17 dagen na IUI nog niet ongesteld??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kishka, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Kan iemand mij misschien uit mijn verwarring helpen...
    We hebben 17 dagen geleden onze derde IUI gehad. De eerste was raak, maar de zwangerschap eindigde helaas in een MA en curettage bij 10,5 weken. De tweede mislukte en nu dus de derde... Mijn cyclus was deze maand erg vreemd. Ik had ineens te hoge LH concentratie in mijn bloed, waardoor de ovulatietesten vals positief waren. Op dag 23 van het cyclus (veel te laat voor mijn doen) had ik eindelijk een follikel van 20.5 mm en na een bloedonderzoek (geen idee wat ze precies hadden gemeten) heeft de arts besloten om dezelfde dag de IUI uit te voeren. Ik temp ook elke ochtend, en mijn temperatuur bleef echter nog 6 dagen na de IUI laag, pas daarna ging ze omhoog. Maar uiteindelijk heeft de FF (Fertility Friend, een programma dat je gebruikt om je temperaturen in te vullen) mijn ovulatiedatum op dag 24 gezet, dus 1 dag na de IUI. Ik blij, dus toch goed getimed... Twee weken na de IUI was nog geen bloed te bekennen, dus ik had een zwake hoop dat het misschien wonder boven wonder toch is gelukt (ik ben op vakantie en had vantevoren bedacht dat ik geen testen zou meenemen, zodat ik niet constant ermee bezig zou zijn... Leuk bedacht... Niet!!). 16 dagen na de IUI echter donderde mijn temperatuur na beneden en heb ik al 3 dagen wat bruine afscheiding, maar het is zo weinig, haast niks... Maar de temperatuur blijft laag en nu heeft de FF mijn ovulatiedatum helemaal weggehaald... Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Aan de ene kant verwacht ik dat de ongi zich elk moment zal aankondigen, maar aan de andere kant, een LF van 17 dagen?! Kan het uberhaupt? Of is mijn eisprong toch later geweest? Maar hoe zit het dan met de follikelmeting en het bloedonderzoek? Hebben de artsen toch een fout gemaakt? Ik zou natuurlijk nu het liefst een test willen kopen, maar zit echt in the middle of nowhere, en er is geen apotheek of een redelijke supermarkt in de buurt te bekennen. Help.... Please.... Alle ideeen, verhalen en meningen zijn welkom!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Tsja, ik heb geen idee. Als ik jou was zou ik er op uit trekken om een test te gaan kopen:D.
    Dan heb je iig iets meer zekerheid.
    Succes!

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Tja we zijn met de familie op vakantie, dus zomaar ontsnappen en helemaal naar een stad te rijden op zoek naar een apotheek is een beetje problematisch... Hoewel ze weten dat we ermee bezig zijn, willen we toch niet te veel nadruk erop leggen en het een beetje voor onszelf te houden (vorige keer hebben we meteen verteld dat ik zwanger was, en het was zo ontzettend pijnlijk om vervolgens iedereen op de hoogte te brengen van MA...)

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Een langere lf kan wel helaas. Normaal is mijn lf netjes 14/15 dagen. Vorige cyclus een lf gehad van 17 en een paar maanden terug van 21. Werd er echt gek van, want wist voor mezelf zeker dat ik niet zwanger was.
    Succes ermee! Hopelijk betekent het voor jou wel gewoon een zwangerschap. Hoe laag is je temperatuur eigenlijk?

5. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Na ICSI was mijn cyclus ook helemaal van slag en was het dalen van de temperatuur de enige aanwijzing (+ negatieve bloedtest ziekenhuis) dat mijn menstruatie geweest was. Zonder aanwijsbaar bloed, paar druppels.

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle reacties! Vanavond iedereen overgehaald om naar de stad te rijden en daar uit gaan eten... Gelukkig blijven de winkels in Frankrijk zelfs in kleine steden tot veel later open dan in Nederland. Toen ik met mijn ouders in de winkels keek, is mijn man stiekem snel naar een apotheek gerend... Net een test gedaan en helaas (zoals verwacht eigenlijk...) negatief...
    Maar nog steeds geen druppel rood te bekennen en de bruine afscheiding is bijna verdwenen... Arghhh!!! Ik ben nu zover dat ik zou al dolblij zijn als mijn ongi komt!! Een jaar geleden zijn we begonnen met mmm. Toen leek bij mij alles goed, maar mijn man had slecht zaad. Nu een jaar later staan we nog steeds met lege handen en nu werkt mijn lichaam ook niet mee... Ik weet dat hier heel veel meiden al veel langer bezig zijn, en we zijn toch al een keer zwanger geweest, en de IUI is nog lang zo ingrijpend niet... Maar toch, het doet zoveel pijn... En steeds die eeuwige vraag - zal het ooit goed komen? Mogen we een keer ouders worden?
    Jeetje Ddees70, wat ontzettend raar en eigenlijk naar... Een ongi zonder bloed? Had je volgende maand wel een eisprong, of had je de hele maand overgeslagen? Of is er geen sprake meer van het natuurlijke cyclus bij ICSI?
    Mijn temperatuur schommelt al 3 dagen tussen 36.6 en 36.8 graden. Na de (vermoedelijke) eisprong was het 36.9-37.1.

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    De ICSI cyclus is natuurlijk gemaakt, maar de 2 die daar op volgde zijn "normaal". Via temperaturen heb ik wel een eisprong gevonden en de ongi gevonden, maar zonder bloed.
    Heel licht roze en bruin net als jij nu hebt gehad.

Sterkte met zwanger worden. . . . .

8. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, jij ook!
    Ik ben 3 dagen geleden toch "normaal" ongesteld geworden, de volgende dag na een negatieve test. We zijn nu ook terug, dus zometeen onze ziekenhuis bellen voor het vervolg... Hopelijk mogen we eerst langskomen voor een soort van evaluatiegesprek. Mijn man had vorige keer maar 800,000 goede zaadcellen, dus eigenlijk te weinig voor de IUI en mijn cyclus was heel vreemd, ik weet niet eens zeker if ik een ei heb gehad, dus ik wil eerst met de artsen bespreken hoe nu verder en of de IUI nog uberhaupt zin heeft...

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jammer . . .
    Succes met de volgende ronde.

Deel Deze Pagina