even mijn ei kwijt..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door eva10, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik moet alleen even mijn ei kwijt.. Ik werk op de spoed (onregelmatige diensten) en ben al sinds een dag of 3 zwaar verkouden. Gisteren heb ik nog gewoon gewerkt, maar kreeg last van harde buiken. Sinds vannacht aan het hoesten en een temp van 38. Zodra ik opsta word ik duizelig. Al met al vond ik dit wel een goede reden om mij ziek te melden, aangezien ik ook niet graag heb dat het snot uit mijn neus loopt terwijl ik boven een patiënt hang.. De enige reactie die ik kreeg; ik vind een simpele verkoudheid geen goede reden om je ziek te melden!:( Hoe bedoel je ongevoelig.. Vervolgens moest ik haar eraan herinneren dat ik ook bijna 30 weken zwanger was:-S Heb het echt helemaal gehad daar.. Toen ik de telefoon ophing heb ik eerst even een potje staan huilen, lang leve de hormonen.. Gelukkig nog maar 4.5 week en dan mag ik met verlof!

2. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    En daarbij moet ik ook zeggen dat we nu met 3 fulltimers zwanger zijn, ik ben het verste en de enige die nog steeds haar uren werkt.. De rest is allemaal eerder gestopt/ werkt nog maar halve dagen..

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Lekkere reactie, maar niet heus!
    Zelfs als je niet zwanger bent kan je al echt ziek voelen van een verkoudheid, maar lijkt me dat dat met 30 weken zwangerschap toch nog even iets harder binnenkomt.
    Daarbij is het ook niet hygienisch om met een verkoudheid op de spoed te werken lijkt mij.

Heel verstandig dat je een paar daagjes thuis blijft. En zodra je je weer goed genoeg voelt zien ze je wel weer verschijnen! Oas op dat je niet te snel weer aan de slag gaat omdat je je rot voeltdoor deze opmerking, uiteindelijk heb je daar dan alleen maar meer last van.

4. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hey Eva,

Gelijk heb je hoor. Het lijkt me beter dat je nu even uitziekt en hopelijk snel weer aan de slag gaat dan dat je door blijft modderen en straks nog langer ziek thuis zit.

Wel jammer dat je zo'n vervelende reactie krijgt terwijl je de enige bent die zo ver in de zwangerschap netjes haar uren maakt.

Misschien kan je je leidinggevende hier op aanspreken als je weer terug bent?

Succes!

5. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties, was al bang dat het de hormonen waren..

6. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii Eva,

Wat vervelend zeg dat je deze reactie krijgt van de leidinggevende. Ik werk ook op een SEH en heb het soms nu al zwaar met mijn 17 weken ivm rennen/tillen enzovoorts. Gelukkig zijn mijn collega's en leidinggevende juist erg behulpzaam. Hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter, sterkte met de laatste werkweken!

Groetjes Mandy

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hebben ze dan liever dat je alle patiënten komt besmetten met je verkoudheid?
    Beter dat je nu een paar dagen thuisblijft, dan dat je binnenkort met een keelontsteking of een bronchitis zit en misschien wel een week thuis zit. Ongeacht dus nog of je zwanger bent.

8. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Gisteren bij de huisarts geweest en blijk dus een longontsteking te hebben en astma. Dat laatste wist ik nog niet, maar had wel al een tijdje mijn vermoedens.. Zit dus nu aan de antibiotica en puffers. *Gelukkig* schrok mijn leidinggevende hier toch wel van en ben ik nu iig ziek gemeld tot dinsdag.. @ mandy; wij hebben 1 collega gehad die heeft kunnen doorwerken tot haar verlof, de rest is allemaal eerder gestopt ivm de banden, of is tijdelijk vervangend werk gaan doen. En ik was net zo blij dat het met mijn banden juist goed gaat..:)

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Sorry maar vind het juist normaal dat je je ziek meld.

Als ik bij de spoed kom, en er hangt iemand over me die stront verkouden is..:$ nee dankje..

Deel Deze Pagina