foliumzuur tot hoelang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meid27, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik ben het vergeten te vragen toen ik afgelopen week een afspraak maakte bij de verloskundige maar tot hoelanf moet je foliumzuur gebruiken?
    Ik ben nu 13 weken zwanger +1dag geloof dat het geen zin meer heeft om nu nog wat te slikken?
    Namen jullie ook andere vitamine tabletten zoals mama van Dagravit? Hoor ook veel dat dit inzin en geldklopperij is.. (?)

Lieffsss

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het wordt aangeraden om het in ieder geval 10 weken te slikken.
    Ik slikt het m'n hele zwangerschap door dmv een zwangerschapsvitamine

3. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Minstens de eerste 12 weken. Maar je kan heb gewoon de hele zwangerschap doorslikken. Vanaf ongeveer 12 weken is het verstandig van die multivitaminetabletten te halen voor zwangere vrouwen, daar zit het vaak alsnog in toegevoegd.

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

In principe zou je nu mogen stoppen inderdaad.

Ik neem het zelf nog wel in (maar dat is medisch noodzakelijk ivm erfelijke vorm van bloedarmoede) en heb tot halverwege het 2e trimester ook een multivitamine voor zwangeren ingenomen.

5. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor jullie reacties!
    Dan ga ik denk ik ook over op een multi vitamine

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sorry dat ik even binnenval maar welke multivitamine is dan aan te raden om te slikken?
    Ik slik nu compleet mama vsn Davitamon.

7. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ook ik slik de mama compleet (plus) van Davitamon, daar zit foliumzuur bij in. Het blijven slikken kan sowieso geen kwaad...

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Duitsland wordt foliumzuur zelfs gedurende de gehele zwangerschap aangeraden.
    Ik gebruikte zelf altijd die van davitamon, kan je gebruiken wanneer je zwanger wilt worden, zwanger bent en na de bevalling ivm borstvoeding cq je herstel

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet het Ook de hele zwschap gebruiken en ook vitamine D. Hiervoor slik ik de zwschap vitamine van Davitamom.
    (Vanwege m'n tweeling slik 1 Mg foliumzuur extra en ijzertabletten)

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik slik sinds ik zwanger wilde worden de vitamines van kv waar ook voldoende foliumzuur in zit.
    ik stop er mee als de baby geboren is..
    het kan geen kwaad om de hele zwangerschap te gebruiken en ik ben zelf nou ook niet echt een fruit eter..

11. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee idd een superrrrr fruitben vis eter ben ik ook niet dus vind het wel prettig om dan wat vitamines erbij in te nemen al weet ik dat het eten van fruit noodzakelijk is en gezond eten etc.

Bedankt dames!

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow dan blijf ik het gewoon slikken.

13. VSC

VSC Niet meer actief

Ik slikte t vanaf de 5e tot 10e week.
    Daarna af en toe wel eens multivitamine voor zwangeren

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hello!

Ik blijf de mama plus van davitamon gewoon slikken. Kan geen kwaad wat extra vitamientjes :)
    Toen ik was bevallen van mijn 1e was ik enorm zwakjes en de verloskundige in het ziekenhuis (super lief mens) vond het gek dat ik geen vitamientjes erbij slikte. Dus manlief is gelijk maar weer gaan halen :)
    Nu ik zwanger ben van de 2e zei mijn gynaecoloog dat ik gewoon door moest gaan met extra vitamines. Kon absoluut geen kwaad.

Maar als je zeker weet dat je heel goed en gevarieerd eet dan tja zit toch ook wel goed denk ik.

Succes!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb het tot tien weken zo goed als het ging geslikt. Heb nu vitaminen, geen idee welk merk, volgens mij gewoon een huismerk..

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb tot de 10 weken foliumzuur geslikt, nu mamavitamine van Etos.

17. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Officieel is het volgens mij de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Ik gebruik het nu nog doordat het in de multivitamine zit die ik gebruik. Vind het wel prettig om die multi te gebruiken, ook ivm de vitamine D die erin zit. De verloskundige vertelde me dat het sowieso ook goed is om folium te blijven gebruiken de rest van de zwangerschap omdat het de opname van ijzer uit de voeding bevorderd.

18. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik slik deze: Orthica | Prena Fem Is ook op natuur-basis. Vind dat toch prettiger dan allerlei rotzooi te slikken.
    Ik slik deze de hele zwangerschap door (en daarvoor ook al bij de zwangerschapswens) en wil ze ook doorslikken na de geboorte wanneer ik borstvoeding ga geven. Dit is ook geadviseerd door mijn natuurdietist en voel mij hier prettig bij.
    Dus zou zeker doorslikken. Overigens is in een multivitamine foliumzuur slikken altijd beter dan zonder multivitamine, omdat door andere vitamines de foliumzuur beter word opgenomen.

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik moest t tot 10 weken slikken, langer mocht ook natuurlijk.
    Nu gebruik ik vitaminen voor zwangeren

20. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik heb t/m week 15 foliumzuur 5mg geslikt (5mg ivm voorgeschiedenis) en slik nu alleen vit D op advies van de verloskundige. Ik werd vorige zwangerschap erg misselijk van de andere vitamine pillen.

Deel Deze Pagina