16wk hartje gestopt en as maandag bevalling hoe en wat?!!

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door piccolina, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Is copy van bericht in "miskramp" maar ik denk hier meer reacties in ervaringen krijgen. Gisteren gingen we pretecho maken geslachtsbepaling. Helaas wereld stort in en ik bleef herhalen hoe dat kan maar hartje klopt niet. Erg lieve vrouw van echopraktijk heeft goed geholpen en zelf naar Bronovo ziekenhuis gebeld. We gingen gelijk heen.
    Daar nogmaals 3x echo gehad door arts assistenten en zelf gynaecoloog Remrev. Ik liep al in zh door vorige keizersnede en pre eclapsie vorir zwangerschap. Helaas hij keek nog beter maar zei zeker hartje klopt niet.
    Volgend meting is bij 14.5wk gestopt dus week geleden.
    Triest en je gelooft het niet.
    Voel mij zwanger, borsten doen pijn, lage rug pijn, moe dus echt zoals vorige zwangerschap. Echo 10wk was goed, echo12wk was goed nekploo en combinatietest perfect 1:5000... Groeide goed.
    Volgende echo bij 20wk zal pas 11augustus zijn...
    Geen bloedverlies, geen pijn, leefde super gezond: nooit gerookt, dronk niet, vitaminen, goed eten, sporten...

    Ze konden geen verklaring vinden via echo. Bloed afgenomen voor volledige onderzoek en kwek.

    Ik moet vandaag pil nemen Myfgino of zo
    As maandag ochtend word bevalling opgewekt met vaginale pillen.
    Ben super bang want vorige bevalling was echt hel: stormweeen 36 uur, 4 ruggenprikken die niet werkten, beenween, geen ontsluiting, uiteindelijk keizersnede.

    - hoe gaat zo n bevalling snel of langzaam??
    - zijn er complicaties? Kan er niet alles uitkomen waarbij ook nog je curretage krijgt??
    - kan ik weer zwanger worden? En hoelang na?
    - bronovo zei dat ze crematie regelen. Dat vinden we fijn maar we willen as hebben zodat we dat in sieraden kunnen verwerken. Weet iemand hoe dat werkt?? We willen het liefst kindje niet naar huis meenemen.
    Of als je as wil ben je verplicht kindje naar huis meenemen en dan zelf crematie verzorgen?? Iemand goede adres in Den Haag??? Kon niet echt iets vinden met google of ik zoek niet goed.
    - zijn er bepaalde reden gevonden bij jullie die dat ook meemaakte of ook kan het geen reden zijn??
     
  2. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wat verdrietig te horen/ lezen dat het hartje van jullie kleine gestopt is. Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
     
  3. Noushka

    Noushka Fanatiek lid

    2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Jammer dat je weinig reacties op je vragen hebt. Heb er geen ervaring mee dus kan je helaas geen antwoorden geven.
    Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen, ze moeten gewoon je vragen kunnen beantwoorden.
    Vraag om de urn met as mee naar huis te nemen. Dan kan je er later altijd nog mee doen wat je wilt. En probeer goed afscheid van je kleintje te nemen voordat ze hem/haar meenemen. Beter te lang afscheid nemen dan te kort. Denk aan foto's. Ook al wil je dat nu misschien helemaal niet. Maar later misschien wel.
    En neem de tijd om alles te verwerken. Ik snap dat je snel weer zwanger wilt worden. Maar het even de tijd gunnen is ook belangrijk.

    Nogmaals heel veel sterkte!
     
  4. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ik heb toch prive reacties gekregen kan daar zeker iets mee!
    Mij is niet duidelijk nog over as etc want volgend mij zh cremeert dat met andere kindjes eens in paar maanden en daar mag je niet bij zijn en ook niet as opvragen. Maar dat vragen we nog as maandag uiteraard.

    Weet iemand of natuurlijke bevalling enige manier is? Ik ben erg bang voor aangezien mijn ervaring ermee...
    Wil het liefst onder narcose snel kindje uit hebben...

    We staat zelf gelukkig nog positief in, is beter nu dan later kreeg te horen dan kindje iets ernstig heeft en bevalling niet zal halen etc.. Zo is het eenmaal en daar zijn we met vrede mee. We zien wel erg tegen op zelf de bevalling want vorige keer was dus ellendig maar dan echt ellendig zelfs artsen waren meeeens dat zo iets maken ze erg bijna nooit zo "n bevallingen..

    Heb ook dreumes van nog geen halfjaar lopen en daar is ook moet ik alles regelen nu samen met man dat ze ergens heen kan en overnachten ze is nog nooit zonder ons ergen heen gegaan (behAlve 1x per week in kdv sinds kort) en nooit gelogeerd... Ze slaapt ook erg slecht snachts 20x wakker:((
     
  5. lea

    lea Fanatiek lid

    Had in je andere topic ook al gereageerd, maar zal dat hier ook nog even doen.

    - het verschilt heel erg hoe de bevalling zal verlopen, bij de een zal het langzaam gaan bij de ander snel net zo als met complicaties. Bij mij is het soepel verlopen en had ik genoeg aan 1 voorbereidende tablet en mochten we al eerder naar het zh komen om te bevallen, hier ook geen mee meer gehad.ze zullen je hier ook echt wel in begeleiden met de pijnbestrijding etc. Stel ook vooral vragen in hèt zh, je mag ze vast ten alle tijden bellen.

    - wij hebben ons kindje begraven, maar ik mocht op een lijst invullen of we wilden cremeren en we konden ook de as terugkrijgen, hier waren wel kosten aan verbonden.

    - grote kans dat er geen oorzaak wordt gevonden, maar het kan zeker wel. Eventueel door obductie als je dat wilt, maar dat wordt ook vast met je besproken. Wij mochten alles kiezen, uiteindelijk niet nodig omdat de oorzaak meteen duidelijk was.

    Ik lees dat jullie er rustig onder zijn, dat is fijn. Maar schrik niet van eventuele heftige emoties met en na de geboorte. Probeer je geen zorgen te maken over je dochter. Die komt er wel overheen als ze ergens moet logeren. Probeer dat los te laten, want het is nu eenmaal niet anders. Zodra het weer kan kun je zelf de zorg weer overnemen voor haar.

    Oh zie nu dat je al reacties hebt gekregen, nouja dan is dit nog extra. Heel veel sterkte komende dagen en tijd.......
     
  6. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Lea:
    Dankje en inderdaad we zijn nu nog rustig en wie weet hoe het zal gaan na maandag. Ik weet zelf nog niet zeker of ik kindje wil zien ik denk eerder niet en ik wil onder narcosr denk ik.
    Ik ga afwachten wat myfegine doet en als niets en de eerste pillen niet (verwacht niet want bij mij werkt gewoon de opwekmefecijnen niet ook pujnbestrijdingen niet) ga ik alsnog curretage eisen ik geloof dat verschil met miskraam qua complicaties is nihil.
    Ook zwanger geloog ik kan je na 1e menstruatie worden
     
  7. Kacheltje

    Kacheltje Bekend lid

    8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik wil je heel veel sterkte wensen !
     
  8. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Allereerst heel veel sterkte.

    Ik kan wel wat van mijn ervaring delen. Ik ben bevallen van een meisje na 23 weken zwangerschap. Ook mijn bevalling werd ingeleid dmv tabletten. Dan is het afwachten wanneer de bevalling zich in zet, dit kan tot 3 dagen duren maar bij mij ging dat al vrij snel. 11 uur eerste tabletten en rond 1 uur kreeg ik de eerste weeen, 6 uur later werd mijn dochtertje geboren. Als de weeen beginnen kun je ook direct om een ruggenprik vragen als je er niets van wilt voelen, dat is ook niet nodig in deze omstandigheden want je zal het al moeilijk genoeg krijgen met het afscheid. Als je genoeg ontsluiting hebt zal je kindje er waarschijnlijk uitglijden op het termijn van 16 weken, dit kan ineens onverwachts gebeuren dus ben erop voorbereid.

    Als het kindje via het ziekenhuis gecremeerd wordt dan zal dat samen met andere kindjes gebeuren en ik denk dat het dan moeilijk is om het as van jouw kindje te krijgen. Je kunt het dan beter zelf laten cremeren, als je een uitvaartverzekering hebt kun je vragen naar de mogelijkheden. Je hoeft het kindje niet mee naar huis te nemen, hij of zij wordt naar de koeling in het ziekenhuis gebracht of naar het uitvaartcentrum. Als je het dus zelf laat cremeren krijg je na ongeveer een maand een brief thuis dat je het as kunt ophalen en dan kun je ermee doen wat je wilt.

    Het is trouwens op dit termijn 50% kans dat de placenta blijft zitten of een gedeelte daarvan en je dus nog gecuretteerd moet worden.

    2 maanden na deze zwangerschap ben ik opnieuw in verwachting geraakt.
     
  9. mamsvan6

    mamsvan6 Actief lid

    14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo piccolina,

    Ik ben bevallen na een zwangerschap van 17 weken. Hartje is gestopt met ruim 15 weken. Bij mij is de bevalling opgewekt met cytotec. Heb niet echt weeen en pijn gehad. om half 10 kreeg ik de eerste tabletten. daarna nog een keer weet niet meer hoe laat. Half 5 is Aron geboren. Bijna zonder pijn. ook geen curretage meer gehad. Mocht na een uur meteen naar huis. Verpleegster zei wel: Zo gaat het niet vaak, maar het is je echt gegund. Wij hebben Aron meegenomen naar huis en begraven in de achtertuin.
    Als je nog vragen hebt, mag je me altijd pb'en
    Sterkte he!!!!!!!!!!
    groetjes mamsvan6
     
  10. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    #10 piccolina, 14 jul 2014
    Laatst bewerkt: 14 jul 2014
    Helaas kon ik curritage niet krijgen...
    Eerste tabletjes zijn om 10.30 ingebracht maar tis niets erg is dat wachten.

    Mijn man gaan zoiezo snachts naar huis voor dochtertje dus moet ik het alleen doen is prima.
    Ze zeiden dat het 3 dagen kan duren dus...
     
  11. Wensje88

    Wensje88 Fanatiek lid

    29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Heel veel sterkte piccolina!! :(
     
  12. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.147
    32
    48
    Oh meid wat een hel waar je nu door heen moet..
    Heel veel sterkte!
     
  13. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Update:
    Na tweede inbreng cytotec kreeg ik weeen maar is soort ongi pijn wel gelijk elke minuut. Kreeg gelijk ruggenprik en net als vorige keer voel ik pijn steeds maar linkere been niet. Nogmaals overgedaan en nu pijnloos. Vruchtwater gelijk verloren met wat bloed en stolsels. Maar ontsluiting nog steeds niet gechekt.

    Ze zijn erg lief hier en we konden alvast dekentjes kiezen voor de kleine en ze hebben geregeld dat we as krijgen gratis.
    En ze maken voet en hand afdruk van de kleine.
    Hoe lang zal het duren weten ze ook niet.. Lig hier beetje te suffen, kijken dvd voor afleiding. Eten kan ik ook niet omdat kan alsnog onder narcose.
    Zorg hier erg goed moet ik zeggen, zie regelmatig arts en iedereen is lief en bezorgt.
     
  14. elyc

    elyc Actief lid

    18 apr 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Piccolina: Heel veel sterkte! Fijn dat het tot nu toe allemaal soepel verloopt en iedereen goed voor je zorgt. Denk aan jullie!
     
  15. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    19.45 onze mooie jongetje geboren. Erg klein en teer maar zag perfect uit.. We hebben hem aangeraakt en fotos gemaakt..
    Bevalling viel erg mee ik had echt niet gevoeld niet persen niet uitkomen.
    Placenta kwam ook mooi uit dus ik mag zo naar huis gelukkig..
     
  16. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Heel veel sterkte meis!! xx
     
  17. mamsvan6

    mamsvan6 Actief lid

    14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte toegewenst!!!!!!!!!
    neem je tijd om dit te verwerken.
    knuffel, mamsvan6
     
  18. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    o meid wat heftig en verdrietig.

    knap gedaan hoor!

    heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je kindje.

    knuffs, C
     
  19. Ona

    Ona Fanatiek lid

    8 mei 2011
    1.469
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte nog meid!! :(
     
  20. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    ach meid toch, wat naar. Gelukkig is de bevalling vrij goed voor je gelopen. Veel sterkte thuis met alles!
     

Deel Deze Pagina