chiropraktor en osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martine, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi allemaal

Wilde even een tip geven bij onrust huilen etc

Heb een zoon en een dochter mijn dochter heeft veel last van krampjes gehad de eerste maanden, wij liepen tot soms tot wel 0200 in de nacht met haar rond, na allerlei druppels en poeders ben ik 3x naar de osteopaat geweest en na 1 behandeling waren de krampjes als sneeuw voor de zon verdwenen!

Mijn zoon huilde ook veel maar dit leek niet overduidelijk op krampjes, hij overstrekte zich veel, had een voorkeurshouding en wilde niet op zijn rug liggen. na 3 beh van de osteopaat was de voorkeurshouding weg. Huilen bleef echter vooral bij het op de rug liggen.

OP advies van een vriendin eens naar de chiropractor geweest om zijn wervelkolom eens na te laten kijken (kan nooit geen kwaad)
    En ja hij bleek een iets gedraaid bekken te hebben en in zijn nek een iets verschoven wervel.
    Nu na 2 (pijnloze) behandelingen slaapt hij 7 uur achter elkaar!! (voorheen werd hij bijna elk uur huilen wakker)

Let wel op of de chiropraktor of osteopaat bij een beroepsverenging is aangesloten! bij chiropraktor kan je dit zien op de site van de NCA

wie weet heeft iemand er wat aan!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook erg goeie ervaring met de osteopaat, die overigens ook de behandeling kan doen die de chiropractor doet :) (die van ons iig wel).
    Geregistreerde osteopaten kun je vinden via www.osteopathie.nl

3. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Wat een toeval, ik wilde net een topic plaatsen over Osteopaat en ervaringen!

Ik ben gister voor eerst geweest ivm krampjes en na een lang verhaal zou dat dus idd ook vanuit de nek kunnen komen n.a.v. een vacuumgeboorte.
    De beste man heeft mijn zoontje behandeld en tot nu toe, moet ik voorzichtig zeggen, is het ietsjesssss minder. Dinsdag gaan we weer....

Nog ff afwachten dus :) Hoop zo dat het gaat werken na alles al geprobeerd te hebben. Als eerste voor het kleine mannetje en als 2de voor mama ;)

Groetjes Marieke

4. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik ben met mijn zoontje (15 maanden) ook bij chiropractor geweest omdat hij met een voetje erg naar buiten liep. 4 behandelingen en gaat nu super goed!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bij mijn eerste naar de chiropractor geweest vanwege voorkeurshouding (snelle bevalling). Nu met nummer 2 naar de osteopaat gegaan vanwege vermoeden verborgen reflux. Ik kan niet zeggen of dit nu erg heeft geholpen, we deden nogal wat dingen tegelijk (medicatie, inbakeren, overproductie borstvoeding verminderen). Mijn man wil dat we ook nog eens langs onze oude chiropractor gaan, dus dat doen we volgende week.

6. liss

liss Actief lid

3 nov 2007
    229
    0
    0
    hier ook met mijn zoontje bij de chiropractor geweest, ivm kiss syndroom... na 1 behandeling al een wereld van verschil...
    nu met mijn dochtertje ook al heen geweest, ook een blokkade in haar nekje... geboren worden is ook neit niks voor zo'n klein mensje. Wij raden het iedereen aan, al is het maar voor controle. Soms worden de gekste klachten minder (hik, krampen, veel zuigbehoefte, overprikkeling)

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zit een goede giropractor in zoetermeer/ pijnacker!
    Helemaal gericht ook baby's.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier ook hele goeie ervaring met ostheopaat! van een verschrikkelijk onrustige baby in 4 behandelingen naar het liefste mannetje ter wereld!:D

9. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi ,

Ik had vanmorgen ook al een berichtje hier achter gelaten over het feit dat wij gisteren naar een Osteopaat waren geweest met ons zoontje vanwege erge krampjes.

Nou, ik geloof het zelf bijna niet,maar hij heeft vandaag werkelijk niet eenmaal krampjes gehad! Ja, een beetje ligt getrappeld dat wel, maar niet gehuild, keurig zn flesjes leeg gedronken en hij ligt vredig te slapen. Ik heb er bij zitten huilen vanavond van blijdschap voor hem. Ik heb hem nog nooit rustig in bed kunnen leggen, nog nooit 1 dag gezien zonder huilen of kramp in 14 weken, en vandaag ....JA hoor! Binnen 5 minuten sliep ie heerlijk. Dat duurt normaliter wel een dik uur met veel huilen en krijsen.

En ik ben een vreselijke pessimist normaliter met dit soort zaken, haha. Ik kan het nergens anders aan toe schrijven dan aan de Osteopaat. Het zal dan toch gewerkt hebben zoals velen me al wel eens gezegd hadden. We gaan dinsdag weer...en hopen dat ie dit volhoudt.

Groetjes Marieke

10. appeltje

Dan begrijp ik je nickname nu ook ;)
    Welke dan? Ik ga naar Olesen in de Leyens

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

van koert. Hahaha leuke naam he. *grin*

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Toen mijn zoontje alle dagen huilde en we niet wisten waarom ben ik eerst bij een osteopaat geweest. Na 3 behandelingen nog geen resultaat en een nieuwe afspraak 4 weken later waar ik niet op wilde wachten, vooral ook omdat ik het idee had dat deze osteopaat mij maar weer liet komen omdat hij zag dat mijn zoontje wat mankeerde maar dat hij zelf geen idee had of hij er wel wat aan doen kon. Toen een afspraak gemaakt bij de chiropractor en daar bleek dat zijn schedelbladen rond de fontanel niet helemaal lekker aansloten. 1 behandeling en 1 nacontrole bij deze chiropractor en het huilen was over.

13. appeltje

Nou, hier na 3 behandelingen osteopaat geen verschil. Volgens de osteopaat is de blokkade in zijn nek helemaal weg en moet het langzaam beter worden. Vandaag bij de chiropractor geweest: blokkade nek én heupen. Na de behandeling heeft hij even hard gehuild, daarna poepte hij 3 luiers vol (was al 4 dagen niet geweest) en heeft hij bijna heel de middag diep geslapen. Toen hij wakker was, had ik een vrolijke baby. We moeten nog 3 keer terugkomen, maar heb er alle vertrouwen in!

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier een zoon met enorme darmkrampen. Hij rolde zich helemaal op en gierde het uit van de pijn. Na 1 behandeling bij de osteopaat (in Dalen, dr) was hij van zijn krampen af. De eerste dagen na de behandeling had hij af en toe nog wat moeite om overtollig lucht weg krijgen, maar daarna was het over.
    Toen we weggingen moest er binnen twee weken duidelijk verbetering zijn, anders moesten we terugkomen. We zijn niet weer geweest en ik heb een ontzettend vrolijk mannetje in huis.

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    iemand goede ervaringen dan met ostheopaat of chiropractor in omgeving zuidholland/rotterdam/spijkenisse/brielle o.i.d.??
    Oh en gelden de wervel klachten e.d. wel voor een kindje die via keizersnede is geboren?

16. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ja, ook voor een kindje met keizersnee, zo vertelde de chiropractor omdat deze kindjes plotseling 'uit vacuum getrokken' worden.

Mijn zoontje is trouwens in stuit geboren en had 'last' van zijn schedeltje, wat ik helemaal niet logisch vond. (ik veronderstelde dus dat het voor een baby beter is om bij stuitligging met keizersnee geboren te laten worden, maar toen zei chiropractor dus dat ze dan zo uit vacuum getrokken worden wat ook niet fijn is voor die kleintjes).

Ik kom niet uit jouw omgeving, dus geen ervaring met osteopaat/chiropractor daar. Kom uit omgeving twente, dus voor de mensen die daar goede chiropractor zoeken...

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ah bedankt Laure, maar jij beveelt dus eerder een chiropractor aan dan een ostheopaat?

18. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb zelf betere ervaring met een chiropractor dan met een osteopaat. Maar ik hoor ook genoeg positieve verhalen over een osteopaat. Ligt er natuurlijk maar net aan wat je kindje mankeert.

Ik had met geen van beide ervaring, maar had over beide erg positieve verhalen gehoord. Ik ben toen eerst naar een osteopaat gegaan omdat ik niet het vermoeden had dat er iets met het schedeltje of de ruggewervel was. Dacht eerder aan iets met de organen of de voeding of zo en naar mijn idee was ik daarmee bij een osteopaat beter op zijn plek. Niet dus, want kon daar wel steeds weer komen, maar hielp niets.
    Ik heb het idee dat een chiropractor je sneller kan vertellen of ze wat voor je kunnen doen dan een osteopaat. Ofwel, volgens mij laat een chiropractor je niet 4 keer voor niets komen en kan een osteopaat dat wel doen.

Een vriendin van mij is bij dezelfde chiropractor geweest met haar zoontje dat met een keizersnee geboren is en heeft daar ook veel baat bij gehad. Als ik het goed onthouden heb zat bij hem het schoudertje als het ware op slot (wat ze zelf niet merkte, maar hij huilde wel veel).

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    bedankt voor je reactie
    ik ga eens effe googlen....:D

20. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ben benieuwd wat je gaat doen en wat je ervaring is.

Deel Deze Pagina