Zwanger na keizersnee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door disney1986, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik ben zwanger :D
    Het is erg pril, maar dat mag de pret niet drukken.
    Ik ben 13 maanden geleden bevallen met een spoed keizersnee ivm het hellp-syndroom.
    Sins 1 week heb ik pijn aan mijn baarmoeder, en dan geen ongsteldpijn, dat heb ik ook wel een beetje, maar dit is anders. Het lijkt alsof ik de wond in mn baarmoeder voel.
    S'avonds is het het ergste, en overdag heb ik het bij hoesten, en uitrekken het is gemene pijn.
    De wond aan de buitenkant voel ik niets aan, enkel dat het beetje omgezet is, het lijkt dat ik nu al een buikje heb, zullen mijn darmen zijn.
    Ik moet pas over 3 weken voor een echo, maar moet ik bellen voor die pijn? of is het normaal?
    Op bed weet ik soms niet hoe ik moet gaan liggen, en weet ook niet of ik iets mag innemen voor de pijn.
    Wie herkent dit? kan ik de wond in mijn baarmoeder voelen?
    Als ik op mijn buik druk, dan is het echt heel gevoelig.

Ik ben vrij nuchter, en niet flauw maar het spookt soms door mijn hoofd dat mijn litteken het misschien nog niet aankan?

liefs

2. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand?

3. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi disney1986,

Ik ben ook bevallen met een spoed ks en nu 10 weken zwanger. Ik had die steken vooral in het begin en nu soms nog als ik hoest of me raar beweeg. Volgens mij zijn dat je banden en niet je litteken. Als je litteken het niet aan zou kunnen dan hadden ze wel gezegd dat je een bepaalde periode niet zwanger mag worden.

Ik heb ook al echt al een buikje maar dat zijn inderdaad je darmen, bij een tweede zwangerschap zie je sowieso veel sneller een buikje.

Maar als je je zorgen maakt zou ik zeker je verloskundige of gyn even bellen. Beter even zeker weten dan je zorgen maken!

En... Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, dank je wel.
    Maar het is enkel een bepaalde plek in mn buik en banden pijn voelt toch anders?

5. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Het zijn een soort steken, of niet? Bij mij alleen aan de rechterkant en als ik er druk voelt het wat hard en pijnlijk aan.

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee bij mij is het midden in, flink stuk boven mijn buitenste litteken.
    Kan niet uitleggen hoe het voelt, beetje zoals de eerste weken na je keizersnee.
    Hoesten, niezen en tillen doet pijn.

7. MMT

MMT Lid

29 mrt 2007
    57
    0
    0
    Ik heb ook last van de pijntjes die jij noemt, alleen heb ik geen keizersnee gehad. Wel mijn 3e kindje nu. Mijn verloskundige zei dat het de banden zijn. Heb ik bij de eerste 2 in het begin geen last van gehad.. Later wel maar was toen minder felle pijn. Zou bij jou dus ook goed de banden kunnen zijn.

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik ben vaker geopereerd aan me buik vanwege me bekken en ook een keizersneden door dit is je buik gevoeliger aan de binnen kant dus meer krampjes enz door het groeien van je baarmoeder..
    Ik herken het dus zeker..

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus niks om zorgen over te maken??

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Dat is anders dan bij mij dus... Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken maar als je dat toch doet zou ik even bellen.

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    mij is verteld dat je na een keizersnede eigenlijk een jaar moet wachten met zwanger worden voor het herstel van je wond. Ik moest meteen de gyn bellen als ik zwanger was dat ze wisten dat je zo rond de 35 weken over naar een gyn moet.

Maar als ik het zo hoor zijn het bij jou je banden..

12. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hallo Disney

Ik heb bij onze oudste ook een spoed ks gehad
    De tweede zwangerschap was idd ook pijnlijker rond het litteken

Vooral vanaf 20 weken af en toe dacht ik dat het ging scheuren zoveel pijn had ik
    De gyn zei dat het komt omdat dat veel stugger is dan gewone huid en het rekken dan ook heel erg moeilijk is

Mijn gyn meet bij iedere controle de dikte van het litteken zodat hij zeker wist dat er geen risico was/is

Nu 2 zwangerschappen verder voel ik nog wel wat maar doet het gelukkig niet zo'n zeer meer ( dat waren wel natuurlijke bevallingen )

Enne over een jaar wachten ... mijn gyn vond dat onzin ik was na 9 mnd terug zwanger en hij vond dat absoluut geen bezwaar hij zei "het duurt nog een paar maanden voor dat er echt spanning op het litteken komt te staan"

Enne over dat buikje ... ik heb t gevoel dat ik 4 mnd zwanger ben mijn moeder vroeg van het weekend of er maar 1tje in zat wat ze vond me erg dik voor 7.5 week :)

13. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gynaecoloog heeft niets gezegd, en mijn dochter is al 13 maanden.
    Ik moet zeggen dat ik niet echt een strak buikje heb overgehouden aan mijn dochter dus ik lijk altijd beetje zwanger :D
    Ik wacht het gewoon af, over 3 weken zal ik het bespreken.
    bedankt voor jullie antwoorden.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mij is na de KS wel verteld dat het verstandig is om minimaal een jaar te wachten met zwanger raken. Heb inderdaad ook al vanaf het begin last van steekjes e.d. maar dat zijn de banden.
    Litteken van de baarmoeder is heel flexibel en volgens de gyn zal ik eerder last krijgen van het litteken van de huid dan van de baarmoeder.

Nu 37 weken verder heb ik nergens meer last van!

Deel Deze Pagina