Ook mijn wenkbrauwen gingen omhoog hoor bij het lezen van haar reactie. Het zal vast goed bedoeld zijn. Maar als je niet weet wat het is om in zo'n situatie te zitten moet je denk ik gewoon je mond houden..
Mijn excuses, mijn reactie komt helemaal anders over dan deze bedoeld was. Ik ken je angst juist heel goed. Ook bij ons was er een ernstige groeivertraging en een softmarker, dus een verhoogd risico op chromosomale afwijkingen of een slecht functionerende placenta. Ook ik weet hoe dolblij je kunt zijn als je kindje in ieder geval de curve volgt, hoe klein ze dan nog steeds is. Inmiddels heeft onze kleine de groeivertraging grotendeels ingehaald, maar het risico op een aangeboren afwijking is nog steeds reëel en nu net voor de bevalling houdt me dat juist erg bezig. Ik wilde je angst juist helemaal niet bagatelliseren, maar bedoelde in te haken op de reactie van je gynaecoloog. Dat hij aangeeft dat het zo'n "abnormaal" beeld is. De vruchtwaterpunctie was goed, je drukmetingen zijn goed en toch is je kindje zo klein. Ergens is het nu dus juist fijn dat je verdere beeld niet aan de "norm" voldoet omdat ze het dan juist steeds slechter was gaan doen. En ik ben juist zo blij voor jullie dat ze het zo goed doet. Nogmaals, ik wilde echt niet bagatelliseren, je echt niet kwetsen, maar juist focussen op het feit dat jullie kleintje zich mooi blijft ontwikkelen.
Lief je reactie, ik wist niet dat je het kent... lees hem nu ook wel anders hoor! T Is inderdaad ergens fijn dat ze niet binnen het plaatje placenta insufficiëntie past en er geen afwijkingen gevonden zijn, maar de vraag blijft nog steeds waarom ze zo verschrikkelijk klein Is. Hoop dat de echo van komende dinsdag weer wat beter Is, haalt toch weer iets meer zorgen weg. Sorry voor mijn felle reactie, maar denk dat je de bagitaliseerdende praatjes waarschijnlijk ook wel kent in privé sfeer. Hoe ver ben je nu in je zwangerschap?
Ik ben inmiddels 38 weken en had dat 10 weken geleden ook niet verwacht. Ze begon wel wat bij te trekken toen, maar lag nog steeds ruim achter. Inmiddels was onze laatste echo met 35 weken en is haar hoofd nog steeds heel klein (p10), maar benen meer gemiddeld en buik zelfs opeens voor. Dat is iets wat de gyn ook niet kan verklaren. Er is dus geen sprake van placenta insufficiëntie, maar haar hoofd is wel afwijkend klein. Dat was nu geen reden meer voor verdere controle, maar houdt ons natuurlijk wel bezig voor het risico op een aangeboren afwijking. En alle lief bedoelde opmerkingen uit de omgeving helpen dan inderdaad geen moer. Ik hoop oprecht voor jullie dat ze het zo lang mogelijk, zo goed mogelijk blijft doen bij jou!
Oh ja, ik snap je reactie heel goed. Toen ik het teruglas snapte ik waarom je het zo opvatte. Ik wil mezelf ook niet volledig vergelijken met jullie situatie. Bij ons was op zich al sneller duidelijk dat ze een reële kans had op levensvatbaar zijn. Daardoor hebben wij bepaalde keuzes en onderzoeken niet hoeven doen. Dat besef ik mij heel goed.
Lieve reactie Femkes! Fijn dat je nu echt al richting het einde gaat! Succes met de laatste loodjes! Hier vandaag de 28wk aan getikt! Morgen weer groei echo... Hoop dat ze de 750gr heeft gehaald, dan haal ik echt opgelucht adem! Ben benieuwd!
Super en wat fijn dat ook placenta insufficiëntie af lijkt te vallen. Helaas neemt dat de onzekerheden niet weg maar brengt jullie steeds een stapje dichter bij jullie kleine wonder
Kleine meid groeit netjes door op haar eigen lijntje (p3) en ook de drukmeting was prima. Afspraken blijven nu wekelijks en zijn tm 34wk gepland. Max zal 38wk zijn ivm te kleine kindjes weer blijkbaar meer complicaties kunnen verwachten in de laatste paar weken. Geboortegewicht wordt geschat tussen de 1500/2000gr. Ze wordt nu op 888gr geschat!!! Zooooo blij mee! Ga voor nu gewoon proberen te genieten!
O wat fijn dat ze weer gegroeid is! Hopelijk houdt ze dit vast en mogen jullie haar over hopelijk tien weken in de armen sluiten!
Heb even opgezocht hoe zwaar mijn zoontje was rond die periode. Kan dat nu niet terugvinden.. Met 30+3 was hij 918 gram.
Ik heb je verhaal stil meegevolgd en ik ben heel blij om te lezen dat de kleine meid goed door groeit! Hopelijk komt alles goed xx
WoW wat een super bericht!! Hier was de kleine meid met 28 weken in de 900 gram, dus iets zwaarder als jullie meid.. Heb donderdag met 30 weken weer groeiecho, dus ook weer afwachten hoe de groei is nu...
Het wordt een beetje eentonig zo... vanmorgen weer goed gekeurd! Drukken in de navelstreng en hersenen zijn prima! Volgende week dinsdag weer drukken Inc met de groei en nu extra de hechting van de placenta er bij ivm de flinke fluxus van de vorige bevalling en mijn geschiedenis met de vele baarmoeder operaties en littekenweefsel. Maar ook nu weer erg happy!