Hoe slapen jullie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chenoa, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 36 weken zwanger en slapen gaat erg moeilijk
    Als ik op mijn rug lig krijg ik het vaak benauwd, hoorde dat op je rug slapen trouwens ook helemaal niet goed is ivm de doorbloeding?
    Op mijn zij kan ik ook niet meer goed liggen, krijg dan last van mijn rug en buik, lig vaak de hele nacht wakker
    Iemand nog tips?

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

Apr 12, 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Helaas geen tips ik heb nu zelf al zeker 3 weken niet geslapen ... Ik kan soms een half uurtje op de bank maar verder houd het op !
    Wa t je kan proberen is een kussentje onder je buik

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    ik slaap met een opgerolde deken met flap onder me hoofd .. armen om de daken heen gewikkeld( alsof ik hem aan het knuffelen ben... de rest onder me buik ( rechterkant) en dan de punt van de dekens tussen me benen....

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als je op je rug slaapt kan er één of andere ader worden afgekneld, maar dat merk je wel als je opstaat dan. Schijn je heel duizelig te worden. Maar dat gebeurt dus niet bij iedereen. Misschien eens proberen met een voedingskussen te slapen? Dat die je buik een beetje ondersteunt als je op je zij ligt.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik sliep met een voedingskussen. benen er overheen, Ik op mijn zij, ene kant van het kussen in mijn rug, de andere kant daar steunde mijn buik op. Zo kon ik ook makkelijk draaien naar m'n andere zij.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Slecht :D, maar het beste nog op m'n linkerzij, op mijn rechterzij is het geen doen en op mijn rug kan ik ook niet liggen. Met een voedingskussen slapen vind ik niet prettig, maar ik vind het kussen wel heerlijk om in te zitten.

7. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

ik slaap half op mijn buik half op mijn zij.... dus ik lig eigenlijk gewoon "over mijn buik heen" en dan heb ik een van mijn kussens half onder mijn buik gestoken voor stevigheid en dan mijn benen gespreid (kan niet slapen met mijn benen bij elkaar ivm BI) en dan 1 been (die van de kant waar ik naartoe lig) opgetrokken (het liefst over het been van mijn man heen)... zo kan ik het een uurtje of 2 volhouden en dan moet ik weer een andere houding zoeken en kom ik, na veel woelen en wachten, weer in deze houding uit ;)

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

Mar 30, 2010
    1,417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Ik sliep tijdens de zwangerschap met mijn been over mijn voedingskussen.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0

Ja die ader...brr ik ging voor een groei echo en lag op mijn rug, zie ik zo de hartslag lijn van de baby vlak worden omdat ik op mijn rug lig.......ik sloot die ader af...

Buik is enorm, baby is groot en veeeeel vruchtwater, ik mag niet meer op mijn rug liggen.

Slapen doe ik al sinds een week of 25 amper. Als ik drie uurtjes haal is het veel.

Eer ik een houding heb die geen pijn doet BI en in slaap ben,m oet ik er weer uit om te plassen, elke anderhalf uur. Ik hou echt heel veel vocht vast en plas dat snachts klein beetje uit.

Ik lig op een grote teddybeer, daarop 2 kussens en mijn voedingskussen om me heen gedrappeerd.

Krijg heel veel pijn in mijn heupen op mijn zij. Moet veel draaien, maar met het draaien lijken al mijn banden uit te scheuren.. tis echt n drama.

Ben hele nachten bezig met pijn, plassen en hoe te gaan liggen.

En slaap ik dan net..uitgeput tegen de ochtend, is ons zoontje weer wakker..

Ik ga straks bij slapen als de baby er is haha..
    Die komt ws wel om de paar uur, maar als ik dan tussendoor geen pijn heb en niet hoef te plassen, dan slaap ik meer dan wat ik nu doe.

Zet m op, dit hoort erbij, je hoort t van alle zwangere vrouwen ....

10. droepie

droepie Actief lid

Jun 3, 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier van alles geprobeerd ook met voedingskussen gewone kussen ik slaap alleen nog maar als ik zo moe ben dat ik alleen nog maar in slaap ken vallen

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik sliep altijd op mijn zij met een kussentje onder mijn buik zodat er nietzoveel druk op stond en tussen mijn benen een kussentje zodat ik mijn bekken nietzo belaste.
    Zo kwam ik de laaste nachten door. :)

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    weet niet of hte werkt maar hoorde laatst, voedingskussen, het eene uiteinde tussen je bene, middenstuk onder je buik en andere uiteinde onder je hoofd...

13. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Beroerd... maar ik doe een poging op mijn linkerzij met een opgerold dekbed tussen mijn benen, half onder mijn buik en die ik "knuffel" met mijn armen. Grootste probleem is trouwens niet eens de houding denk ik (hoewel ik veel wakker worden met een zere schouder) maar de warmte: word ik wakker zonder deken, heb ik het koud, kruip ik er weer onder, word ik wakker omdat het te warm is. Je kunt blijkbaar niet vroeg genoeg beginnen met oefenen met gebroken nachten...

14. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie dat ik niet de enige ben met dit probleem dus.. Bedankt voor alle reacties, even volhouden dus nog maar...!

15. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,162
    3,041
    113
    Nederland
    Ik slaap op mijn zij tegen mijn zij-ligkussen aan en 1 been erover heen. Onderkant matras verhoogd wegens vocht en een ventilator voor de hitte. Zo slaap ik redelijk goed gelukkig.:)

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    * Op je rug met het voedingskussen onder je knieën door
    * Op je zij met het kussen tussen je knieën, wat onder je buik gestopt en je armen om het kussen heen.
    * Het voedingskussen als een rookworst neerleggen en op je knieën gaan zitten, er op je buik in hangend.

Dit zijn wat manieren hoe ik redelijk kan slapen!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik slaap met lange mouwen en soms een legging, en dan helemaal zonder deken. Zo ben ik toch bedekt ( Raam staat open ) maar niet te warm.

18. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik slaap ook half op mijn buik en half op mn zij en dan een kussen bij mijn onderbuik. Ik vind het fijn, want dan krijg ik ook geen last van bi en rug. Ik kan gelukkig zo de hele nacht volhouden..:) Vorige week slipe ik nog zonder kussen en werd ook om de 2 uur wakker en had de volgende dag onzettend last van mn rug en bi.

19. Doritoo

Doritoo Actief lid

Oct 25, 2009
    221
    0
    0
    Ik ben een echte buikslaper maar helaas vind mijn kleine uk dat niet meer zo'n goed idee en laat dat dan ook echt merken als ik te veel op mijn buik lig. Nu slaap ik op mijn zij met een hoofdkussen tussen mijn knieën en half onder mijn buik.
    Doordat ik niet op mijn buik slaap slaap ik wel een stuk slechter en probeer altijd tussen de middag als mijn zoontje zijn middag dutje doet ook nog even te gaan slapen.

20. eva33

eva33 Actief lid

Dec 23, 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie dat echt veel vrouwen hetzelfde probleem hebben. Vanacht half slapen kwaad naar mijn bed staan kijken omdat ik niet meer wist hoed ik erin moest gaan liggen!
    De rookworst oplossing ga ik zeker proberen vanacht. haha, standje rookworst.Heeft mijn vriend ook weer eens wat om te lachen. Nee, lieverd, staat niet in de kama sutra :D

Ik slaap met drie losse kussens. Vind dat prettiger om af te kunnen wisselen. Wat soms bij mij nog wel eens de laatste oplossing kan zijn, half op je zij, kussen tegen/ onder je buik, kussen tegen je benen die er dan tegenaan hangen en een klein kussentje achter je rug. Zo is alles ondersteund, lig je niet echt op je rug (lukt hier ook niet meer) maar ook even niet op je heupen. Die van mij doen vooral zeer aan de buitenkant. Helemaal beurs.

Share This Page