Hallo, Ik heb gister mijn 20 weken echo gehad.. En mijn placenta ligt dus aan de aan de voorkant net onder mijn navel (onderbuik) Ik baal hier best wel van..want heb gehoord dat je je kleintje dan minder voelt.. Het kan toch geen kwaad als de placenta voor ligt?? Wie heeft hier ook de placenta aan de voorkant zitten..?
Hoi, Zelf heb geen ervarging. Maar een vriendin van mij heeft het zelfde. En zei voeld de baby gewoon bewegen, wel het meeste aan de zijkanten van de buik. En zo ver ik weet is het niet gevaarlijk, alleen als het onder je baby zit zodat het geboortekanaal is afgesloten. dus niet bezorgd zijn.
hey, hier ook aan de voorkant, maar meer naar boven ter hoogte van mijn navel gehad. En idd het gevoel naar buiten toe is iets minder...maar des te groter je kindje word des te beter je het voelt. Mijn partner heeft haar met 22 weken vor het eerst buitenkant kunnen voelen!! en jijzelf aan de binnenkant voelt haar meer op je organen en rug......en aan de zijkanten hihi...had altijd beurse zijkanten.... Maaar..mijn kindje lag met de benen wijd....en met haar rug tegen mijn rug...dus ook nog eens kon ze echt bewegen aan beide kanten...het ligt er ook aan hoe je kindje ligt veel plezier in ieders geval nog...en probeer er gewoon van te genieten meis.
Ik heb hem ook aan de voorkant zitten. Op welke plek weet ik nog niet, dat zal ik 1 april wel horen! Mijn gyn. zegt dat zolang de placenta niet voor de "uitgang" zit, er geen problemen zijn. Overigens zal hij vaak bij het groeien van je baarmoeder, toch nog ietsjes naar boven worden getrokken. Het klopt dat je je ukkie minder goed/snel voelt. Hier voelde mijn man in de vorige zw-schap ukkie al met 16 weken echt trappen, en nu voel ik het wel, maar vanaf de buitenkant is het nog niet te voelen.
Hier ook aan de voorkant, bij mijn 1e ook. Ik heb er geen hinder van ondervonden. ze gaven wel aan dat ik het wat later zou voelen maar heb het genoeg gevoeld daarna
Hier nog iemand met de placenta aan de voorkant. Bij de eerste zwangerschap voelde ik de eerste beweging al met 15 weken en vriendlief met 19 weken (placenta achter). Nu bij de zwangerschap voelde ik met 19 weken voor het eerst beweging en vriendlief voelt nog steeds niets. Je voelt idd meestal pas later je beebje bewegen als de placenta voor ligt. En zolang de placenta niet voor de uitgang is, is er niets aan de hand. Hoe meer weken er verstrijken hoe hoger de placenta komt te liggen (door de groei wordt de placenta iets naar boven geduwd).
Ik heb de placenta ook aan de voorkant, en voel de baby nu sinds een weekje. Mijn man kon het toen ook gelijk voelen eigenlijk. xxxx
Hier ook aan de voorkant en heb ook nog een wat dikkere buikwand. In het begin inderdaad vaak de zijkanten de kleine gevoeld, maar nu overal! Mijn buik golft op en neer af en toe en zie ook dat ze schopt. Dus geen zorgen, geloof me, komt helemaal goed!
hier ook aan de voorkant, en ook nog gezegend met een fijne zwemband, maar ik heb het voor het eerst gevoeld met 17 weken, nu voel ik het wel duidelijker, maar dan moet het wel precies langs de placenta heen trappelen, meestal voel ik het rechts onderin. Ik kan het wel heel duidelijk voelen schuiven, net of er een grote bal rond gaat.
Ik heb de placenta ook aan de voorkant maar helaas voor mij is dat geen goed nieuws. (groeit door het litteken van de keizersnede heen richting de blaas en de baarmoedermond). Wil het daar niet over hebben want daar gaat je vraag niet over. Ik voelde de kleine wel wat later bewegen rond de 18 weken maar dat maakt het er voor mij niet minder om. Na het slechte nieuws was dit het mooiste wat ik kon voelen.
Nu ik dit allemaal hoor dan maak ik me geen zorgen meer! Net bij de vk geweest en die zei ook dat het niet uitmaakt en dat het wel komt dat bewegen..Men ventje ligt helemaal boven in en woont in een "villa" Zei ze haha.. @looutje: Jeetje meid wat erg! sterkte..
Hier ook iemand met een voorliggende placenta.. Gister de 20 weken echo gehad en ze was continue aan het trappen maar ik voel er helemaal niks van. Hopelijk gaat dit snel gebeuren want ik wil nu ook wel mee kunnen praten over schopjes die je voelt
Hey, Nou, hier heeft de kleine zich altijd goed voel- en zichtbaar bewogen. Mijn placenta ligt ook schuin onder mijn navel. Hij trappelt vrolijk onder mijn rechterribben, soms zo goed dat je echt een voetzooltje kunt zien....heel apart. De term voorliggende placenta wordt soms een beetje dubbel gebruikt. Je hebt een placenta die aan de voorkant van jouw baarmoeder kan liggen (wat je dus beschrijft) Sommige voelen hun kindje daar wat later door bewegen. Mijn eigen ervaring is dat ik op de plek waar de placenta ligt minder bewegingen voel. Toevallig liggen daar nu zijn handjes en die voel ik nu inderdaad niet meer kriebelen..... En je hebt een placenta die voor de baarmoedermond ligt (dus voor de uitgang zeg maar), dat is wat ze volgens mij in de regel bedoelen met 'Voorliggende placenta'. In dat laatste geval zul je volgens mij moeten bevallen met een keizersnede. Als dat zo was geweest dan had je verloskundige je dat wel verteld hoor! Dus no worries en lekker genieten!
@Loutje83, hoe zijn ze daar achter gekomen dat hij door het litteken van je vorige ksnede is gaan groeien? Ik heb de vorige keer ook een k-snede gehad en nu dus mijn placenta ook aan de voorzijde. Kunnen ze dit met een echo checken???
@pebbles: Ja idd dat zei mijn vk ook wel dan had ik dat al geweten als de placenta voor de baarmoeder mond zit.. Dus jij voelt wel duidelijk de kleine bewegen! Leuk dat je af en toe het voetzooltje ziet! Heb ik met de eerste nooit gehad.. Ik heb een dikke zwemband er omheen haha.. Zie dat je bijna moet bevallen Succes!
Ik kreeg 2 weken terug erge pijn op de plek waar mijn keizersnede was. En door een inwendige echo onderzoek is door de gyn vast gesteld dat het dus door de keizersnede etc groeide. Ik mag niet meer werken niet meer fietsen en geen sex meer hebben. Ook krijg ik een geplande keizersnede met kans op veel bloedverlies(mogellijk algehele narcose) Morgen heb ik de 20 weken echo en krijg ik daarna gesprek met de gyn wat nu de verdere stappen zijn.
Poeh meid! Wat schrikken dit!! Pijn heb ik gelukkig niet, dus dan ga ik er maar vanuit dat het bij mij wel goed gaat. Veel sterkte in de komende 20 weken !! Knuff
Bij Eva lag mijn placenta over de hele voorkant, ik voelde haar echt heel goed bewegen, vanaf 19 weken. Nu ligt de placenta aan de achterkant, ik voelde het kindje met 14/15 weken voor het eerst bewegen, maar heel weinig. Nu nog steeds maar heel weinig, ze is gewoon een stuk minder druk . Dus het zegt niet altijd alles.
heey meis!! hier lag de placenta ook aan de voorkant maar of ik L.iam gevoeld heb,, pfft wou soms wel wat minder voelen hahaha je kunt dus gewoon heel veel voelen maak je maar geen zorgen Liefsz 8)
Thanks! Officieel nog 2 dagen, maar ik betwijfel het... En ja, ik voel heel duidelijk de bewegingen en ook altijd goed kunnen voelen. Ook best wel vroeg al, was met een week of 18. Toen de uk nog met zijn rug rechts lag (dat was tussen de 28 en 32 weken) voelde ik vaak in mijn linkeronderbuik zijn handjes friemelen. Da's echt zo maf. Nu ligt zijn rug dus links en zijn handjes achter de placenta als het ware en voel ik dat niet meer. Maar de trappeltjes, hikken, uitrekken, beetje gaan verliggen etc is echt goed te voelen hoor. Zowel voor mij als voor anderen. Soms golft heel mijn buik. Komt dus best goed, maar misschien nog eventjes geduld in jouw geval! Geniet er in ieder geval maar goed van!