Al 5 dagen heftige diarree

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bright, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds maandagnacht een nogal heftig buikgriepvirus te pakken. Tot maandagavond heb ik constant moeten spugen en daarbij had ik diarree. Het spugen heb ik na maandagavond niet meer hoeven doen, maar tot op heden heb ik nog steeds ontzettend rommelende darmen en waterdunne diarree.

Ik ben ondertussen al 4 kilo afgevallen.

Wat kan ik hier aan doen en moet ik me zorgen gaan maken?

Liefs

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bright,

daar kun je heel weinig tegen doen en is nu nog niet erg. Je moet echt goed zorgen dat je veel vocht binnen krijgt (min 2 liter per dag) en dat je voldoende eet. Zeker nu je niet meer hoeft over te geven. Probeer niet teveel tegelijk te eten, maar de hele dag door kleine beetjes. Afvallen is op zich niet erg, als je maar niet lijnt; dan komen er schadelijke stoffen vrij. Hier kun je niet saan doen. Als je nu gedurende de dag probeert gezond te eten, komt het vast goed. Beschuit, banaan, peperkoek (werkt voor sommige mensen trouwens juist laxerend....) en regelmaat in je dag. Dat helpt meestal wel. Beterschap!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina