16jaar en zwanger Weghalen of Houden.?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LostMemories94, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    iedreen die dit meemaakt mag voor zn eigen deur vegen ipv oordelen. IK PERSOONLIJK ben ook fel tegen abortus, puur omdat ik vind dat je wet waar je mee bezig bent als je sex hebt, en ga me niet vertellen dat er tieners zijn die dat niet beseffen.. tis niet 1920 meer..

uitzonderingen altijd daar gelaten, en ik respecteer ieders mening maar ikzelf, heb er een afkeer van, en alleen maar omdat kindjes krijgen niet voor iedereen vanzelfsprekend is!!!

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    eventjes tussendoor..
    Maaruh wist je dat meer volwassen vrouwen abortus plegen dan jonge tieners...

ik vind het '' onverandwoordelijke tieners'' motto een beetje misselijkmakend ..
    alsof alle tieners abortus laten plegen...

Genoeg volwassen vrouwen die dit doen maar daar hoor je hier niks over nee alleen over tieners..

Tieners kiezen vaak om het kindje te houden ondanks de druk van de mensen buitenaf.

Dit vind ik zielig een stel volwassen vrouwen die doen alsof ze nooit jong zijn geweest en alsof ze nooit onveilig sex hebben gehad en die toevallig de dans zijn ontsprongen... bah bah.

Heb ik onveilig sex gehad JAZAKER... ben ik zwanger geweest toen nee en toen ik de pil slkte?ik 17 was JAZEKER heb ik voor abortus gekozen NEE dat niet MAAr alleen omdat ik al 29 weken bleek te zijn... als ik rond 12 weken geweest zou zijn JA dan had ik het weggehaald waarom omdat ik hier niet aan toe was voor mijn idee
    Zou ik de tijd terug willen draaien NOOIT.

Maar dat scheinheilige gedoe hier... Daar word ik pas misselijk van

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Jouw mening bevestigt wat ik al schreef..... zoals ik al zei in sommige situaties doe je het nooit goed... en hebben anderen altijd een mening....

"kies je voor abortus of moet je door je situatie daarvoor kiezen, ben je een moordenaar"
    "kies je voor het kind, wordt je nagewezen op straat.... en krijg je dan de sorres over je heen.....en wordt je wellicht nog gezien als slechte moeder"

Iemand die ongepland zwanger wordt (heb ik het wel over "ondanks alles" situaties) zit altijd in een "lose"-"lose" situatie......

En er zijn trouwens situaties waar meer "slachtoffers" kunnen
    zijn door het kindje te houden... dan door het te laten weghalen....

iedereen die hier nu denkt dat ik pro-abortus ben... fout (zeker niet bij 14 weken, al rammelt het verhaal aan alle kanten), maar toen ik zwanger raakte van deze heb ik wel voor de keuze gestaan...
    (nooit gedacht dat ik uberhaupt voor deze keuze zou sta)
    In mijn geval was het of ik lichamelijk nog wel een zwangerschap aan zou kunnen en of ik mijn andere kinderen niet te kort zou doen.....

Ik kon het zelf niet..... maar raak ik straks in een rolstoel, zullen mensen zeggen "had ze maar".... en heb ik ACHTERAF gezien, het leven van 3 (of 4 dan) kinderen "verwoest"......
    En nu als ik met mn dikke buik loop en drie kinderen, word ik nagewezen en "uitgescholen" als broedmachine.....

Begrijp dat het moeilijk is voor diegene die lang moeten wachten op een zwangerschap en maar moeten afwachten of ze uberhaupt zwanger worden.... maar daar kunnen anderen niets aan doen..... helaas werkt "moeder natuur" niet volgens een bepaald systeem.... en voor diegene die ongepland zwanger zijn, was het ook makkelijker geweest als ze naast iemand konden staan en konden zeggen:
    Embryo, hop eens naar de volgende schoot.
    Kennis is trouwens zwanger zijn geworden na MMM begrijpt niet dat ik het niet kon weghalen... ;)

Nee in sommige situaties heb je alleen maar verliezers...

(p.s. ben nu happy hoor, maar heb er wel veel van geleerd...!)

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Thea23, ik ben het wel met je eens.

Sommige mensen worden zwanger en dan denk je: hadden ze nooit mogen worden (omdat je van te voren al weet dat ze er niet voor kunnen zorgen)

Andere mensen worden zwanger, en dan denk je leuk! Maar komt ff niet uit dus weg ermee.. kan ik niet meer skiën.. ik roep maar wat.

Zijn absoluut vaak volwassen vrouwen hoor.. die hun leventje niet willen veranderen..

Soms denk ik weleens dat er mensen zijn die op een bepaald niveau gewoon geen gevoel meer hebben. Het ikke-ikke overheerst.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hoezo schijnheilig? ieder zegt gewoon wat hij/zij vind... en noem me schijnheilig maar ben er zelf heilig van overtuigd dat ik het niet zou kunnen en willen en mn kinderen ook nooit zal dwingen hiertoe. Helaas is het elders soms wel anders...

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ehmm...

misschien dat er gewoon een slotje op dit topic gaat??
    gezien de persoon in kwestie de keus al gemaakt heeft enzo
    en gezien het nu meer een discussie, welles, nietes en meningen topic is geworden... ???

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Helemaal mee eens!
    Het is al gebeurd en het heeft verder weinig nut om erover door te gaan..
    Hoop voor diegene dat ze het een plekje kan geven, tis niet niks. Zeker nu ze het gezien heeft.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    De beslissing is inderdaad al genomen. En om te voorkomen dat deze discussie uit de hand loopt, sluit ik dit onderwerp.

Lotte

Deel Deze Pagina