Hoi Gister had ik mijn 2de echo omdat de eerste achteraf te vroeg was. Alles was goed zei de verlos en de kleine was goed gegroeid! Toch als je dan thuis bent ga je weer kijken en denkeb. Misschien een stomme vraag maar is t normaal dat 't hoofdje groter is dan de rest? En dat ik dacht.. Het lijkt nog een beetje op een alien Maar mijn vriend zegt dan maak je geen zorgen het groeit nog aan alle kanten. Zelfs na een goede echo lukt het me nog om me zorgen te maken!
Haha, met 12 weken lijkt het echt nog op een alien inderdaad helemaal normaal, kijk maar eens op de zwangerschap van week tot week. Met 16 weken is de alien -look al bijna helemaal weg ze beginnen ook meer als kikkervisje dan als mens vond ik Mooi dat alles goed was
Van harte gefeliciteerd, fijn dat alles goed was. Het hoofdje is idd in het begin nog een stuk groter als het lijfje en ziet er soms nog 'eng' uit. Dit is helemaal normaal hoor zoek maar eens andere echo's op met dat termijn
Hahaha... arme jij! Geen zorgen, dit is volkomen normaal! Tot rond de 12 weken is het hoofdje zeker de helft van de rest van het lichaampje. En ook daarna kloppen de verhoudingen nog niet; de ogen staan nog erg ver uit elkaar, de oortjes zitten laag, de vingertjes lijken relatief groot, de schedel heeft geen "normale vorm". Allemaal niks om je zorgen om te maken. De echoscopiste heeft alle metingen in haar hoofd (of in de computer) zitten, en trekt direct aan de bel als ze ziet dat er iets niet is zoals het zou moeten zijn. Geen zorgen, en lekker genieten! PS (echt! ik doe de opleiding, dus kan het ook nog funderen)
Hardstikke bedankt voor de lieve geruststellende reacties! Fijn dat het normaal is! Ik ga lekker genieten van mijn zwangerschap x
Foto is van 16 + 5, tijdens de geslachtsbepalende echo. Zelfs toen zag het hoofd er nog groot uit en zeker nog aliënachtig
Dat moet je zeker gaan doen meid! Het is zo bijzonder om te weten dat er zo'n wondertje in je buik mag groeien.