dag dames, heb sinds een week echt pijnlijke harde buiken, die ook te voelen zijn in men onderrug auw, bij het begin van de harde buiken hebben ze baarmoederhals gecontroleerd deze was nog lang genoeg nu is er een week voorbij met harde buiken en moest nu vandaag terug gaan naar gyn, ik dacht voor controle maar nee hoor hij zei gewoon ok dan mag je vanaf morgen terug beginnen met werken...ik dacht euhm heb nog steeds veel pijn en ik ben verpleegkundige in de ok waar je constant met bedden en pt moet werken die loodzwaar zijn... wat er ook nog bijkomt is dat men vorige zwangerschap ik met 27weken in het ziekenhuis lag met verstreken baarmoederhals en contracties... dus heb echt schrik dat ik mezelf nu ga forceren door terug te beginne met werken en terug hetzelfde mee te maken.. EN DAT WIL IK NIET ik weet niet wat ik moet doen zit ermee in de knoop moet ik naar de gyn luisteren of moet ik naar men lichaam luisteren...
ehh leuk zo'n gyn. maar 16 weken pijnlijke harde buiken een historie met premature weeen en verstrijking e.d. wat dacht je veel heel hard thuisblijven.. en een andere gyn zoeken..:x
tja ik denk dat rusten het beste is voor mij ... spijtig genoeg nu al ... zou veel liever een zorgeloze zwangerschap hebben maar ja vind het moeilijk om te luisteren naar men lichaam als er iemand professioneel (gyn) zegt ga maar werken maar stel je voor dat de harde buiken overgaan in weeên tja dan ben ik men kind wel kwijt hé, voor hun betekend dat mss ni zoveel maar voor mij wel...
Juist.. ik weet wat je bedoelt en weet ook wat je vreest.. had met 25 weken weeen en vanaf 21 weken pijnlijke harde buiken en bij de vorige zwangerschap vanaf 30 weken.. NIETS en zeker geen werk gaat voor het kindje in je buik.luister naar je lichaam en ik vind het belachelijk met zo'n geschiedenis dat de gyn. zegt ga maar werken..
Wat een idioot!Waar heeft hij zijn papiertje vandaan?? Pakje boter bij de aldi?? Jezus meid naar je lichaam luisteren hoor!
ik had ook al vroeg veel last van harde buiken! Vanwege zwaar werk, dacht ik. Heb toch voor de zekerheid mijn urine laten controleren en bleek behoorlijke blaasonsteking te hebben! Met regelmatig een kuurtje werden de harde buiken echt minder. Misschien toch even langs de huisarts? Enne ben trouwens wel een week eerder gestopt met werken nu vanwege o.a. harde buiken, vond het ook heel vervelend maar luisteren naar je lichaam moet je nu echt!!!
Ik ben al vanaf 17 weken thuis ivm harde buiken (niet pijnlijk) en hier deden ze juist helemaal niet moeilijk! Zowel de gyn als de vk gaven aan dat ik zelf alleen kon voelen of rusten beter was en ik pas moest werken als ik het gevoel had dat ik daardoor niet meer harde buiken kreeg. De arbo arts was nog makkelijker: voorlopig mag ik niet eens werken mist ze zo goed als over zouden gaan en dan nog eerst contact met hem opnemen. Ben hier blij om want ook ik vind het geen fijn idee dat het om kan slaan in weeen. Liever safe than sorry! Kom voor je zelf en je kleine op meid! Is je eerste zwangerschap wel goed afgelopen? Omdat ik een * zie staan onder je naam?
ok dames we zijn weer een beetje verder ben nu 18 weken... ben na het vorig bericht van mij 3 dagen terug gaan werken maar dit ging echt niet had echt te pijnlijke harde buiken... dus ik terug naar spoed ... ze zagen me daar al komen... want ze hadden duidlijk gezegd voor de 20 weken doen harde buiken niks dus werk maar ik heb dan toch gevraagd om men baarmoederhals te controleren tja en daar was het resultaat al in 14 dagen tijd van 4.9cm naar 3cm dus bewijs de harde buiken deden wel iets! 3 cm is nog niet echt gevaarlijk natuurlijk maar wel het feit dat het zo snel is ingekort en dat de baarmoederhals nu al inkort! ben nog maar 18 weken dus nu heb ik terug twee weken rust voorgeschreven gekregen en volgende dinsdag terug controle van men baarmoederhals... ben benieuwd en hoop dat ze ni verder is ingekort
loki men 1ste zwangerschap is toen wel goed gegaan, heb een dochter van 3.5jaar rondspringen, men tweede zwangerschap heb ik een miskraam gehad in mei 2009
Jeetje kozijntje dat is al en flink verschil. Meten ze over 2 weken nog een keer? Het is nl wel zo dat de bmhals behoorlijk flexibel is en dus best eens kan schelen in lengte. Hier is die met 18 weken op ongeveer 4.5 gemeten. Met 20 weken (andere echocopiste, voor het triple p onderzoek) op ongeveer 3.5 en gister nogmaals in het ziekenhuis op 4.5/5! Hier lijken de harde buiken dus (nog) niets te doen op de lengte, waar ik natuurlijk ook bang voor was na de 20 weken meting. Overigens mag ik aanzienlijk minder dan jij. Heb gister nog eens gevraagd hoe en wat en ze gaven aan "Een keer groente schoonmaken of als het goed voelt een keer koken of een klein stukje wandelen". Oftewel, al sinds 17 weken bijna volledige rust en geen dag meer gewerkt. Ziet er ook niet uit dat dat nog gebeurt. Gelukkig is met je dochter alles goed gekomen! Ik was al stiekem in je oude berichtjes gaan lezen . Hoewel ook een miskraam veel pijn doet natuurlijk
@loki ja ze gaan nog is meten volgende dinsdag dus ben echt benieuwd, en ik hoop dat het zoals bij jou terug wat langer is allemaal heb al terug wat meer hoop door je verhaal!!! bij mij is het twee keer gemeten door dezelfde gyn Ik heb maar een ziekteattest gekregen tot en met volgende dinsdag dus tot en met onderzoek baarmoederhals,dus ik weet niet wat er gaat beslist worden, ik vind men gyn nogal nonchalant hierin precies, tja we zullen wel zien hé Ik hoop op goed nieuws dinsdag
hey @loki men baarmoederhals was toch weer wat verkort 25mm nu, ik moet verder rusten van de gyn omdat die ondanks het niet werken toch verder inkort, 8feb heb ik nieuwe afspraak voor terug een meting. verder hebben ze nix gezegd over platte bedrust ofzo dus mag ik voorlopig in huis nog wel bezig blijven, nuja geen marathon lopen ofzo maja ben ik ook niet echt van zin ik hoop dat het wel wat stabiel blijft nu
Toch weer verkort, bah... Als het nou nog meer verkort, gaan ze dan iets doen of is rusten het enige wat kan?
volgens gyn helpt rusten het beste dus ja dan doen we dat hé! heb vandaag een foetalfibronectine test (ffn test) gehad en deze was positief dus dat doet me nog meer schrikken
Heb even gegoogeld want had hier nog nooit van gehoord maar jeetje dat maakt je inderdaad aan het schrikken! En nu? Is een cerlage oid geen optie??
precies niet, neem nu adalat om de weeën wat meer onder controle te krijgen maar over een cerclage zegt hij steeds dat deze ook veel risico's meebrengt omdat ik nu aal 20 weken ben dus volgende week weer een afspraak... zo blijf ik nog even bezig hé hoe gaat het met jou meid?
Jeetje zeg wat heftig, nu al aan de weeen remmers. Ik dacht dat een cerlage tot de 26 weken kon? Maar kan me wel voorstellen dat het infectie gevaar dan groter is. Ik blijf je volgen en duim voor je... Hier is het nogsteeds hetzelfde. Veel harde buiken en complete rust maar de meting was met 21 weken niet anders dan met 18 weken. Volgende week weer controle. Zal voor jou ook gelden maar ik zou zo blij zijn als ik 27-28 weken ben, wat zal er dan een last wegvallen he?....