nou ik vind dat nog niet zo logisch dat het hier taboe is misschien is dat het probleem wel, dat het zo een taboe is.. wat voor ons en vele andere zo logisch is om een kind te houden zo moeilijk kan zo' n besluit zijn voor een ander... en die moeten maar in hun eentje verdriet hebben?? nee vinnik niet logisch ... sorry
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel goed dat TS dit topic geschreven heeft! Ik hoopte dat dat inderdaad zou zorgen dat het meisje de baby zou houden of ter adoptie zou afstaan.Ik heb meerdere keren van dichtbij gezien wat een abortus teweeg brengt bij mensen. Ik denk zelf dat het de reacties zijn die erop volgen(op het bericht van de topic schrijfster) waardoor alles zo hoog oploopt. Ook word ik boos om het onverantwoordelijke gedrag van de jeugd van tegenwoordig.Ze zijn oud genoeg om te n**ken,dan moeten ze ook maar groot genoeg zijn om iedere dag hun pil te slikken!Ik heb zelf een puberdochter van 18 dus weet hoe makkelijk de jeugd is helaas.Gelukkig zijn niet alle pubers hetzelfde
Nou het kan wel degelijk dat je de baby nog ziet na een abortus hoor. Ik ken een raar mens, dat een potje in haar slaapkamer heeft staan met de baby op sterk water! (Heb het zelf gezien!)
En persoonlijk vind ik het wel een beetje sneu, dat een zogenaamde vriendin op internet gaat verkondigen wat er in iemand anders haar leven gebeurd, en wij moeten medelijden met jou hebben. Nah, ik niet dus. Jij bent geen vriendin, zeker niet als je haar hooguit op msn sprak. Dan ben je dus gewoon een bekende.
Ik vind het hele verhaal vreemd? Vaginale pillen kunnen maar gebruikt worden tot 3 weken 'overtijd' curretage tot 12 weken bij een eerste zwangerschap en bij een 2de zwangerschap tot 14 weken. Bij een zwangerschapsduur meer als 13 weken word er een prostaglandinebehandeling gedaan, onder begeleiding van een arts, en dan beval je dus inderdaad van een levenloos kindje. Dus ik snap het hele pillen verhaal niet zo goed? Als ze echt bevallen is ontkom je er inderdaad bijna niet aan om toch het kindje te zien.
Wat zijn wij (de dames die hier zwanger willen worden of zijn) eigenlijk een stelletje sensatie zoekers. Iedere keer bij dat soort topics barst het los van emoties. Kijk er wat luchtiger doorheen. Er zijn wel wat dingen die hier rammelen, en een vriendin is het niet. Maar we zijn zo gefocusseerd op het sensatieverhaal, dat we dat allemaal even vergeten.
Helemaal mee eens! @Hoop: Het draait op deze site echt niet alleen maar om zwanger willen worden, maar om alles wat ermee te maken heeft. Dus naast zwanger zijn, niet zwanger kunnen worden, de ongemakken, ook de nare dingen als miskramen, abortussen e.d. Heel moeilijk, aar zo dicht ligt het nou eenmaal bij elkaar...
das wel erg creepy hor ... maar goed als die persoon zich er goed bij voelt... ehh dan moet die dat vooral doen (alleen dat anderen er geconfronteerd mee worden lijkt me minder )
Ligt het aan mij of kloppen er dingen in dit verhaal niet? Met 14 weken zwangerschap krijg je geen abortuspil meer. Dus dat snap ik niet zo goed hier.
Dit topic was al een tijdje stil, tot iemand besluit er aan toe te voegen dat het niet klopt? pf had het laten rusten zeg... najaaa nu heb ik weer wat te lezen maar toch Ik heb geen idee tot wanneer een abortuspil mag maar over het tabboe en hier niet over spreken? dat is juist het foute, sommige dingen moet je gewoon niet verbergen, er zijn en gebeuren dingen die nou eenmaal niet eerlijk zijn maar toch écht gebeuren, je moet je ogen nergens voor sluiten. dit is een zwangerschapsforum, er zijn geen concrete regels voor en iedereen is toch oud en wijs genoeg (soms ) om verder te klikken als het je niet aanstaat? naja of het verhaal wel of niet klopt gelukkig heb ik er geen ervaring mee....heb alleen meegelezen en vond het vreselijk.
Of het nu klopt of niet maakt niet uit. Realiteit is dat pubers onveilig sex hebben, zwanger achterblijven met alle gevolgen van dien. Al met al toch hopelijk een leerzame topic want ongetwijfeld lezen tieners deze topic via Google
Is daar iets mis mee dan?? Als je het Levende! kind uit je laat zuigen, omdat het je toevallig even niet uitkomt of je hebt het van mister not so right, mag je daar van mij best een flink litteken aan over houden! Dit moet maar allemaal geaccepteerd worden, abortus! En andere dingen worden opgeblazen van heb ik jou daar. Waarschijnlijk krijg ik nu een bult stront over me heen, en dat is juist het kromme. Dat je je kind laat vermoorden is no problem! Maar hier een mening over hebben is dan weer helemaal verkeerd. Kijk er zijn een paar situaties waarvan ik denk: daar snap ik ietsjes van, maar dan nog vind ik het hartverscheurend. En ga mij niet vertellen dat ik nu verkeerd bezig ben, want ik ben in dit geval de stem van het ongeboren kind. Dat OOK het recht heeft op leven en een stem. Walgelijk!
Tja die abortus discussie op een zwangerschapsforum.. daar komt gedonder van (vraagt TS trouwens niet om). Ik zou zelf alleen voor een abortus kiezen bij verkrachting of als het kindje buiten de buik niet levensvatbaar zou zijn... Ik heb ooit eens een documentaire gezien over ernstig meervoudig gehandicapte baby's die zoveel pijn lijden hadden na hun geboorte en niet "geholpen" mochten worden met sterven... is dat dan wel menswaardig vraag ik me dan af? Ik veroordeel niemand, ik werk met tieners en sommige kinderen beseffen echt niet dat door seks een kindje kan komen of dat overkomt hun niet, maar altijd een ander. Afgelopen jaar is een van mijn leerlingen (15) bevallen, ze behandelt het als een pop en alle zorg ligt bij haar ouders die nog net niet elke avond dronken in de kroeg zitten.. TS voel je niet schuldig, zo te lezen heb jij je best gedaan! Jouw vriendin moet hier mee leren leven.
Tjah.. en tegelijkertijd roepen we ook allemaal dat we vinden dat die en die nooit kinderen hadden mogen krijgen. Het is per persoon verschillend. Bij sommige mensen, verslaafden bijvoorbeeld, vind ik dat de overheid had moeten zorgen dat ze geen kinderen kunnen krijgen door bijvoorbeeld de prikpil voor te schrijven. Maar goed, dan is er weer een nieuwe discussie: Waar is de grens? Abortus is voor iedereen een keuze. Ik zou het nooit doen, dat weet ik voor de volle honderd duizend procent zeker. Of het kindje moet inderdaad zelf geen leefbaar leven kunnen lijden. Laatst was er een oud vriendin van mij, haar moeder dwong haar tot abortus.. Ze deed het. Ik zal haar nooit meer voor vol aankijken. Maar goed, zij moet ermee leven.
Ik vind het zo zwart-wit.. Ik ben meer van mening dat een puber veel meer begeleiding moet krijgen bij zo'n keuze voordat er abortus gepleegd mag worden. De hersenen van een puber zijn nou eenmaal nog onderontwikkeld en gericht op het "ik". Ze kunnen die keuze vaak nog niet goed maken, moet een 16 jarige die onder dwang zo'n keuze maakt de rest van haar leven met de nek aangekeken worden?