Even een kort vraagje over echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maulona, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Ik ga in september stoppen met de pil en het lijkt mij zo moeilijk om te wachten voor de 1e echo omdat je dan pas echt het hartje hoort kloppen en zeker weet dat het ook echt leeft.
    Dus ik vroeg me af of je zelf ook een echo na 5 week kan aanvragen of dat je daar speciale medische redenen voor moet hebben?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ze doen niet zomaar een echo met 5 weken, daar zie je trouwens alleen nog maar een vruchtzakje op en dat zegt nog niet over hoe de celdelig gaat , dus je ziet nog geen kindje . Dus 5 weken is alleen bij medische noodzaak of als de verdenking bestaat dat je langer zwanger bent en medicatie misschien nodig hebt, dat was bij mij zo. maar bleek toch 5 weken te zijn en medicatie was niet nodig achteraf.

Ja wachten op de eerste echo is moeilijk, maar de meeste vrouwen moeten gewoon wachten en pas bij een echo vanaf 7 a 8 weken kun je echt een kindje zien en een hartje.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, je weet in principe pas dat je zwanger bent, met 4 weken.

Je eerste echo is vaak pas met 11 weken, tenzij je een medische indicatie hebt.

Op een echo met 5 of 6 weken zit je eigenlijk niet te wachten hoor, want het hartje gaat pas in week 6 kloppen. Dus als je dan een echo hebt en het hartje klopt nog niet, raak je alleen maar meer ongerust (talloze berichtjes hier op de site...) .

Je kan er wel voor kiezen, als je inderdaad een echo hebt met 11 weken, om met 8 a 9 weken een pretecho te doen (op eigen kosten). Dan kun je in elk geval zien dat het hartje klopt en dat scheelt 2 of 3 weekjes van in spanning zitten...

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    5 weken is indd echt te vroeg., je ziet dan alleen een vruchtzak en meer niet..
    ik heb op eigen kosten een echo laten maken met 6.6 weken bij een pretecho bureau.. kost zo'n 35 euro.
    kans is er wel dat je misschien net een paar daagjes minder ver bent en dus nog steeds niets weet en het je alleen maar onzekerder maakt omdat je het hartje nog niet hebt gezien.

ik zou wachten tot 7 a 8 weken zwangerschap om een echo te laten maken.. het is echt slopend om al die weken te moeten wachten maar voor die tijd heeft het gewoon geen nut omdat je kindje impelweg nog veel te klein is en dan hebben we het ook echt over nog maar 1 a 2 millimeter.

dus ja je zou een echo op eigen kosten bij een pretecho bureau kunnen laten maken maar ik zou toch wachten tot de eerste afspraak bij de VK ze kiezen niet voor niets de datum tussen 8 en 12 weken omdat de kans op dat moment ook niet meer zo groot is op een miskraam.
    als je een goede echo met 6 weken hebt gehad en je hebt het hartje zien kloppen is dat nog geen garantie op dat het ook goed blijft gaan.

5. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Okee hartstikke bedankt voor de reacties!
    Ik denk dat ik dan inderdaad ook maar wacht tot de 8-12 weken echo...

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    tja idd toch maar wachten wijfie! iedere vrouw is zenuwachtig hoor! ik ben ook zenuwachtig...heb dinsdag de eerste echo..het zij zo! denk ook dat als je de eerste echo zo vroeg zou hebben (op5 weken) dat je daarna alleen maar zenuwachtiger wordt! want je ziet namelijk nog niet veel! en het kan altijd mis gaan..of je nu in de 5e week je echo zou krijgen of in de 8e, 9e, 10e week..
    veel succes!

Deel Deze Pagina