16wk zwanger kindje onder P3 lijn plus PAPP-A 0,15

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MMMmeisje, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Mijn duimen draaien voor je MMMmeisje

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Net de GUO gehad.
    Baby is helemaal goedgekeurd.
    Hematoom blijkt helemaal verdwenen te zijn.
    Ook de bijplacenta die ze zagen met 17 weken was nu niet te zien en ze vermoeden dat dat een stolsel geweest is.
    Baarmoederhals was gesloten en 33 mm.
    Was iets aam de korte kant maar kunnen ze niets aandoen.
    Vanwege het bloedverlies en de onrustige buik is een cerclage geen optie.
    Advies vanuit Wkz: rust, regelmatig controle door gyn in eigen ziekenhuis, bij krampen en/of bloedverlies echo en cervixmeting.
    Verder hopen ze mij in het wkz niet meer terug te zien, blijven de komende 2 maand spannend ivm vroeggeboorte en is de kans op een miskraam voorbij.

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Veel sterkte TS, hopelijk gaat ze toch nog een groeispurt maken en zijn er verder geen andere afwijkende dingen. Slopend deze onzekere weken, maar probeer bewust te genieten van haar bewegingen in je buik. Ik duim voor jullie!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Hopelijk hebben jullie al meer informatie gekregen vandaag!

5. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Eerste uitslag is helemaal goed, geen trisomie 13, 18 of 21! Nogmaals en nu qua chromosomen bevestigd dat ze echt een meisje Is!

Dinsdag krijgen we uitleg over de studie en dan zsm starten!

Over 2 weken de grote uitslag. Maar daar Is maar 1% kans dat er wat gevonden Is en dus 99% kans dat het een placenta insufficiëntie Is.

The DUTCH STRIDER

Link van de studie.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Ook ik herken je verhaal.
    Hier ook placenta insufficientie en helaas was ze met 26+4 overleden in mijn buik (bevallen met 27 wkn).
    Ze liep ruim 5 wkn achter in groei en woog slechts 360 gram en was 27 cm.

7. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Oef heftig meis....
    ik hoop dat ons dat bespaart blijft.
    Onze kleine meid werd afgelopen dinsdag met 24.1wk op 425gr geschat.

8. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik hoop met heel mijn hart dat jullie meisje flink zal groeien. Fijn dat in ieder geval de eerste uitslagen goed zijn. Heel veel sterkte de komende tijd.

Mizz Bunny, gefeliciteerd met jullie goede GUO!

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Ja gelukkig hanteren ze tegenwoordig een lager geboortegewicht voordat ze het kunnen halen.
    Onze meid moest minimaal 800 gram wegen. Daaronder konden ze niks voor haar doen.

Ik zal duimen dat jullie dame nog evengoed gaat groeien en nog lang mag blijven zitten zodat ze een kans buiten de baarmoeder heeft ;)

10. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Minimum voor ons is gesteld op 750gr en 28wk.
    tot nu toe met veel doppler controle van de navelstreng en hersenen en hopelijk het goede medicijn in de studie laten ze haar zo lang mogelijk zitten.

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Bunny, helemaal vergeten maar wat fijn dat de guo goed Was! Las in je eigen topic dat je toch weer bloedverlies Had, is er een verklaring waar dat vandaan komt aangezien het hematoom weg lijkt te zijn en de bijplacenta ook?

12. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Nee ze denken dat de boel erg gevoelig is en weten het verder ook nie

13. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Naja in ieder geval fijn dat het de placenta niet Is! Nu hopen dat je de komende 8 weken goed Door komt!

Hier willen ze ook de 28wk halen... en geboortegewicht van 750gr minimaal.

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Succes, hoop dat jullie kleintje lekker doorgroeit op haar eigen lijntje en je dat minimaal gaat halen.

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe

Krijg je ook iets van anti stolling inmiddels? Voor preventie in deze zs gebruik ik Fragmin injecties (daltaparine) en acetyl (aspirinekuur). Vorige zs met placenta insufficientie gebruikte ik ook Fragmin maar de dagelijkse dosis was 2x zo laag, dat mocht niet baten en toen ze daar achter kwamen met 25 weken dat er 3 weken achterstand is hebben ze ook niks meer gedaan qua medicatie. Vandaar dat ik me even afvroeg of ze bij jullie wel wat doen.

Verder hoop ik ontiegelijk met jullie mee dat ze de 750 gram behaald. Is daar ook een specifieke reden voor of is dat het beleid van het wkz? De kinderarts in het UMCG zei tegen ons 26 weken en 600 gram.

Fijn dat uit de eerste onderzoeken in ieder geval niks chromosomaals aangetroffen is, ook dat lijkt me een geruststelling

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Magnesium wordt ook vaak geslikt om de baarmoeder rustiger te houden.. Misschien een tip?

Heel veel sterkte in ieder geval!

17. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Anti stolling zal ik eens om vragen inderdaad komende dinsdag! Thnx voor de tip.

Magnesium slik ik al ivm nachtelijke kramp 😉

Onze gyn in het wkz Is van mening dat 750gr een betere kwaliteit van leven bied voor de kleine...
    haalt ze dat gewicht niet maar laat ze bij geboorte vechtlust zien gaan ze haar wel volledig behandelen

18. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Super! Waarom ik dat vroeg was omdat ze haar waarschijnlijk moeten halen wanneer ze het niet meer goed in je buik heeft. Dat deden ze hier echt pas vanaf 600 gram, anders was het heel hard maar dan deden ze niks (zoals bij ons gebeurd is). Fijn dat er toch nog een 'maar' aanzit. Ik duim verder, dat jullie meisje maar snel op 750 gram mag zitten.

19. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Pff spannend weer... morgen weer voor doppler en gesprek.

Vandaag uitslag gehad van het bloedonderzoek naar virussen en dat Was allemaal goed. Wijst er steeds meer op dat het echt aan de placenta ligt!

20. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Stille meelezer hier. Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat ze nog een tijdje mag blijven zitten!

Deel Deze Pagina