16jaar en zwanger Weghalen of Houden.?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LostMemories94, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    14 weken ..ben er gewoon stil van...

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niets zinnigs te zeggen waar je iets aan hebt. Maar hier word ik echt triestig van... :(

3. LostMemories94

21 nov 2011
    43
    0
    0
    Scholiere SAW MZ Niveau 4
    Vries
    het kind word dood geboren is haar verteld in het ziekenhuis..

ik vind dit so moeilijk.. ze wil niet eens met me praten, ze praat er de hele dag al over, dus nu wil ze er met mij niet over praten..

ik zet mijn principes opzij, maar ze behandeld me nu als of ik niet voor haar heb gedaan..
    net als min ouders en mijn vriend, wij stonden er allemaal voor haar.. maar nu.. :(

ik kan wel huilen :(

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ga jij je nou niet schuldig voelen, jij hebt je best gedaan! ze weet gewoon niet beter...jammer dat er zulke mensen tussen zitten maar jij hebt geen schuld. verder wil ik er ook niks over zeggen want jij hebt er niks aan en het kindje ook niet meer. :(

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pfoe.. Heftig! 14 weken al :$ Toen voelde ik onze kindjes al bewegen: slik!

Ik snap je vriendin aan de andere kant ergens ook wel, want het is nou ook niet bepaald zo dat ze een groot netwerk om zich heen heeft van steunende mensen. Jij als vriendin bent er voor haar en dan nu een oom en tante, maar ik doel meer op haar vader. Had haar thuissituatie anders geweest had haar beslissing misschien wel weer anders geweest (zijn alleen allemaal 'misschien'n en maar en als'n).
    Jij moet je alleen niet schuldig voelen hoor Lostmemories94! Jij hebt hier verder geen invloed op.. Het is haar beslissing geweest en daar zal zij mij moeten leren leven. En jij zal het ook moeten proberen te accepteren.. Hoe moeilijk ook..

Sterkte meis!

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wat is het af en toe oneerlijk verdeeld in de wereld!

7. LostMemories94

21 nov 2011
    43
    0
    0
    Vries
    het vervelende is dat ik me wel schuldig voel,
    misschien had ik meer op haar in moeten praten,
    maar dat was eigenlijk ook niet mijn recht..
    het is haar keus en haar lichaam..

maar in mijn ogen vermoord ze nu een kindje,
    een weerloos kindje van 13 weken en 5 dagen oud..

maar misschien moet ik het niet zo bekijken..
    maar ik voel me zo ontzettend machteloos nu,
    der is ook niets meer aan te doen, het pilletje is al in genomen..
    praten werkt dus niet meer..
    :(

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    spijt me dat ik het zeg.. hoop dat ze er goed buikpijn van heeft en de volgende keer als ze seks heeft nadenkt! Jeetje...

9. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje ben nu zelf 12 weken zwanger en kan er gewoon van huilen. Wat erg.... Maar het blijft wel haar keuze. En jij hebt alles gedaan wat je kon. Neem jezelf niets kwalijk. Het is verschrikkelijk en het zak nu biet makkelijk zijn. Want als het geboren word is het echt al een heel klein mensje. Jeetje wat akelig. Sterkte meid

10. misa

misa Niet meer actief

Jeetje.. 14 weken al.. En als ik dan lees dat ze de pil wel vaker vergat... :( :( :(

Ik heb net een beetje zitten lezen over abortus en tot hoelang dat kan en mag. Ik lees verschillende dingen als tot 18/20/22 weken. Ik ben niet tegen abortus, maar wel tot zo'n termijn.
    Als je daar info over leest.. :(

@Lostmemories94: jij hebt het echt goed gedaan. Je moet je zeker niet schuldig voelen. Het is haar keuze, hopelijk blijft ze zich er goed bij voelen.
    Ik kan me indenken dat je je nu heel eenzaam en verdrietig voelt. je hebt haar enorm gesteund, ondanks je eigen andere mening. En dan nu laat ze je alleen als het ware.
    Kun je niet bij haar langs gaan en laten weten dat je er voor haar wilt zijn, maar dat je wel die kans moet krijgen?

Veel sterkte.

@Bjanc en Veldmuisje: Ik begrijp jullie reacties heel goed..

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    1 ding scheelt, ons kindje is met 12 weken zwangerschap geboren. Daar heb ik toch echt 6 uur weeën van gehad! Dus zij zal er lichamelijk veel last van hebben! Niet dat ik haar allemaal ellende gun, zeker niet. Maar dat onschuldige kindje is echt niet 1 minuut na inname van dat gif dood. Dat zal ook nog vechten voor het leven.

Ik snap dat mensen onveilige seks kunnen hebben. Maar volgens mij is daar de MA pil voor uitgevonden.

Toch hoop ik voor haar, dat ze er geen psychische klachten van zal krijgen.

TS: je bent een waanzinnige vriendin! Je mag trots op jezelf zijn! Ik hoop dat je dit een plekje kunt geven en er zelf geen trauma aan overhoudt!

12. LostMemories94

21 nov 2011
    43
    0
    0
    Vries
    @hetlichtje:

dankje voor het compliment.!!
    ik ben alleen bang dat het voor mij nog even zal duren tot ik het een plekje kan geven.. ik ben eigenlijk best gehecht aan het kleintje.. maar goed, die is er straks niet meer..
    ik hoop ook echt dat het over gaat, dat ik er geen trauma aan over hou..

maar echt super bedankt voor het compliment.!!

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Wauw.
    Geen leuk onderwerp maar wat heb jij dat goed gezegd!

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Lostmemories: ik vind je ook een super vriendin. Voel je niet schuldig, je hebt echt je best gedaan! Ik denk niet dat je haar op andere gedachten had kunnen brengen zelfs niet als ze meer tijd had gehad.
    Het is gewoon heel verdrietig als je erover nadenkt dat het kindje al 14 weken was! Ik hoop echt dat je dit een plekje kunt geven voor jezelf en hoop voor je vriendin ook dat ze dit kan verwerken.
    Heel veel sterkte!

15. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Jeetje ik lees nu dat het kindje al 14 weken oud is.
    Ik schrik een beetje....Met 14 weken is het gewoon al een heel mensje.
    Ook lees ik dat ze slordig omging met de pil dat vind ik nog het ergste.
    Dan weet je dat het mis kan gaan(Teminste toen ik 16 was wist ik wel wat daarvan kon komen).
    Maar goed het blijft uiteraard haar keuze.
    Wens haar heel veel sterkte en bovenal heel veel succes!

En jij.....Jij hebt je best gedaan.
    Ze mag wel heel erg blij zijn met zo'n vriendin als jou!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    men als ik die reactie's lees krijg ik gewoon tranen, hartje klopt en na die pil nog vechten voor zn leven, en al compleet en iemand voelde de baby al met 14 weken...pfff ik denk dat heeel weinig jonge mensen weten hoe het dan al zit.....

17. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch raar dat er overal zo'n andere regels zijn hé. Voor zover ik weet mag hier in België abortus maar tot 12weken (en dat vind ik zelfs nog laat)
    Na die 12weken mag een zwangerschap enkel afgebroken worden als daar medische redenen toe zijn.

Word toch heel erg triest van dit verhaal...

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb bij mijn mk ruim 14u weeen gehad en was pas 8 weekjes en alleen een leeg vruchtzakje. Verschrikkelijk die pijn !

Ik vind het super erg en triest 14 weken en dan "bevallen".
    Maar doet ze dit dan thuis ? En dan door de wc spoelen een kindje van 8cm.
    Ooh dit is toch verschrikkelijk.

Ik ben niet tegen abortussen maar ook niet voor. Maar dit termijn vind ik wel kwalijk.

Je bent een goede vriendin TS, maak jezelf geen verwijten aub.

19. LostMemories94

21 nov 2011
    43
    0
    0
    Vries
    #79 LostMemories94, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
    zelf ben ik ook nog niet zo oud..
    zo als jullie waarschijnlijk al hadden begrepen..

zelf vind ik dit dus vreselijk, ik moet constant bijna huilen als ik er aan denk dat het meisje die dus mijn mijn beste vriendin was (nu nog maar gewoon een vriendin) een kindje van bijna 14 weken vermoord..

ik heb het met mijn vriend vaak besproken, als ik nu ongepland zwanger zou raken, dan houden wij het..
    we waren er beide zelf bij.. en het kleintje zou meer dan welkom zijn..

ik denk door dat ik er dus heeeeel anders over denk dan haar, het feit dat ik gehecht ben aan het kleintje en ik zelf een kinderwens heb, het erg moeilijk voor mij is om dit te begrijpen, waarom zij dit doet..
    :(

ik voel me een vreselijke vriendin dat ik haar nu heel moeilijk kan steunen.. maar het is voor mij zelf te zwaar geworden..
    maar toch, ik voel me een hele slechte vriendin.. :(

20. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dit soort dingen vreet aan veel vrouwen.Vrouwen die al jaren een kindje willen en er alles,maar dan ook echt alles voor over hebben om zwanger te worden.Vrouwen die de ene miskraam na de andere krijgen en iedere keer die weeen moet voelen als hun kindje weer uitgedreven word,terwijl ze er zo blij mee zijn! De pijn lichamelijk,maar ook vooral emotioneel is heel erg heftig.Dit soort topics brengen veel tranen en verdriet teweeg bij vrouwen.
    Een kindje van 14 weken is helemaal compleet! En het kindje kan nog wel leven als het geboren word,ik heb zelf dat gelezen hier een tijdje terug.Iemand schreef dit naar een van de verloskundiges hier en zij bevestigde dat dit kon.
    Bij mijn twee miskramen(de laatste was van een tweeling) hebben wij alle vruchtjes op kunnen vangen.Ik kon ze niet loslaten.We hebben ze die dag ook op onze slaapkamer gehouden.Ik kon ze niet direct begraven.
    Daarom is het zo moeilijk om te lezen dat iemand een kleintje weg laat halen,ook al besef ik de situatie van zo,n meisje wel. Als ik dan ook nog lees dat ze wel vaker de pil vergeet,dan denk ik: hoe vaak gat dit nog gebeuren.Beseft ze wel dat ze het over een LEVEN heeft?

@LostMemories94: meis,je bent een geweldige vriendin met veel verantwoordelijkheids gevoel.Jij kan er niks aan doen.je hebt je best gedaan!

Deel Deze Pagina