Hallo, Begin oktober heb ik een miskraam gehad bij 8 wk (wel dooierzakje, geen vruchtje). 8 oktober heeft de vk geconstateerd dat er nog wel wat bloed in mijn baarmoeder zat, maar de miskraam zeer waarschijnlijk volledig was. 16 en 22 oktober heb ik nog positieve zwangerschapstesten gehad (wilde weten of het HCG al "weg"was). Gisteren heb ik een -sorry voor de details- wit/gelig stukje weefsel verloren met een klein beetje rood erin (bloed). Het stukje was ongeveer de grootte van een euro. Volgens mijn normale cyclus zou ik dit weekend menstrueren. Het gekke is dat ik weer "kwaaltjes"heb zoals bij de zwangerschap (gevoeligere borsten, meer toiletbezoek en meer pukkeltjes). Dit kan ik alleen niet rijmen met het stukje weefsel van gisteren. Wat denken jullie? heeft het stukje weefsel nog met mijn miskraam te maken? Zou ik opnieuw zwanger kunnen zijn? groetjes van een onzekere en twijfelachtige Merder
Hi Merder, hmmm dat is lastig te zeggen. Het is verstandig nog een test te doen. Als deze positief is dan kan dat absoluut niet meer van de miskraam zijn maar is dit van een nieuwe zwangerschap. Hetgene wat je verloren bent kan ook nog een restantje zijn van je opgebouwde baarmoeder slijmvlies. Ik ga voor je duimen! Imke
Bedankt Imke, Vandaag teste ik inderdaad negatief. Jammer, maar aan de andere kant ook ok. Weet ik tenminste dat de miskraam nu echt voorbij is Nu een"technische"vraag....moet ik de dag dat ik het weefsel ben verloren dan als 1e dag laatste menstruatie beschouwen (en dan dus 2 weken daarna waarschijnlijk eisprong)? alvast bedankt weer!
Hi Immie, bedoel je dat ik deze rit dan geen eisprong zal hebben? Het is niet zo dat mijn vriend en ik alleen rond de vermoedelijke eisprong "klussen" maar zou toch wel fijn vinden om een schatting te kunnen maken van de meest vruchtbare dagen. Nu ik jouw antwoord lees, snap ik even niet zo goed hoe het dan werkt. Heb ik mijn eisprong al gehad, moet deze nog komen? Sorry, ben niet zo goed op de hoogte van de werking van mijn lijf in dit geval hoop dat je me een idee kunt geven van de vermoedelijke eisprong uitgaande van een normale cyclus.
Hi merder, Door je miskraam is je lichaam en cycles ook even van slag. Het kan dus tijdelijk onregelmatig zijn. Vaak is het zo dat je menses ong 4-6 wkn na je miskraam weer opgang komt, bij de een is dit sneller bij de ander langzamer. dus wanneer je je eerste eisprong weer hebt is voor mij ook onduidelijk. sorry. En misschien bevrucht je gelijk je eerste ei.....dan blijft je menses ook uit. Ik hoop dat het snel allemaal weer op de rit is! Imke