16jaar en zwanger Weghalen of Houden.?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LostMemories94, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Heel apart ja, dat ze het kindje heeft mogen zien.. Lijkt me ook niet een heel verstandige keuze, maar goed.. wie ben ik.

Wel bijzonder dat je het waarschijnlijk aan hebt gevoeld. Lieverd, misschien moet je gewoon bij haar langs gaan en samen en openlijk over het verdriet praten en huilen dat jullie hier beide aan beleven.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Huh? Laten ze dat zien? Ik heb geen verstand van abortussen, maar dat lijkt me zeer vreemd beleid... Hoe ver was ze dan?

3. titatanja

titatanja Nieuw lid

10 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftig verhaal, maar ook heftige reacties... Ik ben voor abortus en had op die leeftijd en in die situatie precies hetzelfde gedaan. En inmiddels ben ik zwanger van mijn 2e kindje.

Ik snap dat het voor veel vrouwen hier moeilijk is, omdat zij zelf een kinderwens hebben, maar iemand dwingen om een kindje te houden? En te praten over moord? Kom op, van die 32000 abortussen zijn er genoeg waarvan het kindje mischien niet bij de geboorte zou sterven, maar wel veel te kort erna. En met een onmenselijk leven. En ook kinderen van 16 maken fouten, dat hebben we allemaal wel gedaan, maar daar hoef je niet de rest van je leven voor gestraft te worden met een enorm schuldgevoel (of een vervelende bevalling na een abortuspil?) Nou ja, het is nu al te laat om nog iets te veranderen.

Nog voor TS: Je bent zeker een goede vriendin, ik snap alleen niet zo goed dat je in het begin zegt dat je haar haar eigen keuze wil laten maken en dat je haar daarin zal steunen en dat je, nu ze haar eigen keuze heeft gemaakt, die niet de jouwe is, aangeeft dat je niet weer of je nog vriendinnen met haar kan/wil zijn. Misschien wil ze er nu ook wel niet over praten, omdat ze weet dat jij een andere mening hebt en ze zich daarover schuldig voelt naar jou toe?

Ik denk dat het meisje het al moeilijk genoeg heeft zonder dat ze wordt beschuldigd van moord. Voor haar is het dan ook maar goed dat zij niet op dit forum zit...

4. misa

misa Niet meer actief

Ik denk niet dat zij beschuldig wordt voor moord. Zo ervaar ik dat niet. Er wordt vooral over abortussen op een erg laat termijn gesproken. Maar blijkbaar is er in NL wel een grens, zonder medische reden.

En dat het niet allemaal pijnloos gaat, vind ik niet gek. Ze moet wel leren in het vervolg verantwoordelijker te gaan met dit soort dingen. Wat niet wil zeggen dat ze zich er schuldig om moet gaan voelen hoor!

En in het geval van de vriendin van TS, gaat het ook erg over vaak de pil vergeten e.d. Dat is in mijn ogen wel wat meer dan een foutje. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen abortus mag laten plegen natuurlijk. :)

En TS geeft aan dat ze niet weet of ze nog wel een vriendin kan zijn met haar. Maar niet persé om de reden van haar keuze. Maar om het feit dat ze er ineens niet meer bij betrokken wordt, terwijl ze erg voor haar vriendin klaar stond.
    En daarbij: je kunt soms een mooi voornemen hebben, maar dat werkt in praktijk niet altijd. Helemaal niet als het volledig niet strookt met jouw mening.
    Als vriendin moet je je vriendin ook een spiegel voor kunnen houden en dat leek ts te doen. Maar de vriendin in kwestie leek daar niet mee om te kunnen gaan.
    Ik vat het geschrevene dus anders op dan jij.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit vind ik echt de domste zin die OOIT is bedacht!
    Het kindje in de buik, is ook een leven. Dat kindje, heeft het recht op leven! Wie denk je wel niet te zijn om over iemands anders leven te oordelen en het zomaar weg te laten halen.

Las nog ergens een reactie van iemand die zomaar een tweeling weg laat halen:$ omdat ze het nog maar 1 keer me die vent gedaan had. Ja joh, gewoon doen! Waar gaat het heen met de wereld?? :x

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee dat ze het kindje nog heeft mogen zien zeg.
    Dat zal wel heftig aangekomen zijn ja, dan zie jeletterlijkwatje weg hebt laten halen.
    Weetnu even niet meer hoever ze was...

Pfff rillingen lopen over mijn rug.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zucht.....

Zie hier een paar "meningen" staan... die ik toch vind horen onder het spreekwoord: "de beste stuurlui staan aan wal".....;)

Soms moet je in zo'n situatie zijn of bevonden hebben, om er een "mening" over te kunnen hebben.... of om er achter te komen dat de "mening" die je altijd DACHT te hebben opeens niet opgaat....

Dingen zijn niet altijd (of meestal niet) zwart/wit.....
    het grijze vlak, is waar de keuzes gemaakt moeten worden en het moeilijkste te overzien.....

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

mee eens... erg he als je soms om advies vraagt mensen zo ontzettend keihard hun ongezouten mening kunnen neerkwakken... daar werd niet om gevraagd....

ik vind t ook een naar idee een kind weg te halen, maarja hier is het een bewuste keuze dat het in mn buik zit...

je weet niet hoe je voelt en denkt als je in zo een situatie zit... en soms zijn de situaties waar een kind in zit ook absoluut alles behalve ideaal...

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland

hier zou ik toch wel graag antwoord op willen

10. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    14 weken is eerder verteld door ts

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oke sorry heb ik daarover heen gelezen
    sorry.

ik vind het alleen vreemd dat ze het mocht zien

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het hele verhaal vreemd, eerlijk gezegd.

13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    #113 fokje, 27 dec 2011
    Laatst bewerkt: 27 dec 2011
    nou tord daar sluit ik me helemaal bij aan vooral dat ze het ook mochten zien, vind ik sterk
    als je ziet hoe die kleintjes eruit zien met 14 weken zwangerschap wil je dit toch niet zien???

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Voor zover ik had begrepen heeft ze het met pillen opgewekt de abortus. Vandaar dat ze het nog kon zien denk ik. Wel moeilijk zeg om het dan nog te zien, maar je wordt inderdaad met je neus op de feiten gedrukt dan van de beslissing. Nou ja, het is en blijft een moeilijk iets!

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    De abortus pil is niet echt allleen een "pil" (pil en vaginale tabletten en mag maar toegediend worden tot 7 weken 6 dagen.....;) anders ben je te verheen en wordt het curretage

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd dat meende ik ook en las ergens dat je compleet schoon werd gezogen boven de 12/14 weken

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Als ik eerlijk ben gaat het nu enkel nog over het feit of dat abortus ,mag,.
    Dit is een ZWANGERSCHAPS-SITE! Hier zitten vrouwen die zwanger willen worden,waarbij het niet lukt/vrouwen die zwanger zijn of die net bevallen zijn.Als je hier een poosje zit dan zie je veel verdriet omdat het niet lukken wil,of veel vreugde omdat iemand zwanger is!
    Logisch dat ABORTUS hier taboe is!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Dat dacht ik ook, maar ik heb hier niets gelezen over curretage, alleen over een pil. Vond het zelf ook vreemd hoor. Ik vind het sowieso vreemd dat het nog kan met 14 weken met deze reden, maar da's weer een ander verhaal.

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Daar heb je wel gelijk in en ik begrijp je reactie heel goed, maar deze site is er voor alles wat met zwanger zijn te maken heeft. Dus dat kan ook een ongewenste zwangerschap zijn helaas!!

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

hmmm...... wellicht had ik de eerste weken van deze zwangerschap ook maar niet mee moeten/mogen schrijven....

Soms wordt een ongewilde zwangerschap, pas later gewild.... en helpt een forum ook om je de andere kant te laten zien van zwangerschappen...

Er zijn ook topics geweest waarbij TS daardoor besloot dat ze wel voor de kleine zou kunnen zorgen....

Abortus is niet alleen hier taboe... maar overal... daarom moeten veel vrouwen dit verdriet in stilte met zich meedragen... en in sommige situaties doe je het nooit goed in andermans ogen...
    (kijkend naar mezelf)....

Deel Deze Pagina