16e kandidaat voor een woning nog steeds kans?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dientje, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

    Ik ben de 16e kandidaat geworden voor een huurwoning in amsterdam oud zuid en ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook ongeveer die positie hadden en de woning toch hebben gekregen.
    2 weken geleden was ik voor een woning nummer 61 en een week later nummer 31 dus er is misschien nog een kans!
    Ik ben benieuwd!

    Groetjes
     
  2. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dan zouden de 15 mensen voor je het huis allemaal af moeten wijzen. Die kans is vrij klein lijkt me, maar wel aanwezig.

    En die nummers zeggen alleen wat als je weet hoeveel reacties er waren. Als er maar 31 mensen hebben gereageerd op het huis ben je dus alsnog laatste.
    Hoe lang sta je al ingeschreven?
     
  3. acire

    acire Fanatiek lid

    ik ben bang dat je weinig kans maakt, maar er is natuurlijk altijd een kans.

    in het huis waar ik nu woon werd ik 5e, mensen hadden het afgewezen omdat het een bouwval was die eerst helemaal gerenoveerd moest worden, en het is een klein oud huisje.

    ik ben ook in aanmerking gekomen voor een ander huis waar ik 7e was, een aantal mensen hadden het afgewezen omdat de oude bewoonster opgebaard lag in huis.

    ik wens je in ieder geval heel veel succes, ik weet hoe irritant het is om op een huis te wachten.
     
  4. mona23

    mona23 Niet meer actief

    dit klopt volgens mij niet helemaal. Je staat op een wachtlijst en hoe langer je erop staat, hoe hoger je komt.
    Als je 2 weken geleden nr 61 was, en nog een week later al 31 dan ben je gewoon zoveel plaatsen opgeschoven.
     
  5. Moesje1

    Moesje1 Niet meer actief

    ik denk dat je een goede kans maakt hoor, veel mensen laten niks meer van zich horen of weigeren...

    met mijn huidige woning stond ik op plaats 35! en zit er nou toch in ;) haha
     
  6. acire

    acire Fanatiek lid

    @ mona23
    dat was op een andere woning denk ik, ik werd ook rustig op het ene huis 12 en ergens anders 46.
    ligt eraan hoeveel mensen er reageren die langer ingeschreven staan

    edit; verkeerd gelezen :p
     
  7. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat klopt idd bij die woning waar ik eerst 61 was hebben 30 mensen heb niet genomen waardoor ik op nummer 30 was beland er waren 355 reacties.
    Bij de andere woning ben ik nu 16e van de 205 reacties.
    Ik sta in juni 5 jaar ingeschreven.
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb mijn vorige huis gekregen terwijl ik 7e was. maar goed, was ook geen geweldige woning en dat was in Zaandam
    Amsterdam-Zuid is heel populair, ik vrees dat je weinig kans maakt...
    Bij resultaten toewijzing kan je kijken hoe lang mensen voor een bepaalde woning ingeschreven stonden...
     
  9. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor de reacties dames.
    Ik ben afgelopen week van de 16e plaats naar de 13e plaats gegaan dus dat is al iets dichterbij de 1e plaats hahaha.
    En om 17.00 uur hoor ik hoeveel ik dan sta.
    Het duurt wel lang hoor pfff vind het zo spannend!
     
  10. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat leuk voor je!
    Jij stond al wel lang ingeschreven he...Pfff ik wou dat het hier zo was hihi hier in haaglanden is het ook een ramp een huis te krijgen eindig vaak op 100 zoveelste plek en al die rot urgenties die voorgaan....
    Nog een uurtje meid!
     
  11. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je!

    Urgentie geven ze niet meer zo snel idd.
    Ik kan het ook niet meer krijgen omdat ik al een woning heb ( in een andere stad maar dat maakt hun niks uit)
    Ik sta nu bijna 5 jaar ingeschreven dat vind ik ook lang hoor een ik hoop dat ik nu ook een keer een woning via hun toegewezen krijg.
     
  12. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hoi,
    Amsterdam Zuid is moeilijk hoor. Mijn zus staat echt al iets van 8 jaar ingeschreven in Amsterdam maar het is haar nog nooit gelukt een woning te krijgen. Wel particulier maar ja, daar heb je niks aan. Nu woont ze in Leiden. Ik heb een nieuwbouw appartement en was 13e en er werden 35 appartementen gebouwd, wij waren dus verzekerd van een plaats. Maar een jongen die op de 65e plek stond heeft naderhand alsnog een appartement gekregen. Maar ja, dat is Amersfoort, lang niet zo gewild als Amsterdam. I wens je in ieder geval nog veel succes met wachten en ik hoop dat je alsnog de woning krijgt.
     
  13. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wooow op de 65e plaats nog een huis krijgen knap hoor! Maar ik denk dat het over nu heel erg moeilijk is een huis te krijgen. Wij hebben nu al wel een 2 kamer woning en staan nu bijna 1 jaar weer ingeschreven maar door de crisis komen er minder huizen vrij he.
    En urgenties zeggen ze wel dat die bijna niet te krijgen zijn, maar als ik zie wie er elke keer op de eerste 3 plekken staan is altijd urgentie of lokaal maatwerk ofzo....
     
  14. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het kan, ik stond voor mijn vorige huis op 27 en kreeg het huis, was wel uitgeleefd hoor.

    Toen ik op 20 stond, eindigde ik uiteindelijk ook op plaats 1 ;)
    Maar niet genomen.
     
  15. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Toevallig vertelde mijn collega laatst dat hij 16e was en hij heeft het huis nu. Dat had ermee te maken dat de inkomenseis te hoog was voor veel mensen die boven hem stonden. En mensen die al heel lang ingeschreven staan, wijzen ook vaak prima woningen af omdat ze het onderste uit de kan willen halen. Dus je maakt best kans hoor!
     
  16. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik ben benieuwd al lijkt het me sterk dat voor jou al die 15 mensen het huis afwijzen, ik hoop het natuurlijk wel voor je
     
  17. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    En? Al wat bekend?
     
  18. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja de woning is helaas geaccepteerd :( was ook wel te verwachten maar ik had toch nog een beetje hoop.
    Helaas maar merk wel dat ik op een steeds betere plaats sta dus we moeten nog even geduld hebben!
     
  19. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    jammer, hopelijk is het de volgende keer wel goed. Succes met verder zoeken
     
  20. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    tuurlijk is die kans er. Waarschijnlijk zal het dan wel een bouwval zijn waar niemand in zou willen wonen :) grote kans dat jij als 16e kandidaat de woning om dezelfde reden af zal wijzen als nr 17 op de lijst ;) :)

    Ligt er maar net aan hoeveel reacties er op een woning binnen zijn gekomen. Aan de hand daarvan sta je hoger op de lijst (bij veel reacties) dan lager (bij minder reacties) wat ook heel logisch is.
     

Deel Deze Pagina