Ik heb nu sinds een week erg pijn in mijn onderbuik. Ik herken dit niet van mijn zoontjes zwangerschap. Blaasontsteking blijkt het niet te zijn. Verloskundige vanmiddag gebeld en die gaf aan dat het ook door stoelgang kan komen, vaginale infectie of groei. Nu kan ik goed naar de wc, vaginale infectie heb ik niet (wel meer afscheiding maar dat was normaal volgens VK) en groei...tja zou kunnen. Ik herken de pijn gewoon niet. Het is aanhoudend, ga ermee slapen en sta ermee op. Geen bloeding. Ik mocht langskomen om hartje te luisteren maar voel ook al beweging dus niet zo bang dat het met kindje niet goed zou zitten. Haar advies: Deze week eens even rustig aan doen. Prima, maar heb vandaag bijv. ook geen knal gedaan en heb nu meer veel meer last. Wie herkent dit en wat was het? En misschien een hele domme vraag: Kun je al ontsluiting hebben op zo'n termijn???
Het kan van alles zijn, je darmen die in de knel zitten, bandenpijn, toch blaasontsteking, groei van het kindje... Als je het niet vertrouwt je gewoon door laten verwijzen door je vk. Beter zekerheid dan een leven vol spijt!
Is je urine op kweek gezet? Bij mij checkte de assistente negatief op een blaasontsteking, maar na een kweek wel degelijk een blaasontsteking door streptokokken b helaas. Zit nu aan 4 antibiotica per dag voor 7 dagen.
Ze hebben een teststrip gedaan en onder microscoop. Niet op kweek. Nu heb ik 2 maand geleden ook al urine heen gebracht en was toen ook al schoon. Ik heb verder geen typische blaasontstekingsklachten overigens behalve de buikpijn. Ik heb vorige zwangerschap ook geen blaasontsteking gehad en ook niet perse gevoelig voor. (ik weet wel dat je tijdens zwangerschap andere klachten ervan kan hebben en ook eerder) Zal deze week eens rustig aan doen en flink drinken, kijken of klachten afnemen.... Vroeg me ook af of er al iets in gang gezet kan worden zo vroeg (qua ontsluiting ofzo)
Geen idee of je ontsluiting kan hbben op deze termijn, maar als het je tweede is schijnt het wel normal te zijn dat je baarmoedermond iets openstaat. Dit schijnt alleen aan dant van de vagina zo te zijn zeg maar, hij zit dan verderop wel goed dicht, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar als het en constante pijn is, dan ou j toch niet zo gauw denken aan weeen en ontsluiting lijkt me?
kun je nog wat meer omschrijven hoe t voelt? Ik heb het met periodes ook. Drie qkn geleden tussendoor nog extra op controle geweest omdat ik ook zo een buikpijn had. Nu alweer twee wkn pijnvrij. Ik had t met 16-17wkn ook en met 20 weer en 23. Periodes van groeispurtjes. Hier ook constant pijn in onderbuik soms felle steken erbij. Het voelde alsof er een zware baksteen onderin lag die flink mijn buik naar beneden duwde en bunge kan de aan een elastiek ofzo. Moeilijk uit te leggen... Ook veel druk down under wat er vaker bijhoort tweede zwangerschap omdat alles al wat weker is. Kijk t even aan en als je t toch niet vertrouwd bellen voor een extra afspraak!
@Krullie: Het voelt alsof heel mijn baarmoeder geïrriteerd is. Alsof uitrekken heel zeer doet ofzo. Misschien is het wel groei. Ik weet het niet. Er gebeurd natuurlijk ook zoveel nu. En bij een 2e schijnen dingen idd heftiger te voelen. Mn zusje vertelde ook al veel meer last van bandenpijn te hebben gehad bij 2e.
Ik herken het ook wel, heb ook veel buikpijn maar volgens mij is het echt de groei die zo rond deze tijd weer volop hard gaat.