1600 euro inkomen ook nog sparen?

Discussie in 'De lounge' gestart door love31, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Het was niet mijn bedoeling om op te scheppen, maar meer van dat ik echt niet snap hoe hiervan nog gespaard moet worden ;)... Want het gaat standaard op aan boodschappen, tanken, een keer naar de kappef, nieuwe kleren voor zoonlief etc. Dus sparen zit er echt niet in... Vind het knap dat sommige dat wel kunnen...

2. KimK

KimK Niet meer actief

200? Maar daar kun je toch niet van tanken en boodschappen doen???

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook 250 voor boodschappen en dan hebben we 50,- speling. vaak gaat dat ook op aan boodschappen, luiers, of hondenvoer. en soms tanken als we naar schoonfamilie gaan 1x in de 2 a 3maanden. en dan is t geld op

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij kunnen dan ook geen auto betalen, maken gebruik van het Openbaar vervoer (hoewel de tube hier naar London ook niet goedkoop is, 4pond enkele reis, man moet iedere dag heen en weer, ik 2 keer per week met de kinderen die wel gratis zijn). En boodschappen gaat prima (gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen) tis wel opletten, maar lukt makkelijk.
    Van die 200 zet ik 25 per maand opzij voor onvoorziene uitgaves.

5. Michiee

Michiee Niet meer actief

oh nee zo zag ik het ook niet hoor als opscheppen hihi
    het lukt ons ook niet om te sparen.
    maar wat wij doen , we betalen aan nuon altijd te veel, dat weten we ook .
    dus dan sparen we toch onbewust wat op :):) vorig jaar kregen we zn 1350 euro terug
    maar zo elke maand echt iets weg zetten lukt nu nog niet , pas als ik zou werken
    maar pff dat is weer een ander verhaal, solliciteer me suf

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op dingen als kapper en nieuwe kleren valt heel wat te bezuinigen. En als je dat niet uitgeeft maar spaart, dan spaar je al.

Als je 800 p/m overhoudt moet je toch makkelijk iets opzij kunnen zetten?

7. KimK

KimK Niet meer actief

Nouja dat lukt hier dus echt niet. Ik wil ook wel nog een beetje leuk leven hebben. We gaan ook nog wel minimaal 2x per maand uit eten en dan dus naar kapper (beiden, manlief ook) en we hebben ook altijd wel wat te eten in huis, dus ja dan gaat t al snel op.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dan snap ik wel dat je niet kunt sparen, dat kost gruwelijk veel geld. T leven is keuzes maken, jij wil dus eigenlijk niet sparen, want je wil er niets voor laten.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Wij doen dat soort dingen ook graag, maar ik zorg er altijd voor dat er nog minimaal een bedrag gespaard wordt en als dat niet lukt wordt er dus ook niet uit eten gegaan etc.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Tja misschien klopt dat... We hebben 2000€ spaargeld voor onvoorziene uitgaven, maar die is het laatste jaar dus niet gespekt... Ik vind het wel een prima bedrag ook. Ons huis is vorig jaar verbouwd dus ja die kosten hebben we ook een hele tijd niet. Ook vorig jaat wasmachine, droger en dirpvries aangeschaft dus ik denk dat die 2000€ een prima potje is voor de komende jaren. Op vakantie doen we van vakantiegeld.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    En een nieuwe auto dan bijvoorbeeld?

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ik durf t bijna niet te zeggen maar we hebben sowieso nu twee vrij nieuwe auto's (2008) dus ja die gaan ook nog wel ff mee. Omdat ik ben gestopt met werken nadat we hebben verbouwd en alles hebben we tot toen nog een extra salaris gehad. Toen de kleine kwam heb ik nog mijn bevallingsverlof gehad en mijn vakantieuren opgenomen wat ook resulteerde in nog een extra maandsalaris (ofjamaand salaris gehad maar niet gewerkt dus).

13. Michiee

Michiee Niet meer actief

Jeetje ook dat nog... ik ben jaloers:)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ligt aan de vaste lasten :). Wij hebben aan vaste lasten al 1900 euro rn moeten dan nog eten ;)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Ja, ik zie dat dus wel iets anders. Ze zijn nu bijna 6 jaar oud, dus met een jaar of 4 hebben ze hun beste tijd wel gehad en loop je toch tegen meer onderhoud aan (spreekt uit ervaring, 10 jaar oude auto en vorig jaar 1700 mogen betalen aan onderhoud).

Als je dan over een jaar of 4/5 weer 2 nieuwe auto's wilt kopen ben je al snel zo'n 20.000 euro kwijt. Als je niets spaart heb je het nu wel heel goed, maar hoe wil je dat dan gaan doen?

Nu klinkt het wel alsof wij altijd zo goed sparen, dat is niet zo, maar vind het wel erg belangrijk.

16. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zouden niet van 1600 netto rond kunnen komen per maand....

17. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Wij hebben minder dan 1600 te besteden in de maand en we kunnen op dit moment niet sparen... komt vanzelf weer.

18. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

Ik werk ook in een zorg instelling maar echt in de zorg scheelt nogal qua schaal vandaar

19. KimK

KimK Niet meer actief

Ja Suus je hebt gelijk. Maar over 4 jaar wil ik gewoon weer werken, als de kleine op de basisschool zit. Tuurlijk is t vervelend als we voor die tijd misschien nog maar 1 auto hebben maarja so be it. Mijn auto is ook vooral nog een luxe die we extra hebben, omdat t nu nog gewoon kan ook. Als die wegmoet ja dan moet dat maar. Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf dan moet ik mijn auto op den duur wegdoen maar voor lief nemen.

20. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Wij zijn al 1800 euro kwijt aan vaste lasten dus ik zou met 1600 niet eens rond kunnen komen dan komen de boodschappen er nog bij

Deel Deze Pagina