Ik zoek me suf op het internet, maar kan nergens ervaringen vinden van nederlandse bodem. En vroeg me dus af of er meer meiden dit doen en we misschien een clubje kunnen gaan vormen? Ik hoorde over dit dieet bij Dr Phil en ben gaan google en vond het er wel goed uitzien. Heb het boek van de week binnengekregen. Het is wel alleen in het engels te verkrijgen en moet soms dus de producten gaan vertalen Doe het zelf nu sinds 2 dagen en ik als enorme hongerlap en snaaikont, heb er eigenlijk totaal geen moeite mee. Het is een low-carb dieet. En bestaat uit steeds een reeks van 17 dagen, in iedere fase mag je iets meer gaan eten en langzaam goede koolhydraten toevoegen. Er zullen ook genoeg tegenstanders zijn tegen dit soort dieten, maar ik ga gewoon uit van het positieve
Hahah succes! Vind je laatste zin kort, krachtig en o zo leuk hehe. Hoop voor je dat je het resultaat bereikt dat je wil!
hoeveel moet je er mee afvallen dan? hmmm zulke dieeten zijn vaak wel wat voor mij. waar heb je het boek besteld?
Ik zelf wil 10kg afvallen.....en dit is schijnbaar niet ondenkbaar met dit boek. Na 2 weken kun je zelfs al 4/5 kg zijn afgevallen. En nu ik na 3 dagen er weer opstond, geloof dat graag Het boek heb ik besteld via bol.com.
wat houdt het precies in dan? Moet ook nog zo'n 10kg kwijt... Loop bij dietiste, voeding gaat goed, beweging al opgehoogd en nog gebeurd er niks, zo ontzettend frustrerend!!
@Siepie, dat is zeker frustrerend! Dan wil je t liefste de poging staken en je gewoon weer volstoppen met allerlei lekkere dingen, tenminste zo werkt t bij mij altijd haha. Wat houd t het in.... Je start dus met een reeks van 17 dagen en in die eerste reeks mag je dus eigenlijk weinig koolhydraten eten, behalve wat er in fruit en groente zit. Groente mag je echt eindeloos eten. En veel eiwitrijk voedsel, zoals yoghurt, kip, kalkoen en van eieren alleen het eiwit. In die 17 dagen moet je ook dagelijks minimaal 1x 17 min. aan beweging doen. Ik heb een step apparaat thuis waar ik dan op ga staan. O en veel water drinken en geen caffeine houdende dranken, maar t liefste groene thee ofzo. Nu drink al niks anders als die dingen op een dag, dus dat scheelde al. Die eerste 17 dagen is bedoeld als een kickstart voor het afvallen....heb je in die 17 dagen al je doel bereikt, dan mag je gelijk doorgaan naar de laatste stap om te zorgen om op gewicht te blijven. Wil je na die 17 dagen nog meer kwijt, dan ga je de 2e reeks 17 dagen in, daarin mag je al langzaam aan iets meer koolhydraten gaan eten. Uiteindelijk is t doel, als je op je gewicht bent, om dan doordeweeks zoveel mogelijk je aan deze manier van eten te houden en t weekend gewoon lekker te genieten van eten. Kan best zijn dat het precies op andere low-carb dieten lijkt, dat weet ik niet, ik heb ze nog nooit gedaan Ik vind het boek ook gewoon fijn, omdat hij veel dingen uitlegt, tips en adviezen geeft en er zelfs een speciaal weekmenu in staat als je erg last hebt van PMS haha. Ook is hij erg voor de natuurlijke dingen, zoals zoetstoffen....in Amerika gebruiken ze daarvoor blijkbaar Truvia, maar mag hier niet verkocht worden en ik heb dus nu Stevia opgespoord. En ook andere zaken uit de reformwereld kom je tegen. Moet zeggen, ik ben dus woensdag begonnen en voel me echt heel goed! Geen honger, drang naar suiker of vet, want als ik op de weegschaal sta, val ik bijna achterover! En oja, ik heb gisteren ook gewoon gesmokkels met een bbq en paar wijntjes
Klinkt goed! Ik wil eigenlijk 8 kilo afvallen, maar heb nog nooit een dieet gevolgd. Misschien een goede optie...
Ja het is heel frustrerend! Hoe ziet zo'n dag er dan nu uit bij jou? Voordat ik weer een boek ga kopen en het toch niks is voor mij ....
@Siepie, is idd lastig dat ie niet in de boekwinkel ligt, kun je niet ff inkijken. Het wisseld per dag, vandaag heb ik op: 10.00 smoothie (mijn geval van kefit, kan ook yoghurt) met blauwe bessen en frambozen. En een kop groente thee 12.00: zelf kippensoep gemaakt met heel veel groente (recept uit t boek) 17.00: snijboontjes met een uitje erondoor en zalm uit de oven. Je mag ook tussendoortjes, maar heb ik niet genomen vandaag, had ik geen zin in. De menu's die er in staan voor elke dag, die hoef je niet volgens de puntjes te volgen, als je maar zorgt dat het volgens de richtlijnen van het dieet is
Oke maar wat ik begrijp is dat je dus geen brood, crackers, aardappelen en pasta mag in de eerste 17 dagen. Wel gewoon vlees?
Nee, alleen engels. Voor mij is dat geen probleem, moet alleen sommige ingedriënten vertalen Klopt, je mag kip en kalkoen..dus eiwitrijk vlees. En vis, zoals: zalm, tonijn, makreel
Oh dit lijkt erg op dr atkins dieet, die doet ook zoiets. Maar dan niet echt 17 dagen geloof ik, maar idd geen aardappels, pasta etc. succes
Ben je nu al veel kwijt? Ik loop al hele tijd bij dietiste maar ik kom maar niet onder het gewicht waar ik nu op zit. Voor mn zwangerschap zat ik er al 2 jaar op en nu blijf ik er weer op hangen. Voeding gaat goed, beweging omhoog maar nog niks, wordt er wel eens wanhopig van! Ben ook nog niet zover dat ik het kan accepteren..
Toevallig heb ik mij laatst ook verdiept in de zogeheten lowcarb diëten. Ik worstel al zolang ik me kan herinneren met m'n gewicht en heb zelfs diverse keren bij een diëtiste gelopen, wat dus gewoon vrijwel geen resultaat geeft. Ik heb weleens van die gekke diëten gedaan waarbij je geen brood, pasta of aardappelen eet, of anders heel erg weinig en gek genoeg zijn dat de diëten waarbij ik afval. Als ik me dan bedenk dat ik ontzettend gek ben op brood (ik zou 3 keer per dag brood kunnen eten als maaltijd) dan zit daar misschien wel een link... misschien is minderen met kcal niet zo zeer iets voor mij, maar juist minderen met die koolhydraten. Er zijn best veel van dit soort diëten, Atkins inderdaad, maar ook Dr. Frank, South Beach en dan nu deze weer. Ik wil het alleen niet als dieet volgen, maar meer als levensstijl aanmeten, anders is het gedoemd te mislukken. Er is alleen één hele grote maar: ik kan ECHT niet zonder brood, echt niet. Aardappelen kan ik prima zonder, pasta misschien ook nog wel, maar brood... Nu las ik dat speltbrood heel erg weinig koolhydraten bevat, dat wil ik eerst eens gaan proberen. Mocht ik dat nou lekker vinden, dan heeft het misschien toch nog een kans van slagen... En wat eet je dan als ontbijt? Ik word al kriegel als ik 3 dagen moet ontbijten met yoghurt ofzo, zo niet bevredigend. Ik wil gewoon een bammetje met kaas En lunch? Als ik die dingen van het Atkins dieet enzo zag, man dat ga je toch niet klaarmaken voor op je werk? Of 's ochtends spek uitbakken, meine liebe... ik ga nu al over m'n nek.
@Siepie, woensdag woog ik 79,6...vanmorgen woog ik mezelf 76,8! En ik merk t ook gewoon aan mn kleren, t zit allemaal net wat lekkerder. Mijn buik is ook minder opgeblazen enzo En ik weeg nu, op 8 ons na, EINDELIJK wat ik woog toen ik zwanger werd van Tim....maar ik wil weer terug naar de 70 en t liefst eronder. En dit werkt voor mij ook supermotiverend, plus dat ik t echt goed te doen vind. @NooNoo, nou ik was ook echt gehecht aan mijn koolhydraten en vooral brood! Daar kon ik heel wat van weg eten. Dat brood is dan een goed idee om te gaan proberen!