De titel zegt het al. Ik ben nu 16 weken zwanger en heb nu sinds 3 dagen onophoudelijk hoofdpijn. Weet iemand of dit met de zwangerschap te maken kan hebben? Ik kan niet zo goed tegen pijnstillers en wil nu eigenlijk helemaal niets nemen.
hoi mijn vorige zwangerschap heb ik heel erg migraine gehad moest daardoor halve dagen gaan werken. nu heb ik er sinds zaterdag weer heel erg last van hoop niet dat het weer gaat beginnen. ik ben ervoor naar de huisarts geweest en zij vertelde mij dat ik max 3x perdag 2 paracetamol mag. maar verder geen andere pijnstilling. het kan ook komen door een hoge bloeddruk dus dat moet je wel even na laten kijken. ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal
Ik ben nu 13 weken zwanger, en heb dit ook heel erg. Al 2-3 weken. Ene dag moet ik echt om 20u in mijn bed kruipen omdat het te erg wordt, andere dagen is het net iets draaglijker! Helemaal niet leuk dus! Mijn Gyn zegt dat het door de zwangerschapshormonen komt (heeft al de rest gecontroleerd...) Ik ben ook tegen medicatie tijdens de zwangerschap, heb tot nu toe nog niets genomen. Maar wie een oud middeltje weet om die hoofdpijn te verzachten of te doen verdwijnen... SHOOT!!
Zodra ik hoofdpijn heb moet ik rustiger aan doen en ban ik de tv en de laptop. Naar een schermpje turen maakt het alleen maar erger.
Heel herkenbaar. Ik heb hier rond de 14 weken ook een tijd last van gehad. Echt verschrikkelijk. Wat bij mij wel hielp was heel veel water drinken. 1,5 of 2 liter per dag. Toen werd het snel minder. Sterkte ermee!
helaas hier het zelfde, het is een uitzondering als ik eens een dag geen hoofdpijn heb..soms lig ik de halve dag plat omdat de pijn ondragelijk is.. super vervelend maar er is helaas weinig aan te doen.
Hier ook veel hoofdpijn tijdens de zwangerschap Je moet in ieder geval even je bloeddruk en ijzer laten controleren, als dat goed dan heeft het waarschijnlijk met hormonen te maken. Volgens mijn verloskundig komt dit vaker voor, van zeurende pijn tot hevige migraine aanvallen. Soms stopt het na een aantal weken, soms duurt het de hele zwangerschap. De adviezen die ik kreeg waren veel water drinken, genoeg rust nemen, max 6 pcm per dag (3x2) en voldoende lichaamsbeweging. Als je ook een stijve nek en schouders hebt kan je naar fysio gaan om het los te laten masseren. Ik ben zelf sinds 2 weken begonnen met zwemmen en ik weet niet of het daaraan ligt maar het lijkt minder te worden. Sterkte! Ik weet uit ervaring hoe erg het kan zijn
Voor mij ook herkenbaar!! Ik heb nu ook al een paar dagen hoofdpijn, het trekt ook echt niet weg De hoofdpijn zit ook op 1 plek, pcm helpt ook niet echt.. Sterkte meiden!
Ik had het bij mijn eerste zwangerschap dat de hoofdpijnen na ongeveer 26 weken zwangerschap kwamen en nu heb ik weer precies hetzelfde. Elke avond het ik hoofdpijn en ik heb wekelijks oogmigraine en de tip die ik van de gyn kreeg was ook veel water drinken en in beweging blijven. Ik hoop voor je dat het snel overgaat.
dames bedankt voor de tips. Bloeddruk is 75/50 dus zeker niet te hoog. Pct helpt ook niet echt. Vind het vooral vervelend met werken. Sta de hele dag voor de klas. Dus ook niet echt rustig. Ik probeer al veel te drinken, vooral water. Ik wacht het nog even af en anders even de vk bellen voor advies. Iedereen succes met de hoofdpijn!