Hoi dames Ik ben het vergeten te vragen toen ik afgelopen week een afspraak maakte bij de verloskundige maar tot hoelanf moet je foliumzuur gebruiken? Ik ben nu 13 weken zwanger +1dag geloof dat het geen zin meer heeft om nu nog wat te slikken? Namen jullie ook andere vitamine tabletten zoals mama van Dagravit? Hoor ook veel dat dit inzin en geldklopperij is.. (?) Lieffsss
Het wordt aangeraden om het in ieder geval 10 weken te slikken. Ik slikt het m'n hele zwangerschap door dmv een zwangerschapsvitamine
Minstens de eerste 12 weken. Maar je kan heb gewoon de hele zwangerschap doorslikken. Vanaf ongeveer 12 weken is het verstandig van die multivitaminetabletten te halen voor zwangere vrouwen, daar zit het vaak alsnog in toegevoegd.
In principe zou je nu mogen stoppen inderdaad. Ik neem het zelf nog wel in (maar dat is medisch noodzakelijk ivm erfelijke vorm van bloedarmoede) en heb tot halverwege het 2e trimester ook een multivitamine voor zwangeren ingenomen.
Sorry dat ik even binnenval maar welke multivitamine is dan aan te raden om te slikken? Ik slik nu compleet mama vsn Davitamon.
Ook ik slik de mama compleet (plus) van Davitamon, daar zit foliumzuur bij in. Het blijven slikken kan sowieso geen kwaad...
In Duitsland wordt foliumzuur zelfs gedurende de gehele zwangerschap aangeraden. Ik gebruikte zelf altijd die van davitamon, kan je gebruiken wanneer je zwanger wilt worden, zwanger bent en na de bevalling ivm borstvoeding cq je herstel
Ik moet het Ook de hele zwschap gebruiken en ook vitamine D. Hiervoor slik ik de zwschap vitamine van Davitamom. (Vanwege m'n tweeling slik 1 Mg foliumzuur extra en ijzertabletten)
ik slik sinds ik zwanger wilde worden de vitamines van kv waar ook voldoende foliumzuur in zit. ik stop er mee als de baby geboren is.. het kan geen kwaad om de hele zwangerschap te gebruiken en ik ben zelf nou ook niet echt een fruit eter..
Nee idd een superrrrr fruitben vis eter ben ik ook niet dus vind het wel prettig om dan wat vitamines erbij in te nemen al weet ik dat het eten van fruit noodzakelijk is en gezond eten etc. Bedankt dames!
Hello! Ik blijf de mama plus van davitamon gewoon slikken. Kan geen kwaad wat extra vitamientjes Toen ik was bevallen van mijn 1e was ik enorm zwakjes en de verloskundige in het ziekenhuis (super lief mens) vond het gek dat ik geen vitamientjes erbij slikte. Dus manlief is gelijk maar weer gaan halen Nu ik zwanger ben van de 2e zei mijn gynaecoloog dat ik gewoon door moest gaan met extra vitamines. Kon absoluut geen kwaad. Maar als je zeker weet dat je heel goed en gevarieerd eet dan tja zit toch ook wel goed denk ik. Succes!
Ik heb het tot tien weken zo goed als het ging geslikt. Heb nu vitaminen, geen idee welk merk, volgens mij gewoon een huismerk..
Officieel is het volgens mij de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Ik gebruik het nu nog doordat het in de multivitamine zit die ik gebruik. Vind het wel prettig om die multi te gebruiken, ook ivm de vitamine D die erin zit. De verloskundige vertelde me dat het sowieso ook goed is om folium te blijven gebruiken de rest van de zwangerschap omdat het de opname van ijzer uit de voeding bevorderd.
Ik slik deze: Orthica | Prena Fem Is ook op natuur-basis. Vind dat toch prettiger dan allerlei rotzooi te slikken. Ik slik deze de hele zwangerschap door (en daarvoor ook al bij de zwangerschapswens) en wil ze ook doorslikken na de geboorte wanneer ik borstvoeding ga geven. Dit is ook geadviseerd door mijn natuurdietist en voel mij hier prettig bij. Dus zou zeker doorslikken. Overigens is in een multivitamine foliumzuur slikken altijd beter dan zonder multivitamine, omdat door andere vitamines de foliumzuur beter word opgenomen.
Ik heb t/m week 15 foliumzuur 5mg geslikt (5mg ivm voorgeschiedenis) en slik nu alleen vit D op advies van de verloskundige. Ik werd vorige zwangerschap erg misselijk van de andere vitamine pillen.