nieuw met ovutesten wie helpt me?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lovecouple, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hallo Dames,

Ik wil deze ronde ook gaan beginnen met ovutesten en tempen. Maar ben er totaal onbekend mee.

Heb testen besteld via sensitest.

Ik ben 20 aug gestopt met de pil. 22 tot 26 aug flink ongesteld geweest. Vel rood bloed. (sorry). Heeft echt 4 dagen aangehouden en de 5e dag werd het minder en savonds was het weg.

Nu na 19 dagen weer ongesteld geworden. Dinsdag en woensdag flink gebloed. Ook weer knalrood. Vanmorgen was het ook nog even heftig maar daarna werd het minder. Nu nog heel licht dus ik denk dat het morgen over is.

Ik heb via internet een calculator gevonden en die gaf aan dan 4 oktober mijn vruchtbaarste dag is.

Vanaf wanneer moet ik dan gaan testen? Welk tijdstip is het beste? Wanneer tempraturen?

Mijn eisprong voel ik nooit dus daar kan ik niks over zeggen.

Wie kan mij mischien helpen of wat tips geven?

Alvast bedankt meiden.

2. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik denk dat het beste is om rond dag 9 of 10 te gaan testen.
    Maar ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad, dus ik begon elke keer veel later. Maar bij een "standaard" cyclus kan je het beste dus eerder beginnen.
    En beter te vroeg, dan te laat, anders mis je hem.

3. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Oke Thanx. Ik ga dat zeker proberen. En wat is ongeveer de beste tijd om te testen of tempraturen?

4. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Tempen meteen na het wakker worden smorgens, elke dag hetzelfde tijdstip. Ovu test tussen 10 en 20 uur, niet met ochtend urine en 2 uur voortijdig niet drinken, ook dat elke dag op t zelfde tijdstip.

Ik vind het zelf een heel gedoe, doordat ik onregelmatig werk, hoop dat je een redelijk regelmatig leven hebt....

5. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0

Ik ben huisvrouw/moeder dus heb alle tijd haha.

Maar dat 2 uur van te voren niet drinken is inderdaad wel een gedoe, maar ga het proberen. En normaal als ik wakker word moet ik meteen plassen maar is het beter om dan eerst te tempraturen of mag dat ook na het plassen

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je moet even kijken wat je cyclus is (of een gemiddelde ervan)
    Aan de hand daarvan kun je berekenen welke dag je moet beginnen, maar in het doosje van de ovutest zit vast ook een schema.

http://www.clearblue.com/nl/wanneer-start-je-met-testen.php

Als je na 19 dagen weer ongesteld werd, klopt je berekening niet.
    Dan heb je een cyclus van 19 dagen.
    Je begint altijd op je 1e ongesteldheidsdag met tellen, totaan de volgende dat aantal dagen is dan je cycluslengte.

7. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Lovecouple, wat toerist zegt, de afgelopen cyclus was voor jou geen 19 dagen, maar 28/29 dagen (uit m'n hoofd berekend)

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Sorry meiden ik bedoel 29 dagen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als je maandag 19 september ongesteld bent geworden, moet je op 30 september beginnen met ovulatietesten.

10. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

als je wakker wordt moet je eerst tempen. Op het moment dat je je bed uit stapt om te gaan plassen stijgt je temp al dus krijg je een vertekend beeld. En je zal in het weekend je wekker moeten zetten. Suc6 ermee :)

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik ben meestal elke dag rond hetzelfde tijdstip wakker dus dat komt goed uit.Ben heel benieuwd vind het erg spannend weer allemaal.

Deel Deze Pagina