16wk zwanger kindje onder P3 lijn plus PAPP-A 0,15

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MMMmeisje, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Nee, sinds de 32 weken geen groeiecho meer gehad. Vindt dat eigenlijk maar helemaal niks! Gelukkig is het snel de 20ste en dan zal blijken hoeveel ze gegroeid is.. Ik denk zelf dat ze 2kg nu zal zijn. Want ze groeit ongeveer 100/125gram per week.
    Ga het ook over inleiden hebben, aangezien mijn vorige bevalling erg snel ging zei de verpleegkundige vorige week; Als je het ziekenhuis niet haalt dan blijf je thuis en bel je je oude verloskundige (die ik al 5 maanden niet gezien heb)
    Maar met een te kleine baby en nog een bloeding bij mijn placenta wil ik echt niet thuis zijn met de bevalling! Ben benieuwd wat ze er van zeggen...

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Wat goed dat je al zover bent gekomen

Alleen soms is een baby beter af buiten de baarmoeder dan binnen

Is het geen gevaar door te lopen tot 40 weken

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Spannend JC... ben heel benieuwd.. maar in 4 weken maar 500gr aankomen Is wel weinig aangezien de stappen nu groter zijn begreep ik.
    Ben heel benieuwd in ieder geval!
    Ik gok dat ons meisje 1800/1 900gr weegt komende week als ze de curve blijft volgen in haar eigen lijntje.

Sophia: ik mag sowieso niet tot de 40wk Door lopen Is me al verteld maar komende dinsdag hebben We het gesprek mbt de bevalling enz.

4. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ja, ik hoop dat ze ook meer weegt, maar aangezien ze de laatste weken dit is aangekomen en ik het schema van m'n oudste dochter erbij had gepakt is dit wat ik verwacht. Hopelijk meer natuurlijk! Mijn oudste dochter is namelijk de laatste weken van de zwangerschap niet meer als 100 gram gegroeid per week, dus verwacht niet dat deze baby wel een groeispurt maakt. Al blijf ik het wel hopen!!

5. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ja begrijpelijk...
    Ben gewoon sowieso erg benieuwd.... die groei echo's zijn en blijven spannend!
    Hoe laat mga je dinsdag?
    Ik om 8:15 al 😊

6. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Om 11 uur de groeiecho en om 11.30 gesprek met de gyn..
    Pfff wou dat het al dinsdag was!

7. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ja hè... ik zit ook echt af te tellen...
    Hoop dat ze allebei mooi genoeg gegroeid zijn!
    Nog 48 uur en We weten het beide!!

Ondertussen al wel erg veel last van gevoelige harde buiken iedere 10 a 20 minuten de afgelopen 3 dagen.
    Zal het dinsdag weer aangeven in ieder geval.
    Morgen alweer 34wk 😍

8. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Hier weegt ze nu 1800 gram. Alleen meting hoofd was niet betrouwbaar ivm ligging alleen helemaal naar beneden.. Dus ze kan ook iets zwaarder zijn...
    Lig nu aan ctg omdat ik ze ook minder voel. Gyn vindt het allemaal wel meevallen en ze groeit nog wel.. Tja 300/350 gram in 4 weken...
    Weer afwachten wat ze van de ctg zeggen.. En bij jou?

9. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Net terug van controle.
    Er is geen afwijking gevonden aan haar skelet of andere organen. Was wel een erg lange lig van ruim 1,5 uur... maar hebben echt alle details gezien.
    Gesprek met de gynaecoloog gehad, mbt bevallen gaan ze ons komende vrijdag in het grote overleg bespreken.
    Dit is voornamelijk omdat onze kleine meid nagenoeg niet gegroeid is, behalve haar hoofd. Ze is 100gr in 2 weken aangekomen en zou nu 2500gr moeten wegen en weegt 1600gr.
    Volgende week toch weer een doppler omdat de situatie veranderd . Als ik nu weer veel aanhoude harde buiken heb moet ik bellen voor ctg omdat haar reserves op lijken te raken (hoofd groeit en de rest niet)
    Dus aan de ene kant heel positief nieuws dat ze geen skelet afwijkingen heeft, aan de andere kant wat minder positief omdat de groei lijkt te stagneren.

Op naar volgende week.

Succes aan de ctg JC, hebben ze al gesproken over wanneer te bevallen bij je?

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oei, dat klinkt weer spannend (en nietde fijne versie). Gaan ze jullie meteen bellen vrijdag of hoor je volgende week meer?
    Hebben ze een verklaring waarom het opeens zoveel slechter gaat? Ze deed het toch juist heel prima elke keer, dit was vast een schok voor jullie?

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    De groei viel ons vies tegen om eerlijk te zijn.
    In principe horen We dinsdag pas wat ze vrijdag bespreken mits daar andere acties uit komen bellen ze eerder.

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zijn er vandaag ook weer doppler metingen gedaan dan? Doet ze al aan brainsparing? 34 weken is wel een mijlpaal in de ontwikkeling van baby's al zit je er zeker niet op te wachten dat ze uit je buik moet. Al had ik er gauw vrede mee dat mijn zoontje eruit moest. Vond de verantwoordelijkheid heel zwaar: voel je je kindje nog goed bewegen, als hij minder beweegt moet je gelijk aan de bel trekken etc etc. Jij bent de enige die je kindje dan in de gaten kan houden, niemand anders kan dat voor je doen. Toen mijn zoontje eruit was lag hij aan de bewaking op de NICU. Toen kon ik met eigen ogen zien dat het goed ging...

13. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    He bah, niet het bericht wat ik hoopte te lezen. Dat worden weer spannende dagen. Wel positief dat er verder geen afwijkingen gevonden zijn. Sterkte met afwachten.

14. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Dopplers zijn vooralsnog goed baukje.
    Wel loopt het hoofdje nu 4 weken voor op de rest wat ook zou duiden op reserve groei zoals de gynaecoloog het uit legde.
    Als ze heeft binnenkort gehaald wordt heb ik er 100% vrede mee. Vriendin van me werkt als NICU verpleegkundige in het VU en praat me goed bij mbt gewichten leeftijd en overleving en met dit termijn maak ik me weinig zorgen.
    Ben momenteel vooral ziekenhuis moe om het zo maar te zeggen en wil gewoon duidelijkheid en zekerheid voor zover ze dat kunnen geven.

15. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ctg was gelukkig goed. Moet as dinsdag weet terug voor ctg en afspraak.
    Had het over inleiden gehad en m'n zorgen geuit, echter vindt de gyn dat ze nog groeit en dat ze dus nog goed zit in de buik..
    Pfff 75gram per week groeien is echt weinig. Bijna 36 weken en ze weegt 1800 gram.. Met een beetje geluk zitten ze er wat naast en weegt ze 2kg. Vindt het zo klein!

De gyn wacht het per week af en anders eventueel inleiden pas rond de 38/39 weken. Ik wil gewoon dat ze gezond uit m'n buik komt en ze in goede handen is met zorg... :(

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hmm gehoopt andere berichten te lezen. Snap jullie zorgen maar jullie worden goed in de gaten gehouden en met deze termijn beginnen /zitten jullie in de veilige zone . Als er iets verandert snel aan de bel trekken.

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik lees al een hele poos mee. Wat een schok mmmmeisje! Fijn dat jullie zo goed in de gaten gehouden worden. Kan me je ziekenhuis vermoeidheid wel voorstellen.
    Wij hadden twee jaar terug een zenuwslopende zwangerschap.

Jc31, fijn dat de ctg goed was en dat ook jullie goed in de gaten gehouden worden!

18. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mijn kleine dame was met de groeiecho 1646gr met 34 weken.
    Zij heeft toen ineens een groeispurt gehad van 500gr in 2 weken tijd. Met 36 weken woog de 2150gr.

Hopelijk gaat jouw kleine meisje dat ook doen!
    Ik duim voor je dat de volgende echo goed nieuws brengt.

19. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Mijn neefje is geboren met bijna 35 weken (gehaald) ivm slechte groei. Hij woog 1300 gram en deed het super goed! Na 2,5 week mocht hij zelfs al naar huis. Zwangerschapsduur had hij mee volgens de artsen en de groei zou later dan wel komen.
    Hoop dat jullie kleintjes nog zo lang mogelijk mogen blijven zitten en een beetje mogen groeien. En ik hoop dat dit verhaal jullie ook nog een beetje gerust stelt.

20. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Succes morgen MMMmeisje!
    Ik moet begin van de middag. Laat weer wat weten!

Deel Deze Pagina