Hallo, Ik ben iets meer dan 6 weken zwanger en heb sinds donderdag wat bruinslijmverlies. Ik kan niet echt spreken over bruinverlies, omdat het echt slijm is. Maar dan bruinachtig slijm. Moet ik me hierover zorgen maken? Woensdag heb ik mijn eerste echo. Ik maak me beetje zorgen om volgende redenen: - ik heb dit soort slijmverlies (maar meestal wel erger) ook voor mijn maandstonden - ik denk dat ik het ook had vorige maand. Toen had ik een zeer licht positieve test voorafgegaan door een aantal dagen van dit bruinslijmverlies. Dat na positieve test toch nog ongesteld geworden. Deze keer had ik wel een zeer positieve test en is die ook bevestigd door de HA (hcg 531 op 22/08). Alvast hartelijk dank voor je antwoord. Arka
HOi arka, Het bruineslijm is wat oud bloed dat in je afscheiding mee naar buiten komt. Dit kan afkomstig zijn van je baarmoedermond dat door de zwangerschap nu beter doorbloed word maar daardoor ook kwetbaarder is. Het blijft altijd spannend! Maar voor nu is er nog geen reden tot bezorgheid,woe is al bijn! Imke
Dag Immie, Ik heb vandaag op de echo een kloppend hartje gezien! Hoop nu dat het bruinverlies snel ophoudt! Bedankt voor je reactie! Arka