vertrouw weer ondanks dat ik niet bloed en ze willen me niet helpen ga ik ook naar een andere praktijk zoeken.. ik hoop dat er verder niks raars gaat gebeuren ik was erg geschrokken van dat bloed en hoop het niet meer te krijgen.. maar bedankt voor al jullie hulp lieve woorden en steun.. en ik hou iedereen cker op de hoogte mocht het weer niet goed gaan..
Hi Biebster, Fijn dat het bloedverlies weg is en je er rustiger onder voelt. En idd, als je het opnieuw krijgt/toch ongerust wordt wel gewoon bellen en niet het gevoel hebben dat je zeurt want dat doe je niet. Je komt op voor het welzijn van je kind. Goed dat je overstapt als ze je weer niet serieus neemt. Wel wil ik je op het hart drukken om niet alleen bloedverlies als alarmsignaal in de gaten te houden, maar juist de krampen en druk (als het alleen bij hoesten is klinkt het als de banden, maar als je een continu zeurderig gevoel krijgt, druk en/of menstruatieachtig, of krampen zijn dat ook zeker belangrijke redenen om te bellen. Ook zonder bloedverlies). Ben heel blij dat het nu goed gaat, maar hou het in de gaten en nogmaals: je bent geen zeur
Bij mijn zoontje had ik ook regelmatig bloedverlies tm 16 weken. Uiteindelijk bleek er een poliepje op de bmmond te zitten die gelukkig goedaardig was. Heel onschuldig dus, maar o wat heb ik me een zorgen gemaakt. Kan me goed in je inleven. Hopelijk blijft alles goed gaan. Kun je je dochtertje al voelen bewegen? Want dat is ook een heerlijke dagelijkse check! Dan weet je dat ze het goed heeft daarbinnen!
Ja ik heb het alleen met hoesten verder geen krampen meer maar ik hou het cker wtn in de gaten echt bedankt voor jullie hulp ik ben altijd bang dat ik een zeur ben maar ik weet dat ik het doe voor mijn kindje en ik moet me ook niet meer druk maken met wat de verloskundigen denkt!! Maar ik hou alles nu scherp in de gaten en als ik iets raars merk dan ga ik meteen aan de bel trekken.. maar het is idd alleen bij het hoesten de druk dus dat kan geen kwaad toch???