Zwanger en huisdieren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnElisa, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Hi,

Ik ben pas 5 weken zwanger maar merk nu al aan mijn kat dat ze anders doet. Ze is super aanhankelijk en wilt constant bij mij zitten en loopt steeds achter me aan. Ze gaat ook echt op mijn buik liggen steeds.

Normaal gesproken is ze de beste vriendin van mijn vriend en niet bij hem weg te slaan maar sinds drie weken echt alleen maar bij mij. Super schattig maar ook erg apart!

Wie heeft dit ook met huisdieren? Kunnen dieren aanvoelen dat je zwanger bent?

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Voor ik de test had gedaan was 1 van onze hondjes die normaal geen knuffel is niet uit de buurt van mijn buik weg te houden. Dat is overigens wel snel weer overgegaan, maar we zeiden toen wel voor de grap: het zal deze keer wel raak zijn :)

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, dieren kunnen ruiken of iemand zwanger is. Net als dat ze kunnen ruiken of een vrouw ongesteld is.
    Mooi om te lezen dat ze zo aanhankelijk is :)

.. enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Gefeliciteerd!
    Ja leuk he, huisdieren (en vooral katten zijn daar erg gevoelig voor) kunnen inderdaad merken dat je zwanger bent. Het is niet dat ze het ruiken, maar katten zijn heel erg van het gevoel en gemoedstoestand en daardoor merken ze het.

Mijn katten zijn ook niet van me weg te slaan sinds ik zwanger ben, heel lief!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze kat liep altijd al meer achter mij aan dan achter mijn man. Is echt mijn katje. Dus merk aan haar weinig verschil.
    Mijn paard merk ik tot nu toe ook niet heel veel aan, behalve dat hij af en toe wat aan het etteren is. Maar hij is 4,5 dus kan ook puberen zijn ;)

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Heel herkenbaar! Onze katten waren ineens ook niet meer bij me weg te slaan :D

Gefeliciteerd!

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Mijn hond wist eerder dat ik zwanger was dan ik zelf. Heeeeel overdreven op mijn buik proberen te liggen echt armen wegduwen heel opvallend haha.

Nu zijn de honden wel wat meer beschermender en voorzichtiger en liggen ze graag tegen me buik te slapen haha of ze nou geschopt worden of niet doen ze niks op uit hihi

8. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Zeker herkenbaar, mijn katten liggen continue bij me! Normaal was dat echt niet zó extreem.

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik merkte het vooral aan mijn kleinste hond, rg aanhankelijk en niet weg te slaan bij me. normaal willen ze graag bij mijn oudrs blijven, maar nu zaten ze beide al bij de voordeur.

gistren wat onzeker had de kleine al 2 dagen niet meer gvoeld, springt de kat gisteren boven op me, ploft neer en gaat als een gek spinnen, 5 min later getrap in mijn buik!

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn kat zoekt me wel veel op, maar gaat niet meer op mn buik liggen sinds ik zwanger ben, gek genoeg!

11. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een kat en een hond.
    Aan de hond merkte we iets raars in de vakantie. Erg beschermend was ze. Na de test snapte ik wel waarom.
    Nu nog is ze niet bij me weg te slaan. En kusjes op mijn buik geven, zo lief!!
    De kat gaat steeds met haar pootjes trappelen op mijn buik al wordt het nu een vervelend gevoel. De kleine is al zo bewegelijk!

12. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Wat leuk om jullie reacties te lezen en bedankt voor de felicitaties!

Heel bijzonder dat dieren zo reageren. Mijn kat deed dus ook al aanhankelijker voordat ik wist dat ik zwanger was.

Heerlijk dat knuffelen met deze koude dagen :)

13. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Aan mijn hond merk ik nu nog steeds niets. Ondanks dat ze echt het lievelingetje van mijn vriend is. Ze kan nog steeds onbenullig over me buik willen lopen. ( jack russel)

Mijn paard is verder erg knuffelig naar de buik toe steeds snuit er tegen aan leggen of zachtjes willen drukken met zijn snuit.

Deel Deze Pagina