Controle gyneacoloog na vroegtijdige weeën 29 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by misty1984, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Zijn er dames die net als ik in de zwangerschap zijn opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën? Ik heb hiervoor weeremmers en longrijpingspuitjes gehad gedurende 48 uur. Een aantal dagen later mocht ik weer naar huis, daar alles weer rustig was op de ctg. Er is geen duidelijk aanwijsbare reden gevonden voor de vroegtijdige weeën. Nu moet ik komende donderdag op nacontrole komen bij de gynaecoloog? Heeft iemand enig idee wat deze controle inhoudt?

Lig nu sinds afgelopen zaterdag vooral in bed en alleen er uit voor toilet en douche en soms even iets pakken. Ben nog erg vermoeid en heb wanneer ik langer rechtop zit (gister even beneden gezeten) of de trap op ben gelopen harde buiken. Ook veel last van hoofdpijn. Zijn dit bijwerkingen van de weeremmers en/of longrijpingspuitjes?

Ook vraag ik me af wat de kans is dat de weeën opnieuw te vroeg terug komen, of is die kans klein?

Liefs.

2. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Wat vervelend! Heel veel succes en hopelijk houd je het nog lang uit met de zwangerschap!

Kan je niet veel helpen. Misschien gaan ze met een inwendige echo kijken of je baarmoedermond dicht zit of dunner word? Hebben ze dat al gedaan?

Heb wel ns vaker gehoord dat mensen niet lekker werden van de longrijping...

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo MI87,

Bedankt voor je reactie. Baarmoederhalsmeting hebben ze gedurende de opname 2x gedaan net zoals een inwendig onderzoek. Verder veel aan de ctg gelegen, urineonderzoek en kweek. Daarnaast de dagelijkse onderzoekjes (temperatuur, bloeddruk etc).
    Ben benieuwd of de nacontrole ook onderzoeken bevat of enkel een gesprek. Ga anders wel vragen of ze de baarmoederhals lengte nog eens wil controleren, zodat ik zeker weet dat deze niet nog korter is geworden.

Iemand nog tips wat ik kan vragen bij de nacontrole?

Liefs.

Share This Page